5
شهریور

آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 را بگیرید


تخمه آفتابگردان جزء اصلی حفاری های بیس بال است و قهرمانان آن را در ترکیبی از آهنگ ها قاطی نمی کنند. (بدون تخلف ، انگور خشک شده.)

اما روشهای خلاقانه زیادی برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونس ، دکترای تخصصی ، MPH ، RD ، روانپزشک برتر در مرکز پزشکی RR-UCLA و نویسنده کتاب آینده ، می گوید آنها را به سالاد یا یک تکه دسر سرد اضافه کنید-با غذاهای شیرین و خوش طعم خوب کار می کند. ، “دستور العمل های بقا”.

چشم موش را می توان با آب لیمو مخلوط کرد ، با جو دوسر مخلوط کرد ، در یک نوار انرژی زا فرو برد ، در یک دسر اعتیادآور به نام حلوا فرو برد ، روی نان تست آووکادو بپاشید ، به یک غذای فوق العاده اضافه کنید یا به تنهایی بخورید.

به عبارت دیگر ، آنها چیزهای زیادی هستند. اما ، مانند آجیل و سایر دانه ها ، این گونه هستند نه غذاهای کم کالری

آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ چگونه تخمه آفتابگردان یک رژیم متعادل ایجاد می کند؟

این همون چیزیه که باید بدونید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در نعلبکی

آیا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ میتوانست باشد!

دانه ها مغذی هستند ، به این معنی که می توانند راهی آسان برای به دست آوردن درشت مغذی ها و ریزمغذی های مورد نیاز شما باشند.

اگر به اندازه وعده غذایی خود توجه نکنید ، مانند سایر غذاها ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان به سرعت افزایش می یابد. اما استفاده از آنها در رژیم غذایی فواید زیادی دارد.

آنها انرژی غذایی هستند

تخمه آفتابگردان به لیست غذاهای مغذی خود افتخار می کند.

هونس گفت: “دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی هستند – این ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای سلامتی است.”

آنها آنتی اکسیدان ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که طبق تحقیقات می تواند منجر به برخی بیماری های مزمن برای سلامتی شود.

Quyen Vu ، متخصص تغذیه در ساحل گفت: تخمه آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان پروتئین گیاهی را تأمین می کند ، اما مقدار کالری از چربی های سالم قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان به شما در افزایش وزن کمک می کند؟

تخمه آفتابگردان سالم در یک کاسه چوبی.

اگر بیش از حد آن را بخورید ، هر چیزی می تواند حال شما را بهتر کند.

دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده غذایی – یعنی کره بادام زمینی یا یک فنجان stick پایبند باشند.

وو گفت: “شما نمی خواهید دانه آفتابگردان بخورید مگر اینکه اهداف خود را کاهش دهید.”

اما تا زمانی که به قسمت های آن نگاه کنید ، تخمه آفتابگردان باعث افزایش وزن نمی شود.

وو توضیح می دهد: “افزایش یک کیلوگرم وزن بدن بیش از 3500 کالری می خواهد.” بنابراین مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

به همین ترتیب ، هیچ ترکیب خاصی از دانه های آفتابگردان وجود ندارد که به کاهش وزن شما کمک کند ، اما می تواند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشد.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که تخم آفتابگردان غلیظ است ، Vu توصیه می کند مصرف روزانه خود را به حدود یک قاشق چایخوری – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری – تخم آفتابگردان برای سس سالاد یا تزئین محدود کنید.

به عنوان یک میان وعده کوچک ، یک نصف فنجان دانه “اندازه یک قسمت خوب است که واقعاً به شما کمک می کند سیر بمانید” ، هونز می گوید.

این اندازه استاندارد وعده است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید یکبار از آن به عنوان میان وعده – ساده یا با رژیم دانه دارچین افرا – لذت ببرید یا آن را در طول روز پخش کنید.

فقط فراموش نکنید که این همه کالری از چربی می آید ، بنابراین احتمالاً می توانید از آنها در دستورالعمل استفاده کنید که تخمه آفتابگردان را با پروتئین اشباع متعادل می کند ، درست مانند دانه های آفتابگردان ما.

وو می گوید ، اما تا زمانی که اضافه وزن ندارید ، “آنها مطمئناً در رژیم غذایی برای کاهش وزن قرار دارند.”

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه هستید؟ به BODNutrition.com بروید و با دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix ، رژیم غذایی سالم را برای مدت طولانی یاد بگیرید.