6
مهر

آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامتی شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند


نوشابه های گازدار ، آدامس های شیرین نشده ، میله ها ، آب نبات ها و کیک هایی که با شیرین کننده های مصنوعی کم کالری تهیه شده اند-ممکن است برای همتایان اصلی بدون قند خود گزینه ای سالم تر به نظر برسند. به هر حال ، آنها کالری کمتری دارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین چه چیزی را دوست نداریم ، درست است؟

بحث بر سر شیرینی های مصنوعی سالهاست ادامه دارد ، اما اکنون یک دلیل قانع کننده برای کنار گذاشتن شیرینی وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرینی های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام می توانند به سلامت معده شما آسیب برسانند.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی بر سلامت تأثیر می گذارند

جسی وانگ می گوید: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرینی های فرآوری شده می توانند ترکیب میکروب های روده را تغییر دهند زیرا برخی از میکروب ها می توانند شیرینی های فرآوری شده را بهتر از بقیه تجزیه کنند.” RDN ، LD ، متخصص تغذیه در زمینه سلامت روده و IBS. “این باعث می شود میکروب هایی که می توانند آنها را بخوانند رشد کنند و آنهایی که نمی توانند منجر به تغییراتی در سازمان شوند.”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 در مولکول اشاره می کند که چگونه نئوتام – یک بازدارنده مصنوعی بدون کالری – با افزایش رشد برخی از باکتری ها و کند شدن رشد برخی دیگر ، تنوع باکتریایی را در میکروبیوم روده در موش ها تغییر داد. (برای یادآوری ، هرچه میکروبیوم روده متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه مطالعات بیشتری برای یافتن اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روده انسان مورد نیاز است ، اما واقعیت این است که آنها می توانند باعث دیس بیوزیس روده شوند-عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد روده-این بدان معناست که می تواند بر بسیاری از چیزهای بدن شما تأثیر بگذارد.

جوش شیرین

آنها می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند

علم نشان می دهد که بین سلامت و سیستم ایمنی بدن شما ارتباط قوی وجود دارد. ماروین سینگ ، دکتر ، متخصص گوارش ، بنیانگذار Clinic Precisione و نویسنده کتاب آینده ، می گوید: شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث ایجاد عدم تعادل باکتریایی در میکروبیوم روده شوند که می تواند بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بگذارد. سلامتی خود را حفظ کنیدبه

دکتر می گوید: “این قندها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث نارسایی متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” سینگ پس چرا این مشکل وجود دارد؟ اگر میکروبیوم ما متعادل نباشد ، سیستم ایمنی ما ممکن است قوی نباشد و بیشتر سیستم ایمنی بدن ما در روده یافت می شود. ”

مورد: نکته: تحقیقات نشان می دهد که خوردن دوزهای شیرین شده مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود. میکروبهای خوببه دانشمندان به موش آب آشامیدنی حاوی ساکرامارین ، سوکرالوز یا آسپارتام اضافه کردند. پس از 11 هفته ، موش هایی که آب تازه می نوشیدند در مقایسه با کسانی که آب یا آب تازه غنی شده با ساکارز یا گلوکز نوشیده بودند ، عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

اگرچه مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی عدم تحمل گلوکز را دارند ، اما یک نظریه این است که آنها می توانند با گیرنده های ایمنی بدن تداخل داشته و پاسخ انسولین را تحریک کنند. می تواند نیاز به شیرینی را افزایش دهد اما آن را کاهش ندهد.

برای درک بهتر اثرات خوردن شیرین کننده های مصنوعی بر روی معده انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما این تحقیق روی موش ها به ما آینده نگری می دهد.

آنها می توانند باعث آسیب یا ایجاد علائم گوارشی شوند

اینا لوکیانوفسکی ، PharmD ، متخصص بهداشت روده و نویسنده ، می گوید: سایر مطالعات موش روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که التهاب روده نیز می تواند بدتر شود ، به ویژه در افرادی که با بیماری های روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. رفع کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، یک مطالعه در مه 2018 در بیماریهای التهابی لوکیانوفسکی گفت: عطر سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) شیوع عفونت های مرتبط با سرطان را که منجر به بیماری کرون می شود ، افزایش می دهد. “در واقع ، شیرین کننده های مصنوعی تعداد عفونت ها را افزایش داده اند. پروتئوباکتری ها– انواع باکتری های مرتبط با سالمونلا ، E. coli، و Legionellae– در موشهایی که شیوع بیماری کرون و بیماریهای مرتبط با آن وجود داشت. “

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث ایجاد عدم تعادل باکتریایی در روده شوند ، می توانند برای افرادی که با IBD ، IBS یا هر نوع ناراحتی معده یا مشکلات گوارشی زندگی می کنند علائم را بدتر کرده یا ایجاد کنند.

وقتی تغییراتی در میکروبیوم ایجاد شود ، ممکن است اثر التهابی نیز داشته باشید. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به تشدید علائم IBD شود ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل بسیار خطرناک است. سینگ

مردان میله های پروتئینی می خورند

چگونه مصرف شیرینی های مصنوعی خود را کاهش دهیم

اگر روده شما بر سلامت ، ایمنی شما متمرکز است یا به راحتی هضم می شوید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وانگ گفت: از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن مواد مخلوط شده در غذاهای بسته بندی شده است. او می گوید: “همه مواد غذایی ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین را برای منبع پنهان اطلاعات بررسی کنید.”

مراقب الکل قند – نوع دیگری از قند – باشید که می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند گاز ، ناراحتی معده و نفخ شود. سینگ تفاوت اصلی بین الکل قندی و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل شکر کالری کمی دارد ، اگرچه کالری کمتری نسبت به قند رومیزی دارد و شیرینی های فرآوری شده اغلب بسیار شیرین هستند.

وونگ توصیه می کند شیرینی و نوشیدنی های شیرین زیر را کنار نگذارید و تعدادی از معاوضه های سالم زیر را امتحان کنید.

از سازندگان مصنوعی و الکل شکر اجتناب کنید

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

یک دوست طبیعی برای امتحان کردن

  • عسل
  • شربت افرا
  • خرنوب
  • تارترا
  • سوکوبا ، به طور متوسط
قطره عسل از قاشق به فنجان

همچنین می توانید جایگزین های سالم برای غذاهایی که به طور معمول مصرف کرده اید و دارای شیرین کننده های فرآوری شده هستند ، پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر با یک وعده غذایی معمولی نوشابه می نوشید ، آب سلتزر طعم دار را در نظر بگیرید. و اگر غذاهای پخته می خواهید ، آنها را به جای بسته بندی از قبل در خانه تهیه کنید و از شربت افرا و عسل خالص به عنوان همراه استفاده کنید.

لوکیانوفسکی می گوید استویا ، جایگزین طبیعی قند ، ممکن است انتخاب خوبی برای شیرینی های شیرین و الکل باشد زیرا مشکلی در روده ایجاد نمی کند. با این حال ، هنوز نگرانی وجود دارد که استویا ممکن است با سیستم غدد درون ریز تداخل داشته باشد. با این وجود ، برای تأیید یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز است ، آقایان. سینگ

غذای آماده

وونگ می گوید: “در حالی که منتظر تحقیقات بیشتری برای توضیح اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرین کننده های سنتی مانند شکر ، عسل ، شربت و افرا در دوران مدرن استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که نسبتاً بی خطر هستند.”

حوصله نام بازی در مورد انواع شیرینی ها است: “اکثر تحقیقات در مورد شیرینی های مصنوعی فقط از مصرف شیرین کننده های مصنوعی با دوام و با دوام (طولانی مدت) حکایت می کند. چهار هفته) می تواند این تغییرات را در او ایجاد کند. روده ، “وونگ توضیح داد. “مطمئناً برای اکثر افراد سالم مصرف شیرین کننده های مصنوعی در مواقعی بی خطر است.”