10
مهر

بهترین زمان برای نوشیدن کافئین با دوز کم برای دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسنده: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari & Francis B. Stephens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد جسمی و شناختی در بین ورزشکاران رواج دارد (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). کافئین با دوز پایین (<3 میلی گرم در کیلوگرم -1 چربی بدن ؛ 200 میلی گرم کافئین) نتایج ergogenic را بدون عوارض جانبی دوزهای بالاتر نشان می دهد (اسپریت ، 2014 ، پزشکی ورزشی ، 44 ، S175 –S184). با این حال ، تحقیقات در مورد موثرترین زمان مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی تأثیر زمان مصرف نوشیدنی های کافئین با قیمت تجاری (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) ، بر عملکرد ورزش و درک تلاش است. با تأیید اخلاقی نهادی ، 13 نفر (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سواری کردند (2 27 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. Kg-1.min-1 (± SEM)) چهار بازدید تجربی را پس از یک شب روزه داری که by 1 هفته از هم جدا می شود. هر ویزیت شامل یک شرکت کننده در حالت استراحت (REST) ​​به مدت 30 دقیقه قبل از انجام 30 دقیقه تمرین در حالت پایدار (SS) با ارگونومتر در حدود 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و سپس “زمان سنج 15 دقیقه (TT) ، با کل تلاش (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری شد. علاوه بر این ، قبل از روش های REST ، SS و TT ، هنگام نشستن بر روی یک ارگونومتر ، شرکت کنندگان 473 میلی لیتر یک نوشیدنی آزمایشی (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) نوشیدند. این نوشیدنی حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا دارونما بدون کافئین ، طعم ، رنگ و کالری بود ، و به ترتیب تصادفی و نادر تحویل داده شد ، بنابراین در هر ویزیت زمان مصرف کافئین به شرح زیر آزمایش شد: CAFF قبل از REST ، دارونما قبل از SS و TT (بازدید CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در اثربخشی TT و RPE با اندازه گیری یک و دو بعد با بررسی تفاوت ها مشخص شد. کل فعالیت انجام شده در طول TT در CAFF-REST بیشتر از PLA (3.53 ± 0.14 در مقابل 3.36 0.12 kJ.kg-1 بدن ؛ P = 0.005) بود ، و نه برای CAFF-TT (3.39 ± 0.13 کیلوژول. کیلوگرم) 1- یا CAFF-SS (3.44 ± 0.14 kJ.kg-1 ؛ P = 0.231) ، که مشابه PLA بود. علاوه بر این ، یک اثر درمانی (P <0.05) برای RPE در طول SS ، با کمترین مقادیر وجود داشت. در ویژگی های CAFF -Rest نسبت به PLA و CAFF -SS ترکیب شده است (P <0.05) ، اما هنگام انجام کارهای بیشتر هیچ تفاوتی در طول TT پیدا نشد به طور خلاصه ، خوردن CAFF 30 دقیقه قبل از تمرین SS باعث کاهش RPE و بهبود 15 دقیقه ای شد. به دنبال اثر TT ، در حالی که خوردن بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت. این بدان معناست که کافئین با دوز کم باید 60 دقیقه قبل از خستگی با عملکرد مطلوب مصرف شود.

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.