توصیه های گیاهخواری تایید شده


جمعه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ – ۰۱:۲۳

परिण्य वेटिखावारी बा मिजन त्ब्लेट

تهران (پانا) – ثابت شده است که با رعایت رژیم گیاهخواری، تجمع پلاک در رگ ها کاهش می یابد و خطر ابتلا به دیابت و سکته کاهش می یابد و در صورت وجود حق انتخاب، رژیم گیاهخواری ظاهر می شود. سودمند باشد نسبت به سایر غذاها .

به گزارش ایرنا، تنوری هایی هستند که گیاهی هستند و لازم نیست به طور کامل از خوردن گوشت صرف نظر کنید. اما اگر استفاده از محصولات حیوانی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید، ۴ مزیت عمده این تصمیم را در زندگی خواهید دید که در ادامه به آنها می پردازیم.

گیاهخواران قلب سالمی دارند

شواهد و مطالعات نشان می دهد که خوردن هر چه بیشتر گیاهان دارویی با حفظ سلامت قلب ارتباط مستقیم دارد. کسانی که گوشت کمتری می خورند کمتر در معرض سکته مغزی یا بیماری قلبی هستند. در واقع، هنگام انتخاب غذاهایی که گوشت کمتری دارند باید مراقب باشید. در این رژیم از نوشیدنی های شیرین، غلات و دانه های تصفیه شده مانند آرد سفید و برنج سفید و سایر محصولات فرآوری شده خودداری کنید و بیشتر آجیل، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید.

گیاهخواران لاغرتر هستند

رژیم گیاهخواری شاخص توده بدنی را در سطح سالم نگه می دارد و سایز دور کمر و شکم را کاهش می دهد. میوه ها و سبزیجات کم کالری و پر آب هستند. این به شما کمک می کند قبل از پرخوری و اتمام وعده غذایی خود احساس سیری کنید. چربی ها چربی هایی هستند که حاوی مقدار زیادی هیدروژن هستند. این چربی ها در دمای اتاق جامد هستند. آنها را می توان در گوشت و محصولات حیوانی مانند گوشت گاو، کره، پنیر و محصولات لبنی پرچرب و حتی روغن نارگیل یافت. طبق تحقیقات علمی انجمن قلب آمریکا، مصرف چربی های اشباع شده باعث افزایش سطح کلسترول خون می شود. این امر خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. طبق توصیه های انجمن قلب آمریکا، تنها ۱۳ گرم از ۲۰۰۰ کالری مصرفی در روز باید به اسیدهای چرب اختصاص یابد. علاوه بر این، خوردن ۴ تا ۵ وعده میوه و سبزیجات، ۶ تا ۸ وعده غلات کامل، ۲ تا ۳ وعده لبنیات کم چرب و کمتر از ۱۸۰ وعده گوشت، مرغ یا غذاهای دریایی در روز اساس یک رژیم غذایی گیاهی

گیاهخواران کمتر به سرطان مبتلا می شوند

غذای گیاهی ممکن است مانعی در برابر انواع مختلف سرطان باشد. مطالعات نشان می دهد که فیبر، ویتامین ها، فیتوکمیکال ها و مواد معدنی موجود در میوه ها و سبزیجات به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان سینه را کاهش می دهد.

سبزیجات عمر کره زمین را افزایش می دهند

فراموش نکنید که پرورش حیوانات و دام منابع طبیعی را به خطر می اندازد. به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز، ۲۷ درصد از کل آب شیرین در جهان برای صنعت گوشت و لبنیات استفاده می شود. این در حالی است که برای تولید یک استیک ۲۳۰ گرمی به بیش از ۱۲۰۰ لیتر آب نیاز است. اما برای تولید ۳۰ گرم بادام تنها ۸۰ لیتر آب لازم است.

به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز، کل فرآیند تولید گوشت از ابتدا تا انتها مسئول حدود ۱۰ درصد از کل گازهای گلخانه ای در سراسر جهان است.