از تعطیلات لذت ببرید | نکاتی از یک متخصص تغذیه


تعطیلات اینجاست، دسرهای خوشمزه و غذاهای اصلی تعطیلات. چه غذاهای مورد علاقه دوران کودکی، چه دستور العمل های مشترک خانوادگی، غذاهای تعطیلات معمولاً شیرین تر و غنی تر از آنچه ما عادت کرده ایم هستند. در حالی که این غذاها به طور سنتی کمتر سالم در نظر گرفته می‌شوند، نباید از محدودیت استفاده شوند. ما با Melody Steeples، MPH، RD، متخصص تغذیه در کلینیک Woodland، در مورد توصیه های او برای لذت بردن از این فصل از سال بدون پرخوری صحبت کردیم.

ملودی استیپلزس: هنگام لذت بردن از تعطیلات چه نکاتی را باید در نظر داشت؟
بهترین راه برای لذت بردن از تعطیلات این است که آنها را آهسته و آگاهانه بخورید. با یک وعده کوچک شروع کنید و هر لقمه را میل کنید. در مورد چیزی که می خورید روی چیزی که دوست دارید تمرکز کنید. لحظه ای وقت بگذارید و به طور کامل از آنچه در آن لذت می برید قدردانی کنید: بافت، ادویه و طعم، شیرینی یا مزه آن. اگر ۲۰ دقیقه یا بیشتر پس از اتمام آنچه خوردید هنوز واقعا گرسنه هستید، ادامه دهید و مقدار بیشتری بخورید.

س: آیا همه غذاهای تعطیلات برابر هستند؟ آیا برخی از دیگران بدتر هستند؟
به نظر من، تنها غذاهای «بد» در تعطیلات، غذاهای فراوری شده و دسرهایی هستند که جای غذاهای خانگی واقعی را می گیرند. وعده های غذایی عید باید مانند سایر وعده های غذایی متعادل باشد. مطمئن شوید که بشقاب شما حاوی سبزیجات، میوه‌ها، پروتئین و نشاسته مانند سیب‌زمینی شیرین، نان یا مواد پرکننده باشد.

س: آیا می توانید غذا خوردن در تعطیلات را با فعالیت بدنی «تعادل» کنید؟
من فکر می کنم فعالیت بدنی و غذا خوردن عاداتی متفاوت اما به همان اندازه ضروری برای حمایت از سلامتی هستند. خوردن ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری اضافی (یا بیشتر) در روز در طول تعطیلات آسان است و سوزاندن این مقدار کالری سخت است. به جای اینکه سعی کنید تعطیلات خود را با ورزش کردن به دست آورید، به گرسنگی بدنی خود توجه کنید. نخورید و از هر لقمه ای که می خورید لذت ببرید. با حفظ یک برنامه ورزشی منظم، احتمالاً در طول روز احساس بهتری خواهید داشت. با این حال، ایده بدی نیست که بعد از غذا پیاده روی خوبی داشته باشید. پیاده روی برای حفظ قند خون سالم بسیار بهتر از چرت زدن است.

س: توصیه تغذیه ای دیگری برای مجالس عید دارید؟
تحقیقات نشان می دهد که هر چه گزینه های بیشتری در یک وعده غذایی موجود باشد، افراد تمایل بیشتری به خوردن آن دارند. یک استراتژی استخر کوچک محدود کردن تعداد گزینه ها به شش یا کمتر است. این کار از زیاده روی در باقی مانده ها نیز جلوگیری می کند. برای مجالس بزرگ، به مهمانان اجازه دهید تا بدانند که برای استقبال از آنها نیازی به کمک غذایی ندارند. از طرف دیگر، می‌توانید از مهمان بخواهید موسیقی، اسباب بازی، چیزی برای سرگرم کردن بچه‌ها یا مثلاً تزئین میز بیاورد. برای شما تعطیلات شاد و سلامتی آرزو می کنم!



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر