تأثیر انزوای اجتماعی بر سلامت روان – وبلاگ Credihealth


ارسطو، فیلسوف یونانی، انسان را «حیوانات اجتماعی» نامیده است و به درستی نیز چنین است. ما تمایل داریم که در طول زندگی خود به طور مداوم به یک روش اجتماعی معاشرت کنیم. حتی برخی از محققان گفته اند که تعامل اجتماعی یک نیاز بیولوژیکی اساسی در انسان است و در صورت انکار، عوارض غیرعادی در مغز و ساختار رفتاری ما ایجاد می شود. با توجه به بحران فیزیکی کنونی بیماری همه گیر کووید-۱۹، مردم مجبور به حفظ فاصله از یکدیگر شده اند تا شیوع ویروس کرونا تا حد امکان به حداقل برسد. افرادی که در معرض این ویروس قرار گرفته اند یا به طور بالقوه در معرض این ویروس قرار گرفته اند، قرار است به مدت ۱۴ تا ۱۵ روز در انزوا کامل باشند و مطالعات همچنین اثرات سوء این جداسازی را بر سلامت روان نشان می دهد. با علائم افسردگی، اضطراب و احساس تنهایی مرتبط است. با افزایش دوره انزوا، اثرات آن نیز افزایش می یابد و منجر به ناهنجاری های ذهنی شدید مانند زوال عقل، اسکیزوفرنی و رفتارهای خودکشی می شود.

مطالعه‌ای در گذشته نشان می‌دهد افرادی که منزوی شده‌اند و از تعاملات اجتماعی دور بوده‌اند، شروع به نشان دادن چرخه‌های خواب نامناسب کرده‌اند، علاقه به هر نوع مراقبت از خود، احساس غم و اندوه، رفتارهای پرخاشگرانه و ناهماهنگی با برنامه‌های روزانه‌شان کاهش می‌یابد. این نشان دهنده اهمیت ارتباط، ارتباط اجتماعی و تعلق در زندگی مردم است. شاید تعجب کنید که بدانید احساس تنهایی می تواند به سلامت جسمانی شما نیز آسیب برساند. افرادی که بیش از حد استرس دارند، دارای احساسات منفی و اضطراب هستند، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری عروق کرونر، سکته مغزی و ضعف سیستم ایمنی هستند.

اگرچه فاصله گذاری اجتماعی کمک زیادی به مهار شیوع ویروس کرونا می کند، اما باعث ایجاد احساس عدم اطمینان، اعتماد به نفس پایین، غمگینی و تنهایی در بین بسیاری از افراد، به ویژه آنهایی که تنها زندگی می کنند، متعلق به گروه های سنی بالاتر هستند و در حال حاضر نیز در این گروه قرار دارند، شده است. از یک وضعیت روانی رنج می برد از سوی دیگر، مردم نیز توانسته‌اند در ارتباط باقی بمانند و در مورد همه چیز به‌روز باشند و نقش فناوری و رسانه‌های اجتماعی در این امکان را نمی‌توان نادیده گرفت.

در طول سال ۲۰۲۰، مزایای اتصال رسانه های اجتماعی و فناوری، به طور کلی، بدون هیچ وقت قبلی محقق شده است. حتی با وجود اینکه در خانه قرنطینه شده‌ایم، توانسته‌ایم از طریق تماس‌های تلفنی، تماس‌های ویدیویی، پیام‌های متنی و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، واتس‌اپ و غیره با دیگران ارتباط برقرار کنیم. رسانه‌های اجتماعی در این دوران همه‌گیری نقش ناجی را بازی کرده‌اند. به مردم کمک کرده چیزهایی بیاموزند و با دنیا ارتباط برقرار کنند، که در نتیجه تا حدی به احساس تعلق و اطمینان کمک کرده است.

با این حال، ممکن است متوجه شده باشید که تعداد قابل توجهی از دوستان و اعضای خانواده شما در حال حاضر از شبکه های اجتماعی خارج می شوند. به این دلیل است که هر چقدر که فرد احساس کند، تأثیرات منفی دنیای آنلاین سریع در حال حرکت نیز وجود دارد. در طول روز، یادآوری‌های دائمی برای مفید بودن و استفاده از زمان در دسترس در قرنطینه وجود دارد – چه به‌صورت به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی از دوستان یا یادآورهای روزانه از تأثیرگذاران. اگرچه این ممکن است به معنای مثبت باشد، اما این پتانسیل را دارد که باعث شود مردم احساس کنند به اندازه کافی کار نمی کنند و باعث ایجاد احساس شک و اعتماد به نفس پایین می شود. علاوه بر این، مضرات استفاده افراطی از رسانه های اجتماعی و فناوری ۲۴×۷ بر ما پوشیده نیست. باعث ایجاد اضطراب و افسردگی در کودکان و بزرگسالان می شود، آنها را خسته می کند، چرخه خواب را مختل می کند و آنها را وادار می کند که دائماً خود را با شخصیت های عمومی که آنلاین می بینند مقایسه کنند.

چیزی که واضح است این است که انزوای اجتماعی و استفاده افراطی از رسانه های اجتماعی در این دوران انزوا هر دو برای سلامت روان فرد مضر است. بنابراین، سوال این است که اگر واقعاً راهی برای حفظ سلامت روان در طول همه‌گیری COVID-19 وجود دارد و خبر خوب این است که وجود دارد.

همچنین بخوانید: [highlight color=”yellow”]سلامت روان در طول کرونا و ابتکار دولت[/highlight]

  • ورزش: یک جلسه تمرینی خوب در اوایل صبح یا عصر، وقتی نوبت به احساس مثبت و پرانرژی می‌رسد، بر همه چیز برتری دارد. ورزش همراه با تقویت خلق و خو، فواید سلامتی بی شماری از جمله حفظ وزن سالم، جلوگیری از فشار خون بالا، کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و غیره را نیز به همراه دارد.
  • مراقبه: این کاملا طبیعی است که در چنین زمانی احساس عصبانیت و عدم اطمینان داشته باشید، اما چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند اعصاب خود را آرام کنید، یکی از آنها مدیتیشن است. مدیتیشن فقط به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز می تواند به شما کمک کند تا مثبت اندیشی، تمرکز و ذهن آگاهی را جوان کنید. مدیتیشن سپاسگزاری همچنین راهی عالی برای ایجاد احساس فروتنی و شادی در ذهن شماست.
  • نوشتن یا روزنامه نگاری: داشتن یک دفترچه روزانه یا صرفاً نوشتن افکار خود بر روی یک تکه کاغذ زمانی که احساس ناراحتی می کنید، می تواند به شما کمک کند که احساس کنید مرتب و کنترل بیشتری دارید. تمرین نوشتن پنج موردی که هر روز از آنها سپاسگزار هستید توسط بسیاری توصیه می شود.
  • یک سرگرمی جدید یا از دست رفته را انتخاب کنید: آیا سرگرمی دارید که در کودکی از انجام آن لذت می بردید اما پس از بزرگ شدن مجبور شدید آن را رها کنید؟ آیا به این دلیل بود که وقت کافی نداشتید؟ خوب، اکنون زمان آن است که یک بار دیگر آن را امتحان کنید. حتی اگر در خانه کار می‌کنید، حدود نیم ساعت از روز خود را وقت بگذارید و سعی کنید سرگرمی‌هایی را که بیشتر از همه از آن لذت می‌برید داشته باشید.
  • گذراندن زمان در طبیعت: گذراندن مدتی در بیرون از خانه و نشستن در باغچه یا حتی بالکن می تواند به شما کمک کند تا محیط را تغییر دهید و منجر به استراحت از روز یکنواخت داخل خانه شود. همچنین ممکن است برای قدم زدن به پارکی نزدیک بروید و در عین حال اقدامات احتیاطی مناسبی مانند پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را انجام دهید.

تمام فعالیت های ذکر شده در بالا برای گنجاندن در برنامه روزانه و حفظ سلامت روان بهینه هستند زیرا باعث تولید انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین، اندورفین، سروتونین و اکسی توسین می شوند که همگی برای توجه، حافظه، حفظ و احساسات مثبت در بدن مفید هستند. .

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

[button color=”transparent_credi” size=”medium” class = “custom_button” link=”https://www.credihealth.com/medical-assistance?utm_source=blog_acnetreat&utm_medium=bottom_button&utm_campaign=book_appointment” icon=”” target=”true”]درخواست پاسخ به تماس [/button]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر