با فواید پروبیوتیک ها آشنا شوید – بلاگ Credihealth


پروبیوتیک ها از باکتری های مفید زنده و مخمرهایی تشکیل شده اند که به طور طبیعی در بدن زندگی می کنند. به یاد داشته باشید که همیشه باکتری های خوب و بد در بدن شما وجود دارد. بنابراین وقتی عفونت دارید، باکتری‌های بد بیشتری دریافت می‌کنید که باعث می‌شود سیستم شما از تعادل خارج شود.

خوشبختانه، شما باکتری های خوبی دارید که به حذف باکتری های بد اضافی کمک می کند تا تعادل را بازگرداند. برای داشتن این باکتری‌های خوب، بهترین راه، مصرف پروبیوتیک‌هایی است که حاوی باکتری‌های خوب هستند تا بدن شما به درستی کار کند و آن را سالم نگه دارد. با کمک ویتامین‌ها و پروبیوتیک‌های برندهای معتبر مانند RnA Reset، می‌توانید به هر گونه کمبود در رژیم غذایی و روده خود کمک کرده و متعادل کنید. در این پست به فواید پروبیوتیک ها می پردازیم.

آشنایی با پروبیوتیک ها

همانطور که قبلا توضیح داده شد، پروبیوتیک ها حاوی محصولاتی هستند که برای از بین بردن باکتری های بد اضافی برای حفظ تعادل ایده آل در سیستم شما تلاش می کنند. این پروبیوتیک ها بخشی از تصویر بزرگتر در مورد شما هستند میکروبیوم.

شما می توانید یک میکروبیوم را جامعه ای متنوع از ارگانیسم ها در نظر بگیرید که با هم کار می کنند تا از سلامت بدن شما اطمینان حاصل کنند. این جامعه چیزهای زیادی به نام میکروب ها دارد که شامل قارچ ها، ویروس ها و تک یاخته ها می شود. اما میکروبیوم هر فرد متفاوت است، یعنی هیچ دو نفر نمی توانند سلول های میکروبی مشابهی داشته باشند.

حال برای اینکه یک میکروب به عنوان یک پروبیوتیک در نظر گرفته شود، باید ویژگی های مختلفی داشته باشد. اینها شامل زنده ماندن در روده ها پس از خوردن آنها و جدا شدن از بدن است.

در حالی که پروبیوتیک ها می توانند در روده شما زندگی کنند، مانند روده بزرگ، آنها همچنین می توانند در مکان های مختلفی در بدن و در بدن شما زندگی کنند که میکروب های خوب را در خود جای دهد. این مکان ها شامل دهان، مجاری ادراری، ریه ها و پوست است.

وظیفه اصلی باکتری های خوب حفظ تعادل ایده آل در بدن شماست. وقتی بیمار می شوید، به این معنی است که باکتری های بد ممکن است وارد بدن شما شده و تعداد آنها افزایش یافته باشد. در نتیجه، این می تواند بدن شما را از تعادل خارج کند. بنابراین باکتری های خوب باید با این باکتری های بد مبارزه کنند تا تعادل خوب را در بدن شما بازگردانند.

باکتری های خوب با بهبود سیستم ایمنی و کنترل التهاب می توانند شما را سالم نگه دارند. همچنین می‌توانید انواع باکتری‌هایی داشته باشید که می‌توانند به بدن شما در هضم غذا و تولید ویتامین‌ها کمک کنند. علاوه بر این، برخی از انواع باکتری‌ها می‌توانند از سلول‌های روده شما برای جلوگیری از ورود باکتری‌های بدی که ممکن است وارد خون شده‌اید، حمایت کنند.

خبر خوب این است که باکتری های خوب همیشه به تعادل سیستم در بدن شما کمک می کنند. گاهی اوقات، حتی نیازی به مصرف مکمل های پروبیوتیک ندارید تا مطمئن شوید که این اتفاق می افتد زیرا باکتری های خوب به طور طبیعی بخشی از بدن شما هستند. اما برای حفظ سطح مناسب باکتری های خوب باید روزانه یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر داشته باشید. تو می توانی بسته های Ortho Biotic 60 عددی Ortho Molecular را خریداری کنید.

فواید کلیدی پروبیوتیک ها برای سلامتی

شما می توانید پروبیوتیک ها را از طریق مکمل ها یا غذاهای تخمیر شده مصرف کنید. چندین مطالعه نشان می دهد که با مصرف پروبیوتیک ها می توانید فواید زیادی داشته باشید. در اینجا برخی از مزایای سلامتی مصرف پروبیوتیک ها آورده شده است.

پیشگیری و درمان اسهال

پروبیوتیک ها برای چندین فواید شناخته شده اند و یکی از آنها این است که می توانند از اسهال جلوگیری کنند یا حتی از شدت آن بکاهند. ببینید، اسهال معمولاً از عوارض مصرف آنتی بیوتیک است. این به این دلیل است که آنتی بیوتیک ها بر تعادل باکتری های بد و خوب در روده شما تأثیر منفی می گذارند.

پروبیوتیک ها همچنین می توانند به انواع دیگر اسهال که با آنتی بیوتیک ها مرتبط نیستند کمک کنند. گونه هایی از باکتری ها مانند لاکتوباسیلوس رامنوسوس و مخمری به نام ساکارومایسس بولاردی معمولا با کاهش خطر اسهال مرتبط هستند.

می تواند شرایط سلامت روان را بهبود بخشد

تعداد فزاینده ای از تحقیقات سلامت روده را با سلامت روحی و روانی مرتبط می دانند. مطالعات بر روی انسان و حیوان نشان می دهد که مکمل های پروبیوتیک ممکن است شرایط سلامت روان را بهبود بخشد. به عنوان مثال، مصرف مکمل با سویه لاکتوباسیلوس به مدت حداقل ۱ تا ۲ ماه می تواند افسردگی، اضطراب و اختلال وسواس فکری-اجباری را بهبود بخشد.

برخی مطالعات حتی کاهش می دهند که مصرف روزانه یک کپسول پروبیوتیک یا ماست پروبیوتیک می تواند باعث افسردگی، سلامت عمومی، اضطراب، افسردگی و استرس شود. حتی بهتر از آن، مصرف مکمل های پروبیوتیک ممکن است پروتئین واکنشی C را که نشانگر التهاب است، کاهش دهد.

می تواند قلب شما را سالم نگه دارد

پروبیوتیک ها همچنین می توانند فشار خون و کلسترول LDL را کاهش دهند. شما می توانید برخی از باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک را پیدا کنید که می توانند با هضم صفرا در روده، کلسترول را کاهش دهند. شایان ذکر است که صفرا به عنوان یک مایع طبیعی در نظر گرفته می شود که عمدتاً از کلسترول ساخته شده است و به هضم غذا کمک می کند.

بنابراین، با تجزیه این صفرا، این باکتری های خوب به جلوگیری از جذب مجدد آن در روده شما کمک می کنند. این به ویژه در مواردی که کلسترول می تواند به عنوان کلسترول وارد خون شما شود، صادق است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف پروبیوتیک ها می تواند فشار خون را نیز کاهش دهد. اما برای تجربه هر گونه فواید مرتبط با فشار خون، باید حداقل به مدت ۸ هفته از مکمل های پروبیوتیک استفاده کنید.

می تواند شدت برخی از آلرژی ها و اگزما را کاهش دهد

اگر این کافی نیست، برخی از پروبیوتیک ها می توانند شدت اگزما را در نوزادان و کودکان کاهش دهند. چندین مطالعه نشان می دهد که علائم اگزما در نوزادانی که با شیر مکمل پروبیوتیک تغذیه شده بودند به جای آنهایی که با شیر بدون پروبیوتیک تغذیه شده بودند، بهبود یافت.

اما به یاد داشته باشید که هنوز نیاز به مطالعات بیشتر برای تعیین ارتباط بین کاهش شدت اگزما و پروبیوتیک ها وجود دارد. گفته می شود، برخی از پروبیوتیک ها همچنین می توانند پاسخ های التهابی را در افراد مبتلا به آلرژی به لبنیات یا شیر کاهش دهند.

می تواند علائم برخی از اختلالات گوارشی را کاهش دهد

متأسفانه بسیاری از افراد از بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو رنج می برند. برای این افراد، می توانید انواع خاصی از پروبیوتیک ها را از سویه های لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم پیدا کنید که می تواند علائم را بهبود بخشد.

با کمال تعجب، مطالعه ای وجود دارد که نشان می دهد مصرف مکمل های پروبیوتیک E. coli Nissle می تواند به اندازه مصرف دارو برای حفظ بهبودی در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو موثر باشد.

بدون شک، پروبیوتیک ها برای بسیاری از اختلالات روده فواید متعددی دارند. برخی از مطالعات نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند به علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک کنند. همچنین مشخص شده است که آنها به طور قابل توجهی خطر انتروکولیت نکروزان شدید را کاهش می دهند.

به طور خلاصه، می توانید کشت های زنده پروبیوتیک را در محصولات لبنی تخمیری مانند شیر و ماست بیابید. غذاهای تخمیر شده مانند تمپه، سبزیجات و محصولات سویا نیز می توانند دارای برخی از باکتری های اسید لاکتیک باشند. همچنین، می‌توانید پروبیوتیک‌ها را به‌صورت کپسول، قرص و پودرهایی که باکتری‌های خشک شده دارند، مصرف کنید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر