افزایش وزن همه‌گیر و عوامل مؤثر در آن – بلاگ Credihealth


محدودیت‌های قرنطینه در طول همه‌گیری COVID-19 ممکن است عامل افزایش وزن برخی افراد باشد. جالب اینجاست که روند جدیدی در رابطه با افزایش وزن همه گیر جوانه زده است. این مفهوم نوظهور که اغلب «قرنطینه ۱۵» نامیده می‌شود، به تعداد پوندهایی اشاره دارد که در میانه این دوره به دست آمده‌اند. برخی از افراد برای کمک به کاهش وزن به راه حل های مختلفی مانند درمان های طبیعی روی آورده اند. برخی دیگر جراحی را برای کمک به کاهش وزن در نظر گرفته اند. با این حال، دیگران با استفاده از ردیاب های تناسب اندام برای کمک به نظارت و کنترل وزن خود، فعالیت بدنی کافی را حفظ کردند. این دستگاه ها ممکن است نیاز داشته باشند اتصالات امن برای کمک به محافظت از اطلاعات بهداشتی محرمانه خود.

قبل از در نظر گرفتن یک برنامه کاهش وزن، دانستن دلایل احتمالی افزایش وزن همه‌گیر باید اطلاعات مهمی برای شما باشد. این مقاله در مورد عوامل مرتبط با بیماری همه گیر که می تواند منجر به افزایش وزن شود صحبت می کند.

عواملی که باعث افزایش وزن همه گیر می شوند

عوامل مختلفی در افزایش وزن همه گیر نقش دارند، مانند موارد زیر:

سبک زندگی کم تحرک به دلیل محدودیت های قرنطینه

محدودیت‌های قرنطینه که از طریق ابتکارات دولت برای به حداقل رساندن یا جلوگیری از انتشار ویروس اعمال شد، باعث شد بسیاری از مردم برای مدت طولانی در خانه‌های خود بمانند.

اگر بیشتر فعالیت‌های روزانه‌تان قبل از قرنطینه شامل بیرون رفتن و تعامل با مردم بود، ممکن است این محدودیت‌ها شما را مجبور کند که بیشتر اوقات در خانه‌تان غیرفعال بمانید.

این دوره از فعالیت می تواند منجر به یک سبک زندگی بی تحرک شود. دراز کشیدن در حین غذا خوردن، بازی های ویدیویی، تماشای تلویزیون، یا گذراندن وقت آنلاین یا در شبکه های اجتماعی برای مدت طولانی یک سبک زندگی بی تحرک را تشکیل می دهد.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ فعالیت بدنی را در بین بزرگسالان آمریکایی در طول دوره قرنطینه تجزیه و تحلیل کرد. این مطالعه اشاره کرد که سطح فعالیت بدنی در میان شرکت‌کنندگانی که قبلاً فعال بوده‌اند ۳۲.۳ درصد کاهش یافته است.

برخی از عوامل مرتبط با بیماری همه گیر که به سبک زندگی بی تحرک کمک می کنند عبارتند از: بسته شدن اماکن عمومی و مکان های اجتماعات اجتماعی، کار از خانه، بازی های آنلاین و خرید آنلاین.

یک سبک زندگی تا حد زیادی غیر فعال ممکن است در نهایت منجر به کسالت شود. این وضعیت می تواند منجر به افسردگی مرتبط با بیماری همه گیر یا پرخوری شود که منجر به افزایش وزن می شود.

ناتوانی در انجام برخی از کارهای روزانه که قبلاً قبل از همه گیری انجام می دادید، ممکن است بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

فرض کنید عادت داشتید هر هفته بعد از کار با همکاران خود بر روی قهوه قرار بگیرید. در این صورت، ممکن است در تطبیق با عدم معاشرت با مشکلاتی مواجه شده باشید و به خاطر آن دچار استرس شدید.

چنین موقعیت هایی ممکن است سطح افسردگی و اضطراب را افزایش دهد. اگر به این دوره‌های افسردگی ادامه می‌دهید، با یک درمانگر مشورت کنید یا با یک دوست نزدیک و قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید.

در برخی موارد، افراد ممکن است سعی کنند از طریق خوردن عاطفی با افسردگی و استرس کنار بیایند.

این رفتار می‌تواند پاسخ بدن شما به احساسات منفی باشد، که نشان می‌دهد خوردن احساسی ممکن است با افسردگی و در نهایت ایجاد چاقی مرتبط باشد.

علاوه بر این، افرادی که به دلیل بیماری همه گیر با سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است انگیزه انجام فعالیت های مختلف برای مقابله با سبک زندگی کم تحرک را با مشکل مواجه کنند.

به عنوان مثال، افسردگی می تواند شما را برای ترک تخت و انجام برخی فعالیت های بدنی یا ورزش بی انگیزه کند.

افزایش مصرف غذا

گاهی اوقات، غذا خوردن احساسی ممکن است آنقدر از کنترل خارج شود که ممکن است شروع به مصرف بیشتر از حد معمول غذا کنید. افزایش مصرف غذا ممکن است منجر به افزایش وزن شود. بنابراین نظارت صحیح رژیم غذایی و ورزش هایی مانند پیاده روی سریع ضروری است. سیاتیک کشیده می شود، دوچرخه سواری و غیره

عواملی مانند کار در خانه و عدم فعالیت بدنی ممکن است منجر به پرخوری ناشی از بیماری همه گیر شود.

اگر قبلاً در دفتر کار می کردید، ممکن است متوجه شده باشید که معمولاً هر از گاهی سر میز غذا نمی خورید. در عوض، به شما وقفه های زمان بندی شده برای خوردن ناهار یا میان وعده داده می شود.

با این حال، در یک ترتیب کاری خانگی، قوانین اداری در مورد مصرف غذا لازم نیست اعمال شوند. در این ترتیب ممکن است تشویق شوید که هر زمان که دوست دارید غذا بخورید.

چیزی که ممکن است این رفتار افزایش مصرف غذا را تشویق کند، نزدیکی شما به آشپزخانه یا یخچال است. داشتن این مکان‌ها در نزدیکی به این معنی است که دسترسی آسانی به مواد غذایی دارید که می‌توانید در هر زمان آن را بگیرید و تهیه کنید.

گاهی ممکن است آنقدر غرق کار شده باشید که دیگر برایتان مهم نباشد که در حال حاضر بیشتر از آنچه باید می خورید. حواس پرتی یا عدم توجه به غذایی که مصرف می کنید ممکن است باعث شود بیشتر بخورید.

زمانی که به غذا، به ویژه غذاهای ناسالم دسترسی دارید، احتمال پرت شدن غذا ممکن است افزایش یابد.

برای رفع این وضعیت، محل کار خانگی خود را طوری تنظیم کنید که کمی دورتر از آشپزخانه یا یخچال باشد.

به‌علاوه، می‌توانید قوانین خانه را اجرا کنید که مشخص می‌کند غذا خوردن فقط روی میز ناهارخوری به جای میز کار شما مجاز است.

اجرای هر یک از این راه حل ها مستلزم نظم و انضباط از جانب شما است. با این حال، اگر موفق شوید، می توانید شانس افزایش وزن را در طول همه گیری کاهش دهید.

همچنین بخوانید : ۷ راه برای پس انداز در دوران بازنشستگی

ورزش کمتر

ورزش فواید مختلفی برای سلامت جسمی و روحی شما دارد. در یک مطالعه، محققان اشاره کردند که ورزش ممکن است نتایج بالینی را در افراد مبتلا به بیماری شدید روانی (SMI) بهبود بخشد.

نویسندگان این مطالعه همچنین اشاره کردند که نتایج مطلوب ورزش شامل بهبود خلق و خو، کاهش استرس و کاهش وزن است.

با این حال، افسردگی، استرس و خستگی ممکن است مشارکت فرد در ورزش را محدود کند. پرداختن به این موانع ممکن است یک راه حل برای تشویق ورزش و فعالیت بدنی باشد.

در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید برای شناسایی اهداف ورزشی خود و ایجاد یک برنامه بازی برای رسیدن به آنها، به دنبال پشتیبانی حرفه ای باشید.

آیا هدف شما افزایش انرژی است؟ آیا نیاز به ساخت ماهیچه های خود دارید؟ آیا در تلاش برای کاهش وزن هستید؟ یک متخصص ممکن است به شما در طراحی یک برنامه ورزشی خاص برای اهدافتان کمک کند.

نتیجه

همه‌گیری COVID-19 فعالیت‌های بدنی بیشتر مردم را محدود کرده و آنها را مجبور به ماندن در خانه‌های خود کرده است. برای بسیاری از آنها، این وضعیت منجر به سبک زندگی ای شده است که افزایش وزن را تشویق می کند.

با این حال، راه حل هایی برای رسیدگی به عواملی که منجر به افزایش وزن همه گیر می شوند وجود دارد. این راه حل ها ممکن است شامل ابتکار عمل و نظم و انضباط از جانب شما باشد یا ممکن است به کمک یک متخصص نیاز داشته باشد.

اگر فکر می کنید که به دلیل بیماری همه گیر دچار افسردگی یا استرس شده اید، با یک درمانگر یا روانشناس مشورت کنید.

در مورد مصرف غذا، با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا یک برنامه رژیم غذایی مناسب که ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند.

همچنین می توانید از یک مربی معتبر ورزشی یا تناسب اندام کمک بگیرید. آنها می توانند یک برنامه ورزشی برای ایجاد انگیزه در شما ایجاد کنند تا سبک زندگی فعال تری داشته باشید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر