دانش‌آموزان و دانش‌آموزان در مدرسه و دانشگاه بیشتر به فکر کسب نمره هستند تا تدریس


اردیس تئاتر ایران

تهران (پانا) – مدیر پردیس تئاتر تهران با بیان اینکه امروزه استعدادهای ناشناخته فرهنگی و هنری در دوران تحصیلشان زیاد است، گفت: امروزه دانش آموزان در مدارس و دانشگاه ها بیشتر درگیر نمرات هنری و اجتماعی بیشتری هستند. تحصیلات …

حسین علم بخش، مدیر پردیس تئاتر تهران، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با پانا بابیان اینکه به غیر از هنر، استعدادهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که در صورت عدم تربیت صحیح از بین می روند. برای اجرای این گونه موسسات در سایر رشته ها غیر از رشته های هنری در این کشور، افراد سطح بالای ریاضی و ورزشی نیز در مدارس ما حضور دارند که نیاز به توجه ویژه دارند و همانطور که می دانیم حضور افراد نخبه از ایران در بزرگترین تیم های ورزشی جهان است. آنها بچه های کار بودند و در مسیر درستی قرار داشتند و با اطلاعات درست تربیت شدند.»

مدیر پردیس تئاتر تهران تاکید می کند که اگر این اتفاق در حوزه هنری بیفتد، اول این کودک یا نوجوان را در مسیر موفقیت و خلاقیت قرار می دهد و می تواند گروه و جامعه را از ماجرای تخریب و “چیزی” نجات دهد. یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنیم این است که سایر کودکان نیز بتوانند از این امکانات برای بهبود زندگی روزمره خود استفاده کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروز دچار آشفتگی شده ایم که باعث می شود استعداد دانش آموزان و کودکان در آموزش و پرورش مشخص نشود که کجا باید باشد. شیوه زندگی را توصیف می کند، اما این زمانی است که ما به شدت درگیر آموزش هستیم و متأسفانه “دانشگاه به این رویه ادامه می دهد و ما می توانیم دانشگاهیان حرفه ای تئاتر، سینما و تلویزیون را ببینیم که هیچ تحصیلاتی مرتبط با رشته کاری خود ندارند. “

علمبخش معتقد است: اگر برخی از افرادی که در حوزه هنری فعالیت می کنند، تحصیلات مناسبی در این زمینه ندارند و عده ای نیز تحصیل نیمه وقت را رها کرده اند، به این دلیل است که ما هستیم. وی گفت: گفتن این حرف ها برای ما بسیار ناراحت کننده است، اما نباید فراموش کرد که در میان این نفرت، شاید با این حرف های تکراری همه چیز را بگوییم وگرنه مشکلات آموزش و پرورش ما خواهد بود. حل کرد.

این کارگردان با سابقه ورزشی در این مورد بر این نکته تاکید می کند که امروزه اگر آموزش و پرورش این توانایی را ندارد یا دغدغه های دیگری دارد که این مجموعه را از رسیدن به این هدف باز می دارد، نهادهایی مانند «خانه هنر». «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» باید بار را در سطح کشور به دوش می‌کشید، اما می‌دانیم که این ظرفیت در این مؤسسه وجود ندارد و زمانی که بتوانند این کار را انجام دهند، چنین امکاناتی وجود ندارد، بنابراین تأسیس چنین مؤسساتی با کمک مستقیم دولت و شهرداری باعث می شود استعدادها به سرعت کشف شوند و به سرعت خلاقیت پیدا کنند و محصولات کوچک ما به آنجا می رسند. آنها می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.”

اگر تیمی می‌خواهیم که دنیا را تغییر دهد، برای تأثیرگذاری بر فرهنگ ما ابتدا باید گل کوچک ورزشگاه عوض شود و مردم امروز در این عرصه فعال و فعال هستند، امروز باید کاری را انجام دهند. آنها باید در ۱۵ سال آینده انجام دهند.» اگر ایران اسلامی موفق شود، خودشان این کار را خواهند کرد.

مدیر پردیس تئاتر تهران با گلایه از اینکه امروز چنین توجهی به استعدادهای کودکان و نوجوانان نمی شود، گفت: آیا بیست سال پیش برای رسیدن به آنچه امروز می خواهیم برنامه ریزی کردیم؟

وی ادامه داد: وقتی علی سلیمان درگذشت، بیشتر مردم متوجه شدند که علی سلیمانی چقدر در بین بچه های کار و کم درآمد جنوب شهر است و آیا او چقدر خدمت می کند. زحمات زیادی کشید تا آموزش های ورزشی را به بچه های روستای پایین منتقل کند و تاثیر آن در زمان حیاتش مشهود بود و خدا را شکر می کنیم که تاثیر این کار به منصه ظهور رسید.مخاطبان امروز با چنین افتتاحیه ای. موسسه، نهاد. من هستم. “

این کارگردان در ادامه در زمینه تئاتر با تاکید بر اینکه امروز نیازمند ایجاد نهادهای مستقلی هستیم که بدون دغدغه اداری در بسیاری از نهادهای دولتی به طور مستقیم به سراغ کودکان نیازمند بروند، گفت: درک این موضوع که استعدادها وجود دارد بسیار مهم است. که به دلیل شرایط بد زندگی مورد بی توجهی قرار گرفته اند و واقعا مورد غفلت قرار گرفته اند و در بسیاری از موارد هرگز دیده نشده اند و حتی به جایی نرسیده اند که صدا شنیده شود.»