16
شهریور

بیایید در مورد آکنه – JSHealth صحبت کنیم


مهم است که تشخیص دهیم که پوست ، به دلیل ماهیت خود ، “کامل” نیست. پوست طوری طراحی شده است که دارای منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لک باشد. هدف این نیست که سعی کنید ظاهری “بی عیب” داشته باشید ، بلکه حمایت و حفظ سلامت پوست است. تعطیلات شما را به یک انسان زیبا تبدیل نمی کند. آکنه روی پوست بسیار شایع است ، اما علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، می تواند بر اعتماد به نفس فرد نیز تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم که این چیست و چند راه برای حمایت از سفر پوست شما در صورت مواجهه با آکنه.

آکنه چیست؟

آکنه یک وضعیت فولیکول مو ، فولیکول مو و غدد استخوانی است که باعث ضایعات غیر التهابی ، التهابی و زخم می شود. تغییر الگوی کراتینه شدن در فولیکول های مو می تواند منجر به تولید سبوم (چیزی که باعث می شود پوست ما چربی تولید کند) شود. این شایع ترین بیماری است که در دوران نوجوانی شایع است.

آکنه می تواند باعث ناامنی ، اضطراب ، عزت نفس پایین شود و بر کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند در اثر عوامل زیادی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، بهداشت و تعریق زیاد ایجاد شود. صحبت در مورد رژیم غذایی و شیوه زندگی شما می تواند شما را در داشتن پوستی سالم حمایت کند.

نکات تغذیه ای برای آکنه

  • شاخص قند خون خود را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که بار گلیسمیک و شاخص گلیسمیک کل رژیم غذایی ممکن است به ایجاد آکنه کمک کند. رژیم های غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به سطح انسولین بالاتر از حد طبیعی شود ، که می تواند منجر به افزایش آندروژن ها و موادی شود که پوست ما را چرب جلوه می دهد و نقش مهمی در ایجاد آکنه دارد.

میزان اسیدهای چرب امگا 6 تا امگا 3 که توسط رژیم غذایی تولید می شود یکی از علل اصلی التهاب است. خوردن سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 3 می تواند از ایجاد واکنش های ضد التهابی که بر آکنه تاثیر می گذارد جلوگیری کند. بالاترین منابع امگا 3 شامل ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و به میزان کمتر ، تخم مرغ ، روغن زیتون اضافی ، دانه های چیا و دانه های کتان است.

چگونه می توانید از این غذاها استفاده کنید:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو آغشته به روغن زیتون

– تخم مرغ با آووکادو روی نان تست

– چیا / کدو تنبل / دانه کتان با فرنی / لیمو / ماست بپاشید

  • این آنتی اکسیدان ها را وارد کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در مدیریت و درمان آکنه مهم باشند. تا زمانی که رنگ آن ضد التهاب باشد ، از تنوع رنگ در غذای خود لذت ببرید.

نکات سبک زندگی برای آکنه

اطمینان حاصل کنید که پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (فاقد بو ، الکل و پارابن) بشویید.

  • از پاک کننده خوب پوست استفاده کنید

شما می خواهید از یک حوله جداگانه برای صورت و بدن خود برای کاهش انتشار باکتری استفاده کنید و حداقل هفته ای یکبار حوله و بالش صورت خود را بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما ، از جمله روده و پوست شما تأثیر بگذارد ، بنابراین مطمئن شوید که از تکنیک های مدیریت استرس به طور روزانه استفاده می کنید. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، فعالیت بدنی ، گذراندن وقت با عزیزان یا طبیعی بودن همه راههای سرگرم کننده ای برای از بین بردن استرس بیش از حد در زندگی شما هستند.

تحت راهنمایی یک متخصص بهداشت ، ممکن است برخی از گیاهان و مواد مغذی را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند. روی یک مرطوب کننده است که علائم آکنه ، جوش و بثورات کوچک پوستی را از بین می برد. بیدمشک یکی دیگر از مواد فوق العاده است که به طور سنتی در طب گیاهی غربی برای تسکین استفاده می شود. بثورات پوستی کوچک

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران زن مسن Int J Womens Dermatolبه 2017؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده در 2017 دسامبر 23.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: فراتر از عمق پوست. فارغ التحصیل از Jبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت تغذیه ای vulgaris مشاهده نشده درمان شده. Postepy Dermatol Allergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. غذا و آکنه. J Am Acad Dermatol. ژوئیه 2010 ؛ 63 (1): 124-41.