اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال – آغاز عصر جدید مراقبت های بهداشتی – وبلاگ Credihealth


تغییر ثابت جدید مراقبت های بهداشتی است!

از تغییر دیدگاه ما در مورد چگونگی پیشگیری، درمان و مدیریت مشکلات بهداشتی، بخش مراقبت های بهداشتی تحول عظیمی را پشت سر گذاشته است. اگرچه، این تغییر در دهه اخیر به دلیل پیشرفت های فناوری و همه گیر COVID-19 بسیار زیاد بود.

حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، خدمات دیجیتالی مراقبت های بهداشتی به سمت بهینه سازی سیستم مراقبت های بهداشتی قدیمی موجود می رفتند.

فناوری چگونه مراقبت های بهداشتی را متحول می کند؟

فناوری نیروی محرکه اصلی رشد بخش مراقبت های بهداشتی است، در حالی که شیوع کووید-۱۹ به انقلاب در حال انجام قبلی سرعت بخشیده است. پیشرفت های فناوری مراقبت های بهداشتی را به روش های زیر شکل داده است، از جمله:

۱- دسترسی به درمان

یکی از بزرگترین مزایای فناوری در مراقبت های بهداشتی دیجیتال، بهبود دسترسی به درمان است. در دسترس بودن گزینه های درمانی گسترده پزشکی، دسترسی به امکانات و خدمات بهتر مراقبت های بهداشتی مانند داروخانه های الکترونیکی درهای جدیدی را به روی گزینه های درمانی بهبود یافته باز می کند.

۲- بهبود مراقبت از بیمار

پیشرفت های فناوری به مراقبت ایمن، کارآمد و بهبود یافته از بیمار کمک کرده است. ارائه دسترسی به داده های بیمار در زمان واقعی، درمان های جراحی رباتیک، گزینه های تشخیصی پیشرفته به مراقبت قابل اعتماد و ماهر از بیمار کمک کرده است.

۳- پرونده الکترونیک سلامت (EHR)

در دسترس بودن سوابق الکترونیکی بیماران جایگزین پرونده کاغذی نگهداری شده به صورت دستی می شود. EHR تغییر دهنده بازی کلمات پزشکی است که داده ها را در یک سیستم سلامت مرکزی و دیجیتال ارائه می دهد. علاوه بر این، EHR اشتباهات در تشخیص مراقبت های بهداشتی را کاهش می دهد و همچنین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را قادر می سازد تا تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده سلامت بیمار را بر اساس سابقه قبلی خود انجام دهند.

۴- پزشکی از راه دور

پزشکی از راه دور به مراقبت از راه دور بیمار اشاره دارد و یکی از مؤثرترین نتایج پیشرفت های فناوری در مراقبت های بهداشتی است. پزشکی از راه دور بهترین مراقبت از بیمار را در مناطقی ارائه می دهد که بیماران به بهترین امکانات مراقبت های بهداشتی دسترسی ندارند یا مشکلات حرکتی دارند. جدای از این، پزشکی از راه دور به دلیل مقرون به صرفه بودن آن نیز سودمند است.

همه این پیشرفت ها سیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال را به یک انتخاب ارجح نسبت به سیستم های مراقبت های بهداشتی سنتی تبدیل می کند.

استارت آپ های مراقبت های بهداشتی در جنوب آسیا

سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در زمان‌های اخیر به دلیل پیشرفت مداوم فناوری، توسعه گسترده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و منطقه جنوب آسیا نیز از این امر مستثنی نیست. کشورهای منطقه جنوب آسیا از جمله افغانستان، بنگلادش، هند، نپال، پاکستان و سریلانکا تقریباً با چالش های مشابهی در بخش مراقبت های بهداشتی روبرو هستند.

برخی از چالش‌های اصلی عبارتند از توسعه ضعیف زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی، مقرون به صرفه نبودن کمک‌های پزشکی، دسترسی محدود به خدمات مراقبت‌های بهداشتی و در دسترس نبودن ارائه‌دهندگان خدمات. در میان این چالش‌ها، بسیاری از استارت‌آپ‌های مراقبت‌های بهداشتی در سطح منطقه‌ای با موفقیت زیادی فعالیت می‌کنند.

CrediHealth یکی از تأسیسات مراقبت های بهداشتی مشهوری است که در هند فعالیت می کند و طیف گسترده ای از خدمات مراقبت های بهداشتی را ارائه می دهد.

Healthwire- یک اکوسیستم مراقبت بهداشتی در حال ظهور

در کشورهای همسایه ما، پاکستان شاهد رونق بخش مراقبت های بهداشتی است. در میان بسیاری از استارت آپ های مراقبت های بهداشتی دیجیتال در پاکستان، Healthwire.pk به سرعت در حال رشد است و یکی از شرکت های برتر مراقبت های بهداشتی دیجیتال در پاکستان است.

این استارت‌آپ مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال مستقر در پاکستان با وجود زیرساخت‌های توسعه‌نیافته مراقبت‌های بهداشتی و عدم آگاهی توده‌ها، به‌عنوان راه‌حلی با یک کلیک برای همه مشکلات مرتبط با سلامت عمل می‌کند.

هدف Healthwire.pk ارائه یک اکوسیستم مراقبت های بهداشتی برای پاسخگویی به نیازهای متغیر بیماران و ارائه دهندگان خدمات است. سال گذشته موفق شدیم پرونده بیش از ۵ میلیون بیمار با بیش از ۳ میلیون بیمار ثبت شده از سراسر کشور ایجاد کنیم. این استارت آپ خدمات مراقبت های بهداشتی کارآمد و قابل اعتمادی را برای مقابله با پیشرفت های مداوم در بخش مراقبت های بهداشتی در پاکستان ارائه می دهد.

-حمزه اقبال- مدیر عامل Healthwire.pk

اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال

از ابتدا، سازمان های مراقبت های بهداشتی بر روی یک ماژول سازمان محور کار کرده اند. چه شرکت های داروسازی و چه مراکز مراقبت های بهداشتی، مشتری مداری هرگز در یک سیستم مراقبت بهداشتی اولویت نداشته است.

زمان در حال تغییر است و نقش احتمالی مصرف کننده در تصمیم گیری های مراقبت های بهداشتی در حال تغییر چشم انداز زیرساخت های مراقبت های بهداشتی سازمان محور است. با دیدن آینده ای نه چندان دور، مجموعه های مراقبت های بهداشتی شاهد تغییر این پارادایم از سازمان محور به بیمار محور هستند.

این تغییر باعث ایجاد یک اکوسیستم مراقبت بهداشتی دیجیتال بیمار محور می شود. یک اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال تمام نقاط تماس سیستم مراقبت از بیمار از جمله داده های پزشکی، دارویی، و داده های بسیار مهم بیمار را در اختیار می گیرد.

جنبه های کلیدی اکوسیستم مراقبت های بهداشتی

اکوسیستم دیجیتال مراقبت های بهداشتی جنبه های زیر را در صنعت مراقبت های بهداشتی پوشش می دهد.

  • یک اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال در حال کار بر روی ایجاد امکاناتی در زمینه بهبودی بیمار در خانه، مراقبت های پس از درمان، مدیریت بیماری های مزمن است.
  • علاوه بر این، اکوسیستم مراقبت های بهداشتی به کیفیت، ایمنی، کارایی و مقرون به صرفه بودن فرآیندهای مراقبت های بهداشتی ارائه شده کمک می کند.
  • اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال روی پتانسیل بیمار کار می کند.
  • علاوه بر این، ثبات اقتصادی فرآیندهای مراقبت های بهداشتی بهبود یافته یکی دیگر از نگرانی های اصلی اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال است.

سه P از اکوسیستم های دیجیتال مراقبت های بهداشتی

بر اساس یک رویکرد بیمار محور، یک اکوسیستم مراقبت های بهداشتی از سه شرکت کننده تشکیل شده است

۱- ارائه دهنده

اولین P از اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال شامل ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی پزشکی از جمله بیمارستان ها، داروخانه ها و آزمایشگاه ها است. این ارائه دهندگان با افزایش تقاضای خدمات مراقبت های بهداشتی سروکار دارند و با چالش های متعددی روبرو هستند. برخی از چالش های رایجی که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با آن مواجه هستند شامل داده های ناقص بیمار، محدودیت منابع و زیرساخت های مراقبت های بهداشتی موجود است.

در یک اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال، بار عملیاتی ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی نگرانی اصلی است که بخش زیادی از زمان درمان را از بین می برد. سیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال می تواند با در دسترس قرار دادن داده های بیمار با واسطه در اختیار ارائه دهندگان، به کاهش این زمان کمک کند.

۲- بیماران

دومین P از اکوسیستم بیمار است که تمرکز اصلی هر اکوسیستم مراقبت بهداشتی دیجیتال است. برخلاف زمان‌های مرسوم، بیماران مشتاق مدیریت پرونده سلامت خود هستند و خواهان خدمات مراقبت‌های پزشکی بر اساس تقاضا هستند. اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال به بیماران این امکان را می دهد که کنترل بهتری بر تصمیمات بهداشتی خود داشته باشند.

مدل فعلی اکوسیستم مراقبت های بهداشتی دیجیتال بر اساس مراقبت های پیشگیرانه است تا یک مدل درمانی. دیجیتالی شدن و اتوماسیون سیستم های مراقبت بهداشتی دیجیتال کنترل بهتری بر پاسخ مراقبت های اضطراری و همچنین محدود کردن وابستگی بیمار به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را فراهم می کند. جدای از این، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده نیز در آگاه کردن بیماران از مشکلات سلامتی آینده نقش دارد.

۳- پرداخت کنندگان

پرداخت کنندگان سومین P اکوسیستم مراقبت های بهداشتی را تشکیل می دهند و عمدتاً بر کاهش هزینه خدمات مراقبت های بهداشتی متمرکز هستند. با افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی به طور خودکار به خطر می افتد. پرداخت کنندگان هم شرکت های بیمه سلامت و هم دولت را شامل می شوند که می توانند با استفاده از موقعیت خود در اکوسیستم مراقبت های بهداشتی، مراقبت های بهداشتی را مقرون به صرفه کنند.

تکامل اکوسیستم بهداشت دیجیتال

با در نظر گرفتن هر سه شرکت کننده در اکوسیستم مراقبت های بهداشتی، اکوسیستم مراقبت های بهداشتی جدید تعامل بین ارائه دهندگان خدمات و مصرف کنندگان را افزایش می دهد. سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال به روش‌های زیر انقلاب می‌کنند.

  • ارتباط بهبود یافته بین ارائه دهندگان خدمات و پرداخت کنندگان برای ارائه راه حل های بهداشتی مقرون به صرفه و قابل تنظیم.
  • اکوسیستم مراقبت های بهداشتی اکنون بر ارائه خدمات دقیق مراقبت های بهداشتی با اطمینان از تبادل داده ها در زمان واقعی متمرکز شده است. این تبادل داده بین ارائه دهندگان، داروخانه ها و ارائه دهندگان خدمات تشخیصی (ارائه دهندگان اصلی در مراقبت های بهداشتی دیجیتال) پاسخ کارآمد و سریع را ممکن می سازد.
  • اکوسیستم مراقبت های بهداشتی از منابع برای ارتقای روابط سودمند بین کاربران سیستم از جمله بیماران، پزشکان، داروخانه ها و بیمه گذاران مراقبت های بهداشتی استفاده می کند.

خط پایین!

بخش مراقبت های بهداشتی به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر و تغییر از رویکرد سازمان محور به رویکرد بیمار محور در حال گذر از یک انقلاب سریع است. اکوسیستم مراقبت های بهداشتی آینده مراقبت های بهداشتی دیجیتال با هدف ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی مصرف کننده محور است.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر