ایمنی خود را تقویت کنید – چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید


همانطور که محافظت از خود در برابر قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا مهم است، داشتن یک سیستم ایمنی قوی بسیار مهم است، به طوری که بدن شما هر آنچه را که برای مقابله با آن نیاز دارد و زمانی که زمانش برسد، داشته باشد. با این حال، با توجه به سبک زندگی که امروزه اکثر ما دنبال می کنیم، حفظ یک سیستم ایمنی خوب آسان نیست. بدتر از همه، انبوهی از اطلاعات در مورد چگونگی افزایش ایمنی یا تقویت ایمنی وجود دارد، اما متاسفانه، تنها بخشی از این اطلاعات درست است.

در این مواقع بحرانی، اجازه دهید از این فرصت استفاده کنیم تا برخی از افسانه های مربوط به تقویت ایمنی خود را از بین ببریم و به بدن شما شانس مبارزه خوبی بدهیم.

چیزهایی که برای تقویت ایمنی خود به آنها نیاز ندارید

بدون سوپر غذاها

برخلاف تصور رایج، هیچ غذای معجزه آسایی یا مکملی وجود ندارد که بتواند به شما در پیشگیری یا درمان COVID-19 و سایر ویروس ها کمک کند.

سوء تغذیه مطمئناً می تواند ایمنی شما را مختل کند و تنها راه حل این مشکل پیروی از یک رژیم غذایی متعادل است. مصرف به اصطلاح غذاهای فوق العاده یا غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی به شما برتری نسبت به توانایی دیگران در مبارزه با عفونت ها و ویروس ها نمی دهد. کاری که باید انجام دهید این است که از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی پر از میوه ها، سبزیجات و پروتئین پیروی کنید تا سیستم ایمنی خود را فعال و فعال نگه دارید.

عدم کاهش قند

شکر تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده در طول زمان مسئول شرایط پزشکی و مشکلات سلامتی هستند، اما دلیل ابتلای شما به کرونا نیست. با این حال، مصرف بیش از حد کالری‌های خالی می‌تواند منجر به سایر نگرانی‌های سلامتی شود، به همین دلیل است که توصیه می‌شود گزینه‌های غذایی سالم را برای قرنطینه خود تهیه کنید.

بدون مکمل

تقویت ایمنی بدن، مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی، نحوه افزایش ایمنی

مکمل ها تنها زمانی مفید هستند که کمبود تغذیه ای داشته باشید. زیاده‌روی در مصرف مکمل‌ها و آب ویتامین‌ها به شما در افزایش ایمنی یا جلوگیری از ابتلا کمک نمی‌کند. ویروس کرونا اگر با آن در تماس باشید

در واقع، دوزهای بالای غیرضروری مکمل‌های غذایی می‌تواند منجر به برخی عوارض جانبی جزئی و همچنین عمده از حالت تهوع، سردرد تا حتی آسیب اندام شود.

آیا می خواهید ایمنی بدن را برای مبارزه با کرونا تقویت کنید؟ برای اطلاعات بیشتر به Crediblog مراجعه کنید.

اگر علائمی را مشاهده کردید که به کرونا اشاره دارد، اکنون علائم خود را با Credihealth بررسی کنید! بهترین پزشک را در هند پیدا کنید و با Credihealth آزمایش شوید

چیزهایی که برای تقویت ایمنی خود نیاز دارید

ویتامین دی

تقویت ایمنی بدن، مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی، نحوه افزایش ایمنی

ویتامین D از این قاعده مستثنی است که مکمل ها به شما کمکی نمی کنند. در حد اعتدال، ویتامین D به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با ویروس ها مبارزه کند، حتی اگر لزوما از شما در برابر آن محافظت نکند. یک سیستم ایمنی قوی تر به کاهش شدت عفونت و تقویت روند بهبودی کمک می کند.

جدا از نور خورشید، می توانید ویتامین D را از غذاهایی مانند ماهی سالمون، ماهی تن، تخم مرغ، پنیر و قارچ دریافت کنید.

بخوانید: غذاهای غنی از ویتامین D برای ایمنی، تغذیه و سلامت استخوان

رژیم متعادل

یک رژیم غذایی متعادل، غنی از سبزیجات، میوه ها، غلات و پروتئین ها را حفظ کنید. زمانی که بدنه سوخت کافی و باکیفیت دریافت کرد، به طور خودکار به آرامی کار می کند.

این رژیم های غذایی سالم و مغذی تنها غذاهایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

خواب راحت

تقویت ایمنی بدن، مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی، نحوه افزایش ایمنی

خواب برای بدن شما برای توسعه توانایی مبارزه و بازیابی موثر بسیار مهم است. شما باید هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید. مطالعات نشان می دهد که یک شب کم خوابی می تواند باعث کاهش ۷۰ درصدی سلول های ایمنی بدن شود.

وقتی خود را قرنطینه می‌کنید، می‌توانید دکمه چرت زدن را فشار دهید.

ورزش

ورزش منظم به کاهش التهاب کمک می کند، با عفونت ها مبارزه می کند، استرس را از خود دور می کند و به بدن شما اجازه می دهد تا به خوبی کار کند. برای فعال ماندن در شرایط فعلی نیازی به رفتن به باشگاه ندارید. برای سالم ماندن و همچنین ایمن ماندن از قرار گرفتن در معرض می توانید به دویدن، پیاده روی، یوگا، دوچرخه سواری و غیره بپردازید.

الکل در حد اعتدال

مصرف الکل اگر در حد اعتدال باشد کاملاً خوب است. زمانی که خود را قرنطینه می کنید از فریب خوردن خودداری کنید. الکل بیش از حد در بدن منجر به کم آبی بدن و همچنین اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود.

بهداشت خوب

تقویت ایمنی بدن، مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی، نحوه افزایش ایمنی

بهترین راه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، شستن دست ها با آب و صابون و خشک کردن کامل آنهاست. هیچ جایگزینی برای بهداشت خوب وجود ندارد. هنگامی که در حال حرکت هستید یک ضدعفونی کننده دست خوب است، اما هیچ چیز به اندازه آب و صابون کار نمی کند.

افسرده

مدیریت سطح استرس برای حفظ عملکرد روان سیستم ایمنی شما بسیار مهم است. از انبوهی از اطلاعات غلط وحشت نکنید و خود را آرام نگه دارید. فعالیتی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند آرام بمانید و مکان شاد خود را پیدا کنید.

یک سبک زندگی متعادل، کلید یک سیستم ایمنی متعادل و کارآمد است.

برای کمک های بیشتر در رابطه با سلامتی یا یافتن یک پزشک، با یک متخصص پزشکی Credihealth صحبت کنید.

بخوانید: ۵ غذای فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.
کمک های پزشکی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر