6
مهر

آنزیم گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بسیاری از مسائل مربوط به تغذیه را برای روده و سلامت دستگاه گوارش کنترل می کنند. حتی گاهی اوقات با وجود نقششان در بدن ، درباره مبادله صحبت می کنند. اگر به دنبال بهبود سلامت معده خود هستید ، هر دو نقش مهمی در کمک به شما در بهترین حالت دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها چیست؟ مکمل های منحصر به فرد برای سلامت معده را بیابید و دریابید که کدام مکمل برای اهداف شما مناسب است.

آنزیم گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها هر دو از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که با مصرف آنها می توان مزایای مختلفی را برای سلامتی به ارمغان آورد. یکی از وظایف پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که با نام میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، حاوی میلیون ها باکتری است. سطح سالم باکتری های روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، سیستم ایمنی بدن ، کاهش وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، طیف گسترده ای از ویروس های پروبیوتیک وجود دارد. محبوب ترین و مورد مطالعه انواع آنها هستند لاکتوباسیلوس SY بیفیدوباکتریومبه همه آنها انواع مختلفی از معیارها را دارند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

خوردن پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل مناسب باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک ها در غذاها و نوشیدنی های شور طبیعی هستند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترشی
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به صورت مکمل در دسترس هستند. این محصولات اغلب با هدف هضم غذا انجام می شوند. با این حال ، اشکال دیگری از پروبیوتیک ها وجود دارد که نگرانی های مختلف از قاعدگی تا سلامت واژن را به دلیل مزایای مختلف برطرف می کند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

پاپایا ، پاپایا تازه و موز را از بین می برد تا به تورم کمک کند

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، چربی ها و روغن ها برای تنفس خوب کمک می کنند. شاید شنیده باشید که برخی از افراد عدم تحمل لاکتوز دارند ، به این معنی که فاقد آنزیم لاکتاز هستند و در مصرف لاکتاز ، قندی که در شیر وجود دارد ، مشکل دارند. فقط یک نمونه از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در رژیم غذایی بهره نمی برد. علاوه بر این ، سطح پایین آنزیم با اختلالات گوارشی (تورم ، بی نظمی ، سوء هاضمه) و در موارد شدیدتر سوء هاضمه همراه است.

سه نوع آنزیم گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز ، که قند را به شکر ساده تجزیه می کند
  • پروتئاز که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپازها ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را تجزیه می کنند ، به اسیدهای چرب و گلیسرول تبدیل می شوند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شود. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، کشمش و آووکادو نیز یافت می شوند.

کمک مناسب برای شما کیست؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی شبیه یکدیگر هستند زیرا هر دو برای هضم مفید هستند ، اما در نهایت هر دو مزایای خاصی دارند. برای کمک به شما در تشخیص بهترین مکمل غذایی برای سلامت معده بر اساس نیازهای خود ، مشخص کنید که چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا شرایطی که برای شما مناسب است.

بعد از خوردن غذا احساس چربی می کنید.

اگر بعد از غذا فقط احساس چربی می کنید ، سعی کنید آنزیم های گوارشی را در ابتدای غذا بخورید. هنگامی که این کار را انجام می دهید ، آنزیم هایی را وارد می کنید که به تجزیه مواد مغذی اصلی غذا کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند درد بعد از غذا مانند نفخ و از دست دادن اشتها را تسکین دهند.

شما می خواهید پوستی لاغر و سالم داشته باشید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست خود را بهبود ببخشید ، پروبیوتیک ها را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده تقویت شوند. عدم تعادل روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست در نتیجه محور پوست تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را تغییر دهد.

شما یک وعده غذایی بزرگتر می خورید و پرخور نیستید.

اگر وعده های غذایی زیادی می خورید ، آنزیم های گوارشی می توانند بهترین شریک زندگی شما باشند. بخش سخاوتمندانه ، در حالی که بیشتر رضایت بخش است ، ممکن است مالیات بر سیستم گوارشی بپردازد. هضم وعده های غذایی بزرگتر ممکن است بیشتر طول بکشد و باعث احساس سیری شود. این به تزریق آنزیم های گوارشی اجازه می دهد تا در از بین بردن مواد مغذی اصلی در رژیم غذایی شما کمک کنند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر دارویی مصرف می کنید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته با راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را که باعث عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییر در عادات روده می شوند ، کاهش دهند. مکمل های پروبیوتیکی می توانند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، به کاهش اثرات هضم کمک کنند.

احساس شیر دارید.

در صورت عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت ، باید فرم پروبیوتیک و ترکیب آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها ممکن است ناراحتی های مکرر گوارشی مرتبط با عدم تحمل پستان را تسکین دهند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قند در شیر کمک کند تا لذت بردن معتدل از شیر برای افراد غیرقابل تحمل / حساس آسان شود.

نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها برای بهبود هضم

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند همه مکمل ها ، افرادی که از داروها استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک مشورت کنند تا از تماس احتمالی جلوگیری شود.

بسیاری از مردم می توانند از هر دو نوع کمک در تمرین خود استفاده کنند. به هر حال ، همه آنها در فرایند گوارش مهم هستند. اگر انتخاب می کنید آنزیم های پروبیوتیک و مواد مغذی گوارشی را شامل شوید ، می خواهید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک مزیت طولانی مدت هستند. نابرابری برای وجود مزایای معنی دار ضروری است. علاوه بر این ، نتایج مصرف پروبیوتیک ممکن است کمتر آشکار باشد. با این حال ، شما می توانید انتظار داشته باشید که به طور کلی تفاوت خوبی در هضم مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها هنگام غذا خوردن تسکین فوری می دهند. بسیاری از برنامه های آنزیم های گوارشی را می توان روزانه با غذاهایی که باعث نفخ یا سوء هاضمه می شوند ، مصرف کرد.

دوم ، شما می خواهید مطمئن شوید که هر فرمول را به خوبی مصرف کرده اید تا بهترین نتایج را به دست آورید. بیشتر فرمول های پروبیوتیک زمانی م onثر هستند که با معده خالی به عنوان اولین چیز صبح یا قبل از خواب مصرف شوند. در مقابل ، آنزیم های گوارشی برای عملکرد صحیح باید در رژیم غذایی قرار گیرند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در HUM’s Gut Instinct و مکمل Flatter Me یافت می شوند ، راهی م effectiveثر برای هضم سالم و حمایت از سلامت کلی معده شما هستند. برخی از افراد می توانند از هر دو استفاده کنند ، در حالی که برخی دیگر بسته به اهداف خود باید گزینه های خود را محدود کنند. با شرکت در آزمون ما ، مکمل های مناسب خود را کاهش دهید.