تاریخچه کاهش وزن – فلپرهای چربی را بیاورید

اگر یک کتاب تاریخی به دستتان رسید، ورق بزنید و به اندازه‌های بدنی که به نظر می‌رسید معمول هر دوره زمانی است، توجه ویژه داشته باشید. وزن بدن و ایده آل در طول سال ها تغییر کرده است، همانطور که در حال حاضر ادامه دارد. آنچه در مد است را می توان با توجه به نوع لباسی که در مد است دیکته کرد – برخی از سبک ها فقط نیاز به قاب نازک تری دارند تا درست بپوشند. برخی فرهنگ‌ها اعضای بزرگ‌تر را می‌پرستند، زیرا این نشانه‌ی رفاه است – در نهایت فقط ثروتمندان می‌توانند چاق باشند. آمریکایی‌ها این یک را به عقب دارند – اینجا فقط ثروتمندان فوق‌العاده لاغر هستند.

چرا اینطور است؟ آیا به این دلیل است که ثروتمندان با مقداری غذای “جادویی” تغذیه می شوند که به آنها اجازه می دهد فوق العاده لاغر بمانند؟ در واقع، ثروتمندان به همین شکل باقی می‌مانند، زیرا از غذاهای کوچک و طراحی شده که توسط سرآشپزهای شخصی تهیه می‌شود، تغذیه می‌شوند و مربیان، متخصصان تغذیه و دیگرانی دارند که شبانه روز کار می‌کنند تا آن‌ها را حفظ کنند. هیچ جادویی در کار نیست.

لاغر و چاق صدها سال است که یکدیگر را از صدر جدول محبوبیت حذف کرده اند. به خلقت برخی از مشهورترین هنرمندان جهان نگاه کنید. به مدل هایی که آنها برای کار با آنها انتخاب کرده اند نگاه کنید. اگر روبن تا امروز زنده بود و همچنان همان مدل ها را انتخاب می کرد، از جامعه هنری به خنده می افتاد. دخترهای چاق و آبدار او قطعاً آن دخترهای لاغر و کم‌تغذیه‌ای نبودند که این روزها مدل می‌شوند، آیا؟

حالا نگاهی به دوران دیگری بیندازید. به عنوان مثال به Flappers نگاه کنید. فلپرها با زانوهای کوبنده، سینه صاف و بسیار لاغر، برای آن زمان ایده آل بودند. البته، احتمالاً زنان روبنسکی نیز وجود داشتند که آرزو داشتند لباس غلاف را نیز بپوشانند، اما تاریخ مطمئناً آنها را نشان نمی دهد. حتی در آن زمان، این تیپ بدنی بود که استانداردهای روز را نشان می‌داد که متوجه می‌شد در حالی که دیگران نادیده گرفته می‌شوند یا بدتر از آن مورد تمسخر قرار می‌گیرند.

زمانی که لاغری مد شد، رژیم گرفتن به یک امر عادی تبدیل شد. افراطی ترین رژیم غذایی در آن زمان شدیدترین رژیم غذایی در حال حاضر است — روزه داری. رهبران مذهبی و پیروان فداکار آنها روزهای متوالی روزه می گرفتند و کاهش وزن (البته) و همچنین پتانسیل دید را تجربه می کردند. اگر روزه خیلی طولانی می شد، کاهش وزن با مرگ همراه می شد، بنابراین روزه داران شروع به کنار هم قرار دادن دو و دو کردند. نخوردن مساوی با کاهش وزن است، اما می تواند مساوی با مرگ باشد. لحظه آها به سرعت با تطبیق روزه دنبال می شود: یک روزه اصلاح شده.

زمانی در طول روزه داری و روزه اصلاح شده و گرسنگی و مردن، علم کالری را کشف کرد و صنعت رژیم غذایی متولد شد. اکنون، پزشکان و فروشنده روغن مار به طور یکسان کلمه ای برای فریاد زدن بر سر شما و همچنین تعدادی توصیه داشتند. هیچ کس رژیم غذایی را کاملاً درک نکرده و نیازهای روزانه را هنوز کشف نکرده است، بنابراین هیچ کس نمی دانست که یک فرد به چه مقدار کالری نیاز دارد یا از چه غذاهایی باید آن کالری دریافت کند.

رژیم گیرندگان اولیه که به این گرسنگی گرفتار شده بودند، کار نمی کردند زیرا منجر به مرگ آنها می شد. کمتر خوردن کار می کند تا آنها به تعداد بسیار کم کالری پایبند باشند. حدود ۱۰۰۰ کالری مشکل پایین ماندن این است که نمی‌توان بدن را سالم، کامل و خوب نگه داشت. چیزی که آنها در آن زمان پیدا کردند همان چیزی است که یک رژیم گیرنده که اکنون سعی می کند با آن شمارش کالری زندگی کند، متوجه می شود: شما نمی توانید با آن زنده بمانید.

همانطور که مطالعات بیشتری انجام شد و علم شروع به افشای مفهوم متابولیسم و ​​فرآیندهای خود بدن کرد، رژیم گیرنده باهوش رژیم غذایی ۱۰۰۰ کالری را تغییر داد تا از تخریب خود بدن جلوگیری کند. آنها در عدد جادویی باقی می مانند، اما تمام آن کالری ها از پروتئین می آیند و تولد اولین مد رژیم غذایی پروتئینی افراطی آغاز شد. مشکل در اینجا همان رژیم غذایی تمام پروتئین بعدی بود، و بعد از آن، همچنین مشکل سایر رژیم های غذایی افراطی به طور کلی: هر رژیمی که به شما اجازه می دهد، شما را مجبور می کند یا شما را تشویق می کند که فقط یک گروه یا نوع غذایی را بخورید و بقیه را ممنوع، محدود یا نادیده می گیرد، ناسالم است و از قبل برای شکست نهایی تعیین شده است.

چند سال پیش را به یاد دارید که رژیم غذایی پروتئینی دوباره سر و صدا کرد؟ ناگهان همه در حال خوردن همبرگر هستند، اما نه نان. می‌توانید یک تابه پر از بیکن بخورید، اما نمی‌توانید نان تست را برای پر کردن روغن داشته باشید. در هر وعده غذایی یک کیلو گوشت گاو بخورید، اما جرات نکنید سیب زمینی لب هایتان را لمس کند. لیست سبزیجاتی که در لیست ممنوعه برای این رژیم قرار داشتند، غیر واقعی بود و حتی بدتر از آن، میوه‌ها به اندازه کیک شکلاتی «مرگ با شکلات» ممنوع بودند. میوه در رژیم غذایی پروتئینی ممنوع بود و به اندازه هر دسر مورد اهانت بود. همه میوه ها همیشه.

اما رژیم‌های پروتئینی شدید، روزه‌های اصلاح‌شده و دیگر تلاش‌های کاهش وزن آسان نیستند و حتی در آن زمان، انسان‌ها به دنبال راه آسان‌تری برای کاهش وزن بودند. قبل از اینکه کسی فکر کند که انسان مدرن گوشه ای برای ابزارهای کاهش وزن و ترفندهای کاهش وزن در بازار دارد، پس این را بدانید: در دهه ۱۹۰۰ یکی از اولین قرص های کاهش وزن همراه با تونیک ها، اکسیرها و سایر محصولاتی که همگی برای تقویت و اصلاح بودند ساخته شد. بدون این که مجبور باشید واقعاً مراقب آنچه می‌خورید یا ورزش می‌کنید باشید. از جمله اولین قرص‌هایی بود که حاوی بنزوکائین بود که نه تنها جوانه‌های چشایی را کدر می‌کرد، بلکه باعث ایجاد یک احساس سوزن سوزن شدن عجیب در دهان می‌شد که لذت بردن از غذا را سخت‌تر می‌کرد و امیدواریم مصرف‌کننده کمتر غذا بخورد. خب، بله، این کار می‌کند، زیرا اکثر مردم اگر دهان خود را حس نکنند غذا نمی‌خورند، اما عارضه‌ی جانبی آن، کوبیدن روزانه زبان شما است. البته هنوز هم افرادی هستند که نسخه اصلاح شده این مفهوم را تا به امروز انجام می دهند. آنها بعد از هر وعده غذایی یا هر زمان که احساس گرسنگی می کنند، دندان های خود را مسواک می زنند. مفهوم این است که هیچ کس نمی خواهد آن احساس تمیزی جیر جیر را در دهان خود از بین ببرد و علاوه بر این چه کسی چیپس سیب زمینی تازه نعنایی می خواهد؟

هر فردی دوست دارد که ما چیز متفاوتی در مورد کاهش وزن باور کنیم. دکتر از ما می‌خواهد باور کنیم که نیاز مبرمی به کمک متابولیک داریم تا بتواند جدیدترین داروی تجویزی را برای ما تجویز کند. گوروهای باشگاه و خدایان گجت‌ها از ما می‌خواهند که ورزش کنیم، اما فقط از تجهیزات آنها استفاده کنیم. این اطلاعات تجاری از ما می خواهند که از قرص، پودر، معجون، کرم یا آنچه شما دارید استفاده کنیم. نویسندگانی که متخصص شده اند یا برعکس از ما می خواهند کتاب هایشان را بخریم. ویدیوی من را تماشا کنید، به نوارهای الهام بخش من گوش دهید. خرید، خرید خرید. در نهایت، تنها چیزی که نازک‌تر می‌شود، کیف پول شماست و اگر اصول اولیه کاهش وزن را یاد نگیرید، تمام وسایل و کالاهای دنیا به شما کمکی نمی‌کنند. باید ورزش کنی شما به مقدار مناسب کالری نیاز دارید و باید بدانید که کالری چیست، از کجا می آید و چگونه در بدن شما عمل می کند. فصل بعدی شما را با این دانش آشنا می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر