14
شهریور

آیا Adaptogens از شما در برابر استرس محافظت می کند؟


موضوع امروز توسط شنونده پادکست Nurition Diva Willow پرسیده شد:

“من می خواهم در مورد سازگارها بیشتر بدانم. آیا واقعی است؟ آیا می توانیم استرس را کاهش دهیم؟ ما در سال گذشته استرس زیادی را تجربه کرده ایم ، بنابراین هر چیزی که ممکن است به کاهش سر و صدا کمک کند ، سرگرم کننده است.”

بسیاری از ما احساس می کنیم در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری با استرس روبرو شده ایم. اما حتی قبل از سکته مغزی ، اکثریت بزرگسالان مورد بررسی انجمن روانشناسی آمریکا معتقد بودند که استرس روزانه آنها ناسالم است. و عوامل سازگار نیز چیز جدیدی نیستند.


تاریخچه علفهای سازگار

اگرچه اصطلاح آداپتوژن نسبتاً جدید است ، بسیاری از گیاهانی که به عنوان سازگار شناخته می شوند ، قرن ها در طب سنتی چینی و آیورودا مورد استفاده قرار گرفته اند. اینها شامل ashwagandha ، ginseng ، rhodiola و schisandra chinensis هستند. در این سیستم های پزشکی قدیمی ، این گیاهان اغلب به عنوان “تقویت کننده” یا گیاهان دارویی غیر ضروری در نظر گرفته می شدند که بدون توجه به آنچه دریافت می کردید خوب بودند.

از قرن بیستم ، داروهای طبیعی و سایر درمان ها به عنوان دارویی برای استرس به ظاهر بی سابقه زندگی مدرن به آنها رسیده است. اصطلاح “آداپتوژن” در حدود دهه 1940 ابداع شد و به عنوان یک داروی گیاهی توصیف می شود که به بدن کمک کرده است که در برابر فشارهای جسمی-اعم از محیط روحی ، احساسی یا شیمیایی مقاومت کند یا بر آن غلبه کند.

در 20 سال گذشته ، این گیاهان مورد توجه محققان علاقه مند به آزمایش قرار گرفته اند که آیا این گیاهان واقعاً بر پاسخ به استرس فیزیکی تأثیر می گذارند و در صورت وجود ، چگونه واقعاً کار می کنند. در سال 1998 ، FDA تعریف زیر را ارائه داد: “نوع جدیدی از تنظیم کننده های متابولیک که ثابت شده است به سازگاری با محیط و جلوگیری از عوارض جانبی خارجی کمک می کند.”

اصطلاح “آداپتوژن” در سال 1940 ابداع شد و در ابتدا به عنوان یک داروی گیاهی توصیف شد که به بدن کمک می کرد تا در برابر استرس مقاومت کند یا بر آن غلبه کند.

استرس همیشه بد نیست

هانس سلی شاید پدر ایده مدرن تنش بود. و یکی از دیدگاه های مهم او این است که استرس همیشه (یا فقط) بد نیست. گرفتن سرپرستی ، عشق یا داشتن فرزند نمونه ای از موقعیت بسیار احساسی است-اما خوب است. هیجانی که قبل از پرسیدن س yourال خود از معشوق خود دارید و ترسی که قبل از انجام یک نمایش بزرگ در محل کار احساس می کنید با همان هورمون های استرس همراه است.

وقتی احساس تنش یا هیجان می کنیم-از ترس روی صحنه ، حالت تهوع ، گرمای شدید ، استقامت عاطفی ، به آن عادت کرده ایم. سیستم سر و صدای دلسوز. آدرنالین خروشان باعث تپش قلب ما می شود و هوشیاری ما را افزایش می دهد. سطح قند خون و اکسیژن در خون ما افزایش می یابد و ماهیچه های ما را برای کار آماده می کند.

اما تصور می شود که ما زمان زیادی را در این حالت شدید سپری می کنیم – و این هورمون که باعث استرس مداوم می شود (“اضطراری”) به اندام های ما آسیب می رساند و خطر بیماری ما را افزایش می دهد.

Adaptogens نظریه هایی هستند که با تقویت اثرات بیش فعال سیستم عصبی سمپاتیک کمک می کنند. ایده این است که این مواد به طور مستقیم سطح هورمون های خاص استرس را افزایش یا کاهش نمی دهند ، بلکه از توانایی ما برای حفظ تعادل (هموستاز) بین سیستم عصبی سمپاتیک پشتیبانی می کنند ، که در صورت احساس خطر ، واکنش مبارزه / پرواز را بهبود می بخشد و سیستم عصبی پاراسمپاتیک ، که با از بین رفتن تهدید یا هیجان دوباره سرعت ما را کاهش می دهد.

استرس چه چیزی به ما آسیب می رساند؟

آیا واقعا زندگی ما بیشتر از اجداد ما استرس زا است؟ مطمئناً منبع تنش تغییر کرده است. اما آیا آخرین زمان ناامید کننده در محل کار یا مراقبت از فرزندان یا والدینمان بیشتر از مراقبت از خود در جنگل استرس زا است؟ من چندان مطمئن نیستم. اما یکی از مزایای اجداد قدیمی ما این بود که بر سطح استرس خود استرس نداشتند.

در واقع ، تحقیقات نشان داده است که رویدادهای عاطفی وقتی به شخصیت ما آسیب می رسانند ، زمانی که معتقدیم به استرس آسیب می رساند ، بیشتر آسیب می رسانند. هنگامی که استرس را یک چیز خوب می دانیم – مانند یک چالش یا یک هیجان ، آسیب چندانی به بدن ما نمی رساند.

بسیار محتمل است که اگر از تونیکی استفاده کنیم که معتقدیم از استرس ما را محافظت می کند ، مضرات آن کمتر است. با این حال ، منطقی است که باور کنیم که این محتوا نیست که مسئول این امر است.

شواهد زیادی درباره اثرات سازگار کننده ها وجود دارد. و مطالعات کنترل شده می تواند به ما در تمایز بین نتایج بیولوژیکی و روانی کمک کند.

بسیار محتمل است که اگر از تونیکی استفاده کنیم که معتقدیم از استرس ما را محافظت می کند ، مضرات آن کمتر است. با این حال ، منطقی است که باور کنیم که این محتوا نیست که مسئول این امر است.

تحقیق در مورد سازگار کننده ها

بیست سال زمان زیادی برای تحقیقات بیولوژیکی یا پزشکی نیست و اگرچه تعداد تحقیقات به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، اما علم سازگاری زا هنوز در مراحل اولیه خود است. مطالعات روی حیوانات و سلول های موجود در ظروف پتری نشان می دهد که این گیاهان ممکن است اثرات درمانی بر روی سیستم های مختلف هورمونی و سلولی دخیل در پاسخ به استرس داشته باشند. اما کمبود مطالعات به خوبی کنترل شده در مورد تأثیر عوامل سازگار بر انسان های واقعی که استرس واقعی را تجربه می کنند وجود دارد. آیا آنها واقعاً تأثیرات استرس روزانه بر اندام ها را تغییر می دهند؟ آیا آنها علائم مرتبط با استرس را کاهش می دهند یا خطر بیماری را کاهش می دهند؟ ما فقط نمی دانیم

هنوز چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد این گیاهان در بدن ما وجود دارد ، شرایطی که برای آنها مناسب تر است ، دوزها و ترکیبات موثرتر ، و در صورت وجود هرگونه مشکل ایمنی یا سایر عوارض جانبی ناخواسته. در این میان ، من فکر می کنم کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم تا اثرات استرس را کاهش دهیم.

چگونه می توان اثرات استرس را کاهش داد

  1. با برجسته نکردن غم خود شروع کنید. کمکی نمی کند. در عوض ، به خود یادآوری کنید که استرس بخشی از زندگی است و ما می توانیم از آن برای برانگیختن فعالیت های خلاقانه و مولدتر استفاده کنیم.
  2. منابع استرس غیر ضروری را شناسایی و حذف کنید. واقعاً ارزش آن را دارد که به چیزهایی در زندگیتان توجه کنید که تحت استرس مداوم احساس می کنید کدام یک از این موارد را می توان کاهش ، حذف یا اجتناب کرد. (اغلب ، م effectiveثرترین تکنیک مدیریت استرس که می توانیم یاد بگیریم ، توانایی “نه” گفتن است).
  3. مسائل را اشتباه نگیرید با یک مکانیسم مقابله ای که فقط استرس بیشتری ایجاد می کند. به عنوان مثال ، بسیاری از افرادی که با آنها کار می کنم به من می گویند استرس باعث پرخوری آنها می شود و یکی از اولین منابع استرس در زندگی آنها اضافه وزن است.
  4. نحوه بازگرداندن نظم را بیاموزید. از آنجا که استرس اجتناب ناپذیر است ، یادگیری نحوه استفاده از سیستم عصبی پاراسمپاتیک برای آرام کردن بدن و مغز نیز مهم است. بسیاری از تکنیک های م effectiveثر وجود دارد ، از جمله تمرینات ملایم مانند تای چی ، یوگا ، مدیتیشن ، مدیتیشن ، تکنیک های تنفس ، آواز خواندن ، سرودن ، بیوفیدبک یا خود ماساژ. همه آنها را مثال بزنید و یکی دو مورد راحت و مناسب برای شما انتخاب کنید. سپس ، آنها را جزء عادی برنامه روزانه خود قرار دهید ، بنابراین وقتی به آنها نیاز دارید ، دسترسی به آنها آسان است.

مراقب خریداران باشید

اگر تصمیم دارید از گیاهان تطبیق زا به عنوان بخشی از برنامه کاهش استرس خود استفاده کنید ، چند نکته را نباید فراموش کنید:

از آنجا که آداپتوژن ها مکمل محسوب می شوند ، به خوبی کنترل نمی شوند. برخلاف داروها ، مکمل ها لزوما م effectiveثر نیستند. فروش مکمل ها بدون عوارض جانبی اثبات شده کاملاً قانونی است.

در واقع ، مکمل باید دارای علامت برداشته شده باشد و بیان کند که “برای تشخیص ، درمان ، درمان یا پیشگیری از بیماری” در نظر گرفته نشده است. تا زمانی که کسب و کار شما به سمت ادعای سلامتی یا بیماری پیش نمی رود ، می توانید هر چقدر که می خواهید بگویید. از اظهاراتی که با شواهد محکم و تأییدشده پشتیبانی نمی شود دریغ نکنید.

تولید کنندگان و توزیع کنندگان مکمل های غذایی دیا تعهد قانونی برای اطمینان از سالم بودن و علامت گذاری مناسب محصولات آنها. با این حال ، این بدان معنا نیست که همه مکمل ها بی خطر یا دارای علامت خوب هستند – تجاوز از قانون مالیات به این معنی است که هیچ کس در مالیات خود تقلب نمی کند. بنابراین ، فقط مکمل ها را از شرکت ها و خرده فروشان مورد اعتماد خریداری کنید.