خطرات چربی شکم

آیا می دانستید چربی شکم نه تنها هیکل شما را تغییر می دهد، بلکه سلامت شما را نیز تهدید می کند؟ باید بدانید که در مورد چربی شکم چیزهای بیشتری باید یاد گرفت و بسیار خطرناک تر از تأثیرگذاری بر عزت نفس شماست. در صورت عدم مراقبت، برآمدگی می تواند کشنده باشد. بنابراین بیایید نگاهی دقیق‌تر به تأثیر مضر چربی‌ها بر سلامتی شما بیندازیم.

این یک واقعیت است که با رسیدن به سی سالگی، سوخت و ساز بدن ما کند می شود. به همین دلیل است که در این زمان خلاص شدن از شر چربی ها یا کاهش تنش سخت تر است.

آناتومی چربی

چربی ها آنقدرها هم بد نیستند. آنها به منظور عایق در بدن هستند. چربی هایی که در طول فصل تابستان انباشته می کنید برای گرم نگه داشتن شما در هنگام آمدن زمستان وجود دارد و غذا آنقدرها هم زیاد نیست.

این نوع بافت چربی همان چیزی است که شما آن را چربی های زیر پوستی می نامید. آنها آنهایی هستند که در زیر پوست و بالای عضلات شکم یافت می شوند. اما نوع دیگری از چربی نیز وجود دارد و آن چربی است که در اطراف اندام های داخلی شما رشد می کند. به اینها چربی احشایی می گویید. این نوع خطرناک تر است و می تواند منجر به بیماری های بی شماری شود. می توان گفت که چربی ها به طور کلی خطرناک هستند، اما زمانی که در شکم شما جمع می شوند، خطرناک تر هستند.

چربی های شکم چگونه به وجود می آیند؟

یکی از علل شایع چربی شکم، رژیم غذایی کنترل نشده است. وقتی فقط بدون ممانعت غذا می خورید و آن را با یک سبک زندگی بی تحرک همراه می کنید، این فقط شانس شما را برای ایجاد برآمدگی شکم افزایش می دهد.

استرس نیز یکی از عوامل افزایش سایز شکم است. هنگامی که در معرض استرس مزمن قرار می گیرید، بدن شما هورمون کورتیزول را ترشح می کند که چربی را حفظ کرده و در وسط بدن جمع می کند.

زمانی که زنان به یائسگی می رسند همین اتفاق می افتد. هنگامی که میزان استروژن کاهش می یابد، توزیع چربی در بدن تغییر می کند و عمدتاً روی قسمت شکم متمرکز می شود.

مضرات چربی شکم

همانطور که قبلا ذکر کردیم، چربی های احشایی در بغل اندام های داخلی شما یافت می شوند. از آنجایی که چربی ها نیز قادر به نفوذ به این اندام ها هستند، سپس در جریان خون جذب می شوند. علاوه بر این چربی شکم، سموم مضر یا مواد التهابی را نیز به همراه دارد که به طور مداوم آزاد می شوند.

با گذشت زمان شما شروع به ابتلا به فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی، مشکلات خواب، سرطان، سکته و لیستی از بیماری های دژنراتیو می کنید. این امر با افزایش سطح پروتئین های C-reactive، که پیش درآمدی برای مسائل مختلف بهداشتی ذکر شده است، مشهود است.

برای درک بیشتر آن؛ بیایید دیابت را به عنوان مثال در نظر بگیریم. این چربی‌های بد شکم می‌توانند اسیدهای چرب آزاد آزاد کنند که بر توانایی بدن شما برای ترشح انسولین تأثیر می‌گذارد. با این تأثیر، در نهایت به دلیل ناتوانی بدن در کنترل قند، به دیابت مبتلا می شوید.

همچنین دلیل اینکه برخی افراد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به چربی‌های احشایی هستند این است که رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات دارند. این بدان معناست که نشاسته و قند زیادی در آنچه می خورند وجود دارد.

چربی شکم به دلیل نزدیکی آن به سایر اندام های حیاتی، واقعاً می تواند یک تهدید جدی ایجاد کند و به راحتی به اندام های مجاور خود نیز آسیب برساند.

چگونه چربی شکمی را کم کنیم؟

از آنجایی که چربی شکم باعث شایع ترین مشکلات سلامتی می شود، می توانید از طریق رژیم غذایی مناسب با وعده های غذایی مناسب و ورزش منظم از خود در برابر این مشکل محافظت کنید. خودتان را از هر چیزی که باعث استرس مزمن شما می شود رها کنید و یاد بگیرید که یک سبک زندگی مثبت و سالم تر را تطبیق دهید.

برای زنان باید اندازه دور کمر آنها ۳۵ اینچ یا بیشتر نباشد و برای مردان ۴۰ اینچ یا بیشتر. اگر چنین است، این موضوع باعث نگرانی خواهد شد و به راحتی بیماری های مختلفی را که قبلاً ذکر کردیم جذب می کند.

خطرات چربی شکم تنها به نگرانی در مورد عزت نفس فرد محدود نمی شود، بلکه مهمتر از آن بر سلامت جسمانی تأثیر می گذارد. بنابراین اگر می خواهید وضعیت خود را بهبود بخشید، تلاش آگاهانه ای برای ایجاد تغییر در سبک زندگی خود انجام دهید. از طریق آن ظاهر خود را بهبود می بخشید و زندگی خود را نجات می دهید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر