برخی از علل اختلالات خواب نوجوانان چیست و چه باید کرد؟


اختلال خواب در زنان

تهران (پانا) – شاید خیلی ها فکر نکنند که جوانان ممکن است دچار مشکل خواب شوند، اما واقعیت این است که این موضوع دامنگیر میانسالان و سالمندان نمی شود، نه تنها آنها را دچار مشکلات خواب زیادی می کند.

به گزارش نمناک، خواب خوب شبانه برای سلامت جسمی و روانی ضروری است، در حالی که نوجوانان همچنان از بی خوابی رنج می برند که می تواند منبعی برای اضطراب باشد. به همین دلیل است که تصمیم گرفته ایم نکاتی را برای جلوگیری از مشکلات خواب برای نوجوانان ارائه دهیم. به طور کلی، نوجوانان باید حداقل ۸ ساعت در شب بخوابند و اگر اینطور نیست و نوجوان ما دچار اختلال خواب است، باید علل و علل مختلف خواب راحت برای او را بشناسیم. او می تواند خوب بخوابد برای حل هر مشکل خواب در دوران بلوغ، عادات و سبک زندگی می تواند بر خواب نوجوانان تأثیر بگذارد.

بی خوابی نوجوانان می تواند در نتیجه تغییرات هورمونی رخ دهد. گذار به بلوغ باعث می شود که جوان بخواهد بیدار بماند، که به نوبه خود منجر به تغییر در زمان خواب و بیداری می شود، بنابراین آنها دیرتر از آنچه واقعا هستند به خواب می روند. نیاز دارند.آنها خوابند.

وجود بیماری های جسمی و روانی و مصرف مواد

وجود بیماری های حاد یا مزمن، بیماری های مزمن غیر واگیر و اختلالات عصبی مختلف و همچنین مصرف برخی داروها مانند آنتی هیستامین ها، ضد تشنج ها، آنتی بیوتیک ها و داروها سرفه، مشکلات روحی و رفتاری و استعداد ژنتیکی، آپنه خواب و مشکلات ریتم شبانه روزی. می تواند عواملی باشد که از الگوهای خواب طبیعی جلوگیری می کند.

سندرم خواب آلودگی

یکی از شایع ترین علل اختلالات خواب در نوجوانان، آپنه خواب است. افراد مبتلا به صرع اغلب زود بیدار می مانند و خواب آنها اغلب در شب بسیار دیر شروع می شود. برای رفع این مشکل، تعدادی درمان مانند فتوتراپی، کرونوتراپی در پزشکی وجود دارد، از جمله ملاتونین، یکی از ارکان اصلی درمان برای حفظ بهداشت خواب.

علائم پای بی قرار

با سندرم پاهای بیقرار، بیماران باید احساس آزادی داشته باشند تا پاهای خود را حرکت دهند و با حرکت پاها و بازوها، احساس بهتری دارند. این بیماری خواب فرد را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا علائم سندرم پای بی قرار در بعد از ظهر و عصر تشدید می شود.

بی خوابی و تغذیه مناسب

عادات غذایی نادرست نیز باعث بی خوابی می شود، بنابراین اگر نمی توانید بخوابید، سبک زندگی خود را تغییر دهید و غذاهایی که می خورید را کنترل کنید، به عنوان مثال، کافئین در حد اعتدال برای اکثر افراد مفید است، اما مصرف زیاد آن می تواند منجر به بی خوابی شود، بنابراین از خوردن غذا خودداری کنید. یا نوشیدنی های حاوی کافئین. نزدیک زمان خواب این مهم است که بدانید قبل از خواب نباید غذاهای سنگین بخورید زیرا باعث ناراحتی شما می شود و بدن شما نمی تواند استراحت کند و برای خواب آماده شود.

خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید و با چاقی بیشتر مبارزه کنید

امروزه کودکان و نوجوانانی که اضافه وزن دارند سبک زندگی ناسالمی دارند. یک مطالعه به رابطه بین نوجوانانی که نمی‌توانستند خوب بخوابند و وضعیت جسمانی آنها بررسی شد. نتیجه اینکه چاقی در کودکان و نوجوانان بدتر می شود و در صورت عدم درمان، اختلالات خواب بر عادات غذایی نیز تاثیر می گذارد، یعنی چاقی نیز در این زمینه تشدید می شود، لازم است جوانان غذا بخورند. سرشار از سبزیجات، لوبیا، غلات، گوشت بدون چربی، ماهی و تخم مرغ.

غذاهای خانگی را باید با این گروه های غذایی مقایسه کرد. آنها همچنین باید به شدت از آرد تصفیه شده، غذاهای سرخ شده و شکر اجتناب کنند. با این حال، ورزش ضروری است زیرا به حفظ وزن آنها کمک می کند. جوانان باید فعال بمانند و از زندگی فاسق پرهیز کنند.

تغییر استفاده از تلفن همراه

یکی از دلایلی که امروزه اختلالات خواب در بین جوانان بسیار شایع شده است، فناوری جدید است. برای والدین دشوار است که میزان زمانی را که جوانان صرف استفاده از تلفن همراه، رایانه، تماشای تلویزیون یا بازی های ویدیویی می کنند، بگذرانند.

این ابزارها جوانان را در معرض استرس قرار می دهد که برای سلامتی آنها بسیار خطرناک است. این دستگاه ها مستقیماً روی سیستم عصبی تأثیر می گذارند و ریتم طبیعی بدن را تغییر می دهند که بر خواب تأثیر می گذارد.

در حالی که این نکته نه تنها برای نوجوانان بلکه برای والدین نیز است، استفاده از تلفن همراه باید بخشی از زندگی همه افراد باشد. همچنین اجازه ندهید فرزندتان حداقل دو ساعت قبل از خواب از دستگاه استفاده کند.

ساعات شبانه والدین و مشکلات خواب

در نهایت نکته دیگری که مربوط به اختلالات خواب نوجوانان است و در مطالعات مختلف به آن اشاره شده است; برای برخی از والدین یک کابوس است. به عنوان مثال، وقتی یکی از والدین در شیفت شب کار می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، رعایت برنامه خواب همه اعضای خانواده بسیار مهم است.

نکات کلی برای جلوگیری از اختلالات خواب در نوجوانان

رعایت بهداشت قبل از خواب به نوجوان این امکان را می دهد که پس از انجام فعالیت های روزانه خود به خوبی استراحت کند.

کودک شما باید هر شب در همان ساعت قبلی بخوابد.

کودک شما باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشد و به غذایی که در شب می خورد توجه کند.

شما باید مطمئن شوید که فرزندتان از محرک هایی مانند کافئین و چای اجتناب می کند.

از اضطراب و افکار منفی دوری کنید.

داروهایی که باعث بی خوابی می شوند مصرف نکنید.

حمام کردن در آب داغ در شب به نوزاد شما کمک می کند تا شب بهتر بخوابد.

از انجام تکالیف در رختخواب یا غذا خوردن خودداری کنید.

دمای اتاق او را کنترل کنید. اتاقی که خیلی گرم یا خیلی سرد است نه تنها یک نوجوان را نجات می دهد، بلکه همه هوشیار هستند.

اتاق او را کاملا تاریک کنید و صبح با کشیدن پرده ها اجازه دهید نور به اتاقش بتابد.

قبل از رفتن به رختخواب، مطمئن شوید که از تماشای فیلم های ترسناک، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، تماشای برنامه های تلویزیونی خشونت آمیز و شرکت در فعالیت های مفید مانند.

برای کمک به خواب، هر از گاهی از زمان خواب، ورزش و ورزش منظم انجام دهید.

مطمئن شوید که یک برنامه روتین قبل از خواب تنظیم کرده اید و از فعالیت های شبانه خودداری کنید.

همچنین مطمئن شوید که اتاق نوجوانتان مکانی آرام است.

در این موارد، مشکلات خواب می‌تواند ناشی از فعالیت‌های شدید یا فعالیت‌های کاری و اجتماعی باشد، بنابراین مطمئن شوید که برنامه‌های نوجوان شما خیلی سخت نیست. امیدواریم این نکات برای کمک به خواب بهتر نوجوان برای شما مفید باشد، زیرا تنها در این صورت است که او می تواند خوابی با کیفیت داشته باشد و کار خود را به خوبی انجام دهد.