آیا سوپ گوجه فرنگی برای شما مفید است؟ ۷ فواید شگفت انگیز برای سلامتی – وبلاگ Credihealth


آیا می دانستید غذای راحتی مورد علاقه شما نیز برای شما مفید است (از هفت طریق!)؟ ما در این مقاله خوشمزه و مغذی درباره سوپ گوجه فرنگی صحبت می کنیم.

این یکی از غذاهای راحتی مورد علاقه همه است، اما آیا سوپ گوجه فرنگی نیز سالم است؟

در کنار پنیر کبابی، پخته شده با رشته فرنگی یا به تنهایی، سوپ گوجه فرنگی یک غذای خوش طعم است. ممکن است نباشد طعم و مزه سالم است، اما عنصر اصلی یک گوجه فرنگی است!

مانند سس کچاپ، آیا آن را به یک جایگزین مغذی برای سبزیجات شما تبدیل می کند؟

از نظر علمی گوجه فرنگی در واقع یک میوه است. این یک بحث “مرغ یا تخم مرغ” برای بسیاری از مردم است. آنها روی انگورها رشد می کنند و دارای دانه هستند و آنها را کاملاً در خانواده میوه برای گیاه شناسان قرار می دهند.

از طرف دیگر، متخصصان تغذیه گوجه فرنگی را در رده «سبزیجات» قرار می دهند. میوه ها به گیاهان شیرین، گوشتی و با فروکتوز بالا اشاره دارند. سبزیجات همه چیز دیگر هستند. میوه ها معمولاً به عنوان دسر ظاهر می شوند. سبزیجات بخشی از غذای اصلی هستند.

آیا در سالاد میوه خود گوجه فرنگی قرار می دهید؟

احتمالا نه.

از آنجایی که گوجه فرنگی مربوط به بادمجان و فلفل است، معمولاً به آنها سبزیجات می گویند. و این سبزیجات، پخته شده در سوپ گوجه فرنگی، مزایای سلامتی شگفت انگیزی دارند!

دفعه بعد که سوپ گوجه فرنگی را از غذای راحت خود استفاده کردید، از این هفت مزیت تغذیه ای لذت خواهید برد!

۱. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند

یکی از جدیدترین واژه ها در زمینه سلامت و تغذیه این است:آنتی اکسیدان ها” امروزه افراد بیشتری در سراسر جهان بر تلاش برای سالم ماندن و جوان به نظر رسیدن تمرکز می کنند. این روند باعث شده است که آنتی اکسیدان ها به پرفروش ترین ماده در محصولات تغذیه و زیبایی تبدیل شوند.

این مولکول‌های نامرئی وقتی صحبت از فواید بدن شما به میان می‌آید، بسیار تاثیرگذار هستند. مهمترین کاری که آنها انجام می دهند خنثی کردن رادیکال های آزاد موجود در محیط است. رادیکال های آزاد اتم هایی هستند که به طور “رادیکال” یا ناپایدار عمل می کنند. اگر تعداد زیادی از آنها در بدن شما وجود داشته باشد، می توانند آسیب قابل توجهی ایجاد کنند.

رادیکال های آزاد با بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی ارتباط دارند. آنها همچنین ممکن است علائم پیری را تسریع کنند و باعث ایجاد خطوط و چین و چروک و پوست خشک و زرد شوند.

اما آنتی اکسیدان ها به خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد کمک می کنند قبل از اینکه آسیب ببینند. بدن شما یک سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی طبیعی دارد. می‌توانید با خوردن غذاهایی مانند گوجه‌فرنگی که سرشار از ویتامین E و C هستند و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دارند، این میزان را افزایش دهید.

۲. آنها برای استخوان های شما مفید هستند

احتمالاً در مورد اهمیت مگاویتامین هایی مانند B، C و D شنیده اید.

ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگری که کمتر شناخته شده‌اند، اما ضروری هستند، وجود دارند. ویتامین K یکی از آنهاست و می توانید آن را در سوپ گوجه فرنگی پیدا کنید.

این ویتامین به ویژه در نوزادان و با افزایش سن ضروری است. این به لخته شدن خون کمک می کند تا در هنگام بریدگی یا جراحت، خونریزی بیش از حد نداشته باشید.

ویتامین K نیز مانند ویتامین B گروهی از ترکیبات است. K1 و K2 اصلی ترین موارد مورد نیاز بدن شما هستند. شما می توانید K1 را از سبزیجات و سبزیجات برگ دار و K2 را از گوشت، تخم مرغ و پنیر دریافت کنید.

کمبود ویتامین K با پوکی استخوان و دیگر از دست دادن استخوان ارتباط دارد. این یک مکمل غذایی رایج نیست. اگر در مورد سلامت استخوان‌های خود نگرانی دارید، اضافه کردن آن به روز خود به همراه مقداری سوپ گوجه‌فرنگی ایده خوبی است.

یکی دیگر از فواید سوپ گوجه فرنگی که به استخوان های شما کمک می کند این است که گوجه فرنگی سرشار از کلسیم است. این ماده معدنی که در بسیاری از غذاهای رایج یافت می شود، برای سلامت استخوان ها و دندان های بدن شما ضروری است.

تقریبا تمام کلسیم شما در استخوان ها و دندان های شما ذخیره می شود. همانطور که بدن شما دچار کمبود کلسیم می شود، سختی و ساختار آن قسمت ها را از دست می دهید. مصرف سوپ گوجه فرنگی به شما کمک می کند سطح کلسیم خود را حفظ کنید!

۳. آنها به قلب شما کمک می کنند

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر مردان و زنان در ایالات متحده است. راه های زیادی برای آسیب رساندن به این اندام حیاتی وجود دارد، اما ما می توانیم کارهای زیادی برای آن انجام دهیم خطر ما را کاهش دهد از مشکلات دامپزشکی

به عنوان مثال، خوردن سوپ گوجه فرنگی حداقل یک بار در هفته می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد.

گوجه فرنگی دارای مواد مغذی مختلفی است که به سلامت قلب و عروق بهتر مرتبط است، مانند:

  • لیکوپن
  • فولات
  • پتاسیم
  • ویتامین های حاوی آنتی اکسیدان (مانند A، B، C و E)

چرا سوپ گوجه فرنگی و نه گوجه فرنگی؟

یک دلیل علمی وجود دارد.

هنگامی که گوجه فرنگی را با روغن های سالم در سوپ، رب یا سس گوجه فرنگی پردازش می کنید، بدن شما مواد مغذی را راحت تر جذب می کند. اگر می‌خواهید فواید گوجه‌فرنگی را بدون از دست دادن هیچ‌کدام از ارزش‌های غذایی آن داشته باشید، سوپ گوجه‌فرنگی راهی خوشمزه برای انجام این کار است!

۴. آنها می توانند با پیری مبارزه کنند

گوجه فرنگی یک ابر غذا در بخش ضد پیری است، تا حدی به دلیل سطوح بالای لیکوپن آن.

لیکوپن یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در خانواده کاروتنوئیدها است. این بدان معناست که از آسیب اشعه ماوراء بنفش و اثرات باکتری های خطرناک محافظت می کند.

در حالی که لیکوپن از شما در برابر آسیب های خارجی محافظت می کند، در داخل پوست شما نیز عمل می کند تا آن را قوی تر کند. این ماده مغذی از فعالیت آنزیم هایی که کلاژن شما را تجزیه می کنند، جلوگیری می کند. کلاژن برای محکم و الاستیک نگه داشتن پوست و جلوگیری از چین و چروک لازم است.

۵. آنها می توانند چشم انداز شما را سودمند کنند

گوجه فرنگی دارای مواد مغذی است که از نظر علمی ثابت شده است که به محافظت از چشم شما در برابر آسیب های ناشی از نور کمک می کند. این آسیب همان چیزی است که باعث ایجاد شرایط بینایی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن می شود.

لیکوپن یکی از مواد مغذی است که به جلوگیری از زوال چشم کمک می کند. گوجه فرنگی همچنین دارای لوتئین و بتاکاروتن است که هر دو آنتی اکسیدانی هستند که از چشم شما در برابر آسیب نور محافظت می کنند.

مخلوط کردن گوجه فرنگی با سوپ یا رب، جذب این مواد مغذی در بدن را بهبود می بخشد. هویج غذایی است که معمولاً با سلامت بینایی مرتبط است. این درست است، اما طعم آنها به اندازه سوپ گوجه فرنگی نیست!

۶. گردش خون شما را بهبود می بخشند

چیز زیادی در بدن شما مهمتر از رساندن اکسیژن به هر قسمت از طریق گردش خون نیست. با بالا رفتن سن، گردش خون ما کاهش می یابد. همانطور که بدن شما اثرات کمبود خون غنی از اکسیژن را احساس می کند، آن را در علائمی مانند تاخیر در حافظه یا اندام هایی که به راحتی “به خواب می روند” و سوزن سوزن شدن را مشاهده می کنید.

گوجه فرنگی دارای ماده معدنی به نام سلنیوم. اگرچه بسیاری از ما هرگز نام این ماده مغذی را نشنیده ایم، اما از نظر فواید سلامتی بسیار مهم است.

سلنیوم به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان کمک می کند. همچنین جریان خون را در بدن شما افزایش می دهد. هنگامی که ذهن و اندام‌های شما اکسیژن تازه مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند، برای مدت طولانی‌تری در وضعیت خوبی قرار می‌گیرند.

شما فقط می توانید سلنیوم را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید، بنابراین افزودن سوپ گوجه فرنگی به برنامه غذایی خود یک راه حل هوشمندانه است!

۷. خلق و خوی شما را تقویت می کنند

میزان اختلالات روانی از زمان همه گیر شدن سال ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. پیش از کووید-۱۹ این یک مشکل بزرگ بود، اما انزوا و ترس باعث شد اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی افزایش یابد.

بخشی از مشکل، تنهایی مشروع بود. اما بخش دیگر کاهش رژیم غذایی سالم افرادی بود که نمی توانستند به غذاهای مغذی دسترسی داشته باشند.مطالعات نشان داده است هنگامی که عوامل سبک زندگی مانند رژیم های غذایی ناسالم و کمبود خواب وجود داشته باشد، اختلالات خلقی شایع تر است.

غذاهای سالم مانند گوجه فرنگی دارای مواد معدنی ضروری هستند که به تقویت وضعیت ذهنی مغز شما کمک می کنند. روی، مس و منگنز تعدادی از این مواد مغذی هستند.

این دلیل خوب دیگری است که سوپ گوجه فرنگی به عنوان غذای راحتی محسوب می شود. اگر احساس مه گرفتگی یا مه گرفتگی دارید، مواد معدنی موجود در آن می تواند شما را شاد کند!

نتیجه

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و راحت هستید، سوپ گوجه فرنگی گزینه مغذی است. فواید گوجه فرنگی را دریافت می کنید، بهتر جذب بدن شما می شود، همراه با غذای راحتی خوشمزه!

[Author bio]

دومینیک دنیلز دارای پنج سال تجربه مدیریت املاک است که عمدتاً در زندگی آپارتمانی سطح بالا کار می کند. توانایی او در ارائه مداوم خدمات دستکش سفید به ساکنان و افراد بالقوه، او را به سمت یک حرفه موفق سوق داده است که اکنون او را رهبری می کند. آپارتمان توبین استیت تیم

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر