در طول قرنطینه COVID-19 از نظر ذهنی و جسمی سالم بمانید


ما در یکی از بدترین بحران های نسل خود زندگی می کنیم… بحرانی که برای بسیاری از افراد مرگ و رنج، حتی بیشتر از آن بیماری و برای بسیاری از ما انزوای اجتماعی به همراه داشته است. در حالی که برخی ممکن است به شما بگویند که نیازی نیست ما در خانه بمانیم، جدا از دوستان، خانواده و دنیای بیرون، اشتباه نکنید… ضروری است که در خانه بمانیم، ایمن بمانیم و منتظر این بحران باشیم. این چیزی نیست که این مقاله در مورد آن است. بی حوصلگی یا متنفر بودن از دولت به خاطر نگه داشتن ما در تبعید خانه، هیچ چیز خوبی به همراه نخواهد داشت. در عوض، بیایید ببینیم که چگونه می توانیم در طول انزوای اجتماعی سالم، سازنده و در وضعیت خوبی بمانیم.

درونگرای درون خود را در آغوش بگیرید

شما هرگز نخواهید شنید که یک درونگرا از انزوای اجتماعی (بیش از حد) شکایت کند. این به این دلیل است که آنها در وهله اول از گذراندن زمان تنها راضی بودند. البته، زیاده روی در آن حتی برای افراد درونگرا هم دردسرساز است، اما حداقل می توانید سعی کنید تنظیماتی را انجام دهید تا از این زمان تنهایی نهایت استفاده را ببرید. سرگرمی جدیدی داشته باشید، سرگرمی‌های موجود را توسعه دهید، کتاب بخوانید… هر چیزی که به شما کمک می‌کند خودتان را بهتر کنید. در واقع، بهترین کاری که امروزه می توانید انجام دهید این است که در حرفه خود مهارت بیشتری پیدا کنید، یا اینکه بتوانید از آن به عنوان اهرمی در زندگی حرفه ای خود استفاده کنید.

بهتر از آن، می‌توانید روی شلوغی‌های جانبی خود یا آن کسب‌وکاری که به راه‌اندازی آن فکر می‌کردید، کار کنید، اما «وقتی برای این کار پیدا نکردید».

بدبین نباشیم اما…

… یک بحران اقتصادی در راه است و بسیار بزرگ خواهد بود. از آنجایی که به پایان ماه آوریل نزدیک می شویم، در حال حاضر تعداد زیادی افراد بیکار و صنایع به شدت آسیب دیده وجود دارد. اقتصاددانان می گویند که این وضعیت بدتر از رکود سال ۲۰۰۸ خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است که از قبل آماده شوید و “زرادخانه” مهارت ها را در اختیار داشته باشید.

توسعه مهارت های شما نیاز به انگیزه و نظم دارد. همه چیز به شما بستگی دارد، زیرا شما تنها فردی هستید که می توانید کارهای لازم را انجام دهید. تو مربی خودت هستی ممکن است سخت باشد، اما درست مثل هر عادت دیگری است. هنگامی که وارد آن شوید، کار آسان تر خواهد شد. بسیاری از مردم به نوتروپیک ها (افزایش دهنده های شناختی) مانند مودافینیل یا آرمودافینیل به عنوان جایگزینی برای کافئین یا نوشیدنی های انرژی زا روی می آورند، عمدتاً به این دلیل که دومی باعث می شود افراد پس از از بین رفتن تحریک اولیه دچار تصادف شوند.

روزانه ورزش کنید و درست بخورید

خطر دیگری که در این دوران حتما باید از آن آگاه باشید، کم تحرکی است. در گذشته، سر کار می رفتید، در دفتر قدم می زدید یا به سادگی سبک زندگی فعال تری داشتید. امروزه، احتمال این وجود دارد که حرکت شما تا حد زیادی به حداقل برسد. فقدان حرکت نه تنها ناسالم است، بلکه می تواند منجر به مه مغزی نیز شود.

از نظر روحی و جسمی سالم بمانید

ورزش روزانه حداقل به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه را هدف خود قرار دهید. به آن هدف پایبند باشید و فوراً متوجه بهبود خلق و خو، وضعیت بدنی بهتر، شفافیت سر و خواب بهتر خواهید شد. حتی اگر به برنامه تمرینی خانگی خود پایبند باشید، بعد از یک یا دو ماه ظاهر بهتری خواهید داشت.

همچنین، خوردن غذاهای مغذی به همان اندازه مهم است. این به شما کمک می کند تا ایمنی خود را بالا نگه دارید، وضوح ذهنی خود را حفظ کنید و از داشتن شکم چاق در زمانی که همه چیز تمام شد جلوگیری کنید!

از راه دور اجتماعی باشید

انزوای اجتماعی به این معنا نیست که باید با دوستان یا خانواده قطع رابطه کنید. برعکس، ما این کار را انجام می دهیم زیرا از دیگران محافظت می کنیم… از راه دور. با این حال، ما موجودات قبیله ای هستیم و معاشرت یکی از نیازهای اساسی ماست. مطمئن شوید که حداقل هر روز با دوستانتان صحبت می کنید، چه جلوی صفحه نمایش یا روی تلفن. البته این همان تعامل چهره به چهره نیست، اما بهترین راه برای حفظ ارتباط با عزیزان و در عین حال محافظت از آنهاست.

همچنین درباره: بهداشت روانی در طول کرونا و ابتکار دولت بخوانید

به‌طور خلاصه (یا «به‌صورت دلخواه»

بله، ممکن است احساس کنید که در یک حباب کوچک خود در خانه می مانید، اما لازم نیست خیلی بد باشد. این را بدانید: همه‌گیری‌ها اتفاق می‌افتند، و مایه تاسف است، اما بهترین راه برای عبور از این بحران، استفاده درست از این زمان است. از این گذشته، وقتی به دستاوردهای خود افتخار می کنید، خسته شدن سخت است!

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.
کمک های پزشکی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر