خطرات نوشیدنی های بدون نسخه چیست؟


نوشابه های انرژی زا

تهران (پانا) – استفاده از نوشیدنی های مقوی یا انرژی زا برای معتادان به آنها مانند آب میوه و آب میوه. این نوع نوشیدنی سرشار از کافئین و قند است و فوراً به مغز و بدن ضربه می زند.

به گزارش ایرنا، نکته مهم این است که استفاده از این نوشیدنی ها بحث برانگیز است! زیرا برخی از این قوطی ها با ۲۱ فنجان شکر و کافئین معادل سه فنجان قهوه پر شده اند. پول بد برای باسن یا اصلاً سلامتی شما.

کافئین به طور کلی برای مصرف و لذت انسان بی خطر است، اما در دوزهای بالاتر می تواند خطرناک باشد.

البته شرکت های تولید مشروبات الکلی باید میزان کافئین موجود در هر قوطی را کاهش دهند. زیرا افراد می توانند چندین بار در روز نوشیدنی های مغذی بنوشند.

اجرای پیشگیری و پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی

دولت ولز پیشنهاد ممنوعیت فروش نوشابه به افراد زیر ۱۶ سال را داده است.

این بخشی از یک استراتژی برای کاهش چاقی در ولز است، زیرا از هر چهار کودک یک کودک هنگام شروع مدرسه ابتدایی اضافه وزن دارد.

محققان دانشگاه یورک هشدار داده اند که نوجوانان بزهکار بیشتر از دیگران در معرض خطر سردرد، اختلالات خواب، تحریک پذیری و ترک تحصیل هستند.

آنها با خوردن نوشیدنی های کافئین دار شانس خود را برای نوشیدن و سیگار کشیدن افزایش می دهند.

اما محققان هشدار می‌دهند که شیرینی‌ها گاهی «ارزان‌تر از بطری‌های آب» هستند و برای نوجوانان جذاب هستند.

وزرا در سال ۲۰۱۸ ممنوعیت قاچاق افراد زیر ۱۶ سال را پیشنهاد کردند، اما هنوز آن را اجرا نکرده اند.

در همین حال، در استرالیا، مدیر ساخت و ساز خواستار ممنوعیت نوشیدنی های انرژی زا در محل کار شده است، زیرا آنها کار را کند می کنند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) این مواد محرک را “تهدیدی برای سلامت عمومی” می نامد.

چرا نوشیدنی های الکلی اینقدر استرس زا هستند؟

جزئیات منطقه هدیه شما دقیقاً نشان می دهد که یک ساعت پس از تکمیل قوطی حتی ۱۲ روز بعد چه اتفاقی برای بدن می افتد.

این گزارش با استفاده از اطلاعات منابعی از جمله سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS)، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و سازنده نوشیدنی Red Bull گردآوری شده است.

خواندن این مطلب ممکن است شما را وادار کند که در رویکرد خود تجدید نظر کنید و دوباره ارزیابی کنید که آیا بهتر است نوشابه بنوشید و با یک پمپ سریع انرژی کمتر و کمتری داشته باشید.

پس از نوشیدن نوشیدنی های مغذی، فعالیت بدنی را برنامه ریزی کنید

ده دقیقه اول

این زمانی است که کافئین شروع به ورود به جریان خون می کند و ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد.

۱۵ تا ۴۵ دقیقه

وقتی سطح کافئین شما بالا باشد، باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید و تمرکز را بهبود می بخشد.

۳۰ تا ۵۰ دقیقه

تمام کافئین کاهش می یابد و کبد شما اغلب با جذب قند بیش از حد پاسخ می دهد.

یک ساعت

این زمانی است که احتمال ابتلا به هیپوگلیسمی بیشتر است، زمانی که سطح قند خون و کافئین شما کاهش می یابد و ممکن است احساس خستگی کنید.

۵ تا ۶ ساعت

حدود ۵ تا ۶ ساعت پس از نوشیدن، بدن شما مقدار کافئین خون را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

۱۲ ساعت

حدود ۱۲ ساعت پس از نوشیدن نوشابه، کافئین از خون اکثر افراد دفع می شود، اما از نظر سن و عملکرد متفاوت است.

بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت

اگر عادت به نوشیدن نوشیدنی های مغذی دارید، بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت است که علائم ترک سیگار را تجربه می کنید. بنابراین، ممکن است سردرد، حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنید.

۷ تا ۱۲ روز

مطالعات نشان داده اند که این زمانی است که بدن شما می تواند سطح کافئین روزانه شما را تحمل کند. این به این معنی است که اگر وضعیت را بدون تغییر نگه دارید، بعید است که تأثیری روی این پلتفرم احساس کنید.

اگرچه نوشیدنی های قوی حاوی کافئین هستند، اما در دوز توصیه شده ۴۰۰ میلی گرم در ۲۵۰ میلی لیتر حاوی ۸۰ میلی گرم هستند.