در مورد حساسیت دندان چه کاری می توانید انجام دهید؟ – وبلاگ Credihealth


اگر بعد از مسواک زدن، خوردن و آشامیدن درد تیز و گذرا تجربه کردید، ممکن است حساسیت دندانی داشته باشید. حدود ۴۰ میلیون آمریکایی از این بیماری رنج می برند و اگر شدید باشد، می تواند زندگی شما را به طور قابل توجهی مختل کند.

در اینجا چند ایده وجود دارد که می توانید برای مقابله با دندان های حساس از آنها استفاده کنید.

۱. از بازدیدهای منظم دندانپزشکی اطمینان حاصل کنید.

مراجعه به دندانپزشکی مانند متخصصین دندانپزشکی استرالیایی در برخورد با حساسیت بسیار مهم است. دلیل آن این است که برخی از علل حساسیت – مانند بیماری لثه – به مراقبت پزشکی نیاز دارند. اگر سعی کنید حساسیت خود را بدون توجه به دلایل اصلی درمان کنید، شکست خواهید خورد.

دندانپزشک شما ممکن است درمان های زیر را برای حساسیت دندان به شما پیشنهاد دهد:

  • فلوراید – بسیاری از محصولات دندانی با فلوراید غنی شده اند زیرا به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. در زمینه حساسیت، دندانپزشک شما ممکن است آن را روی نواحی حساس دندان های شما بمالد تا مینای دندان شما (که بخشی از دندان است که هنگام لبخند زدن نشان می دهد) را تقویت کند.
  • پیوند – این شامل اعمال یک رزین باندینگ بر روی مناطق حساس است
  • پیوند لثه – این یک روش جراحی است که شامل جایگزینی بافت لثه از دست رفته با بافت لثه از قسمت دیگری از دهان است. هنگامی که لثه های خود را از دست می دهید، نواحی حساس دندان های شما نمایان می شود و باعث ایجاد درد در هنگام خوردن و آشامیدن می شود.
  • خمیر دندان حساسیت زدا – اکثر خمیردندان های حساسیت زدا حاوی نیترات پتاسیم هستند که از انتقال سیگنال های درد از دندان به مغز جلوگیری می کند. پزشک ممکن است یکی از آنها را برای شما تجویز کند.
  • عصب کشی – اگر همه چیز شکست خورد، دندانپزشک شما این را پیشنهاد خواهد کرد. این یک روش تا حدی تهاجمی است و برای درمان مشکلاتی که پالپ دندان شما را درگیر می کند استفاده می شود. با این حال، باید بدانید که این موفق ترین درمان برای دندان های حساس است!

اما در حالی که منتظر قرار ملاقات با دندانپزشک خود هستید، نکات اساسی دیگری وجود دارد که می توانید برای مقابله با دندان های حساس از آنها استفاده کنید. در اینجا برخی از.

۲. تکنیک مسواک زدن خود را اصلاح کنید.

روش اشتباه مسواک زدن بسیار رایج است. این نه تنها در برابر پوسیدگی دندان بی اثر است، بلکه می تواند به طور فعال به دندان های شما آسیب برساند (و باعث حساسیت شود).

بسیاری از مردم هنگام مسواک زدن دندان های خود برای تمیز کردن بهتر، نیروی زیادی اعمال می کنند. اما متخصصان توصیه می‌کنند که از هیچ نیرویی استفاده نکنید اصلا – یا اعمال حداقل نیرو. به این دلیل که وقتی خیلی محکم فشار می دهید، مینای دندان آسیب می بیند و می توانید قسمت های حساس تر دندان های خود را در معرض دید قرار دهید. این منجر به حساسیت می شود.

بنابراین مطمئن شوید که به آرامی مسواک می زنید و از ضربات کوتاه و دایره ای استفاده کنید.

۳. از مسواک نرم استفاده کنید.

انتخاب مسواک مناسب بخشی از اصلاح تکنیک مسواک زدن شما است. یکی از ویژگی های مسواک که در زمینه حساسیت بسیار مهم است، نرمی برس است.

وقتی برای خرید مسواک بیرون می روید، عمدتاً دو نوع مسواک پیدا می کنید. موهای سخت و موهای نرم. از موهای سفت مانند طاعون خودداری کنید. درست مانند اعمال بیش از حد نیروی مسواک زدن، موهای سفت می توانند به مینای دندان شما آسیب بزنند و نواحی حساس تری را در معرض دید قرار دهند.

یکی دیگر از ایده های مفید این است که یک مسواک کوچک تهیه کنید تا به راحتی به تمام قسمت های دهان شما برسد.

۴. رژیم غذایی خود را بررسی کنید.

برخی از غذاها مانند قهوه، نوشابه، ترشی و مرکبات حاوی اسید هستند و می توانند حساسیت دندان را افزایش دهند و بهتر است از مصرف آنها اجتناب کنید.

در حالت ایده‌آل، اگر می‌خواهید دندان‌هایی بادوام داشته باشید، باید چیزهایی مانند نوشابه‌ها و دسرها را به‌کلی از رژیم غذایی خود حذف کنید، اما اگر این کار خیلی سخت است، حداقل تا زمانی که دندانپزشکتان بتواند راه‌حل دائمی‌تری برای شما پیدا کند، از این موارد اجتناب کنید.

۵. محافظ دهان را در نظر بگیرید.

یکی از دلایل حساسیت دندان، دندان قروچه است، که دندان قروچه غیرارادی است که برخی افراد هنگام خواب تجربه می کنند.

ساده ترین راه برای مقابله با دندان قروچه، پوشیدن الف است محافظ دهان در هنگام خواب از دندان قروچه روی دندان جلوگیری می کند و التهاب و حساسیت را کاهش می دهد.

برای راحتی بیشتر، می توانید از پزشک خود بخواهید که یک محافظ دهان سفارشی برای شما بسازد.

۶. از آبکش استفاده کنید.

بسیاری از مواد طبیعی وجود دارد که می توان از آنها برای تهیه آبکش در خانه استفاده کرد. بسیاری از این ها با کاهش التهاب در دهان کار می کنند که به حساسیت دندان کمک می کند.

شاید ساده ترین آنها شستشو با آب نمک باشد. به سادگی نصف قاشق غذاخوری نمک را بردارید و آن را در آب ولرم حل کنید. قبل از تف کردن به مدت ۳۰ ثانیه آن را داخل دهان خود بچرخانید.

اگر این کار برای شما موثر نبود، شستشو با پراکسید هیدروژن را در نظر بگیرید که یک ضد عفونی کننده قوی است. قبل از استفاده از آن به عنوان شوینده، پراکسید هیدروژن را با آب رقیق کنید و پس از استفاده از آن، دهان خود را با آب بشویید تا مطمئن شوید که هیچ یک از مواد ضد عفونی کننده باقی نمانده است.

در نهایت، اگر فکر می کنید ممکن است رشد بیش از حد باکتری در دهان خود داشته باشید (یکی از دلایل رایج دندان های حساس)، شستشوی دهان خود را با روغن نارگیل در نظر بگیرید. به این کار روغن کشی می گویند و علاوه بر سفید کردن دندان ها در طول زمان، پلاک، سموم و میکروب های سطح دندان را از بین می برد. این به حساسیت کمک می کند.

۷. از قدرت زردچوبه و سیر استفاده کنید.

سیر و زردچوبه هر دو غذاهای خوراکی طبیعی با خواص ضد التهابی هستند. زردچوبه یک مولکول ضد التهابی بسیار قوی (و محبوب) به نام دارد کورکومیندر حالی که سیر دارای آلیسین است.

می‌توانید از یکی از این دو برای تهیه خمیر (با افزودن مقداری آب و نمک) استفاده کنید و آن را مستقیماً روی نواحی حساس دندان‌هایتان بمالید تا درد و التهاب را کاهش دهید.

فقط یک نکته احتیاط: سیر باعث بوی بد دهان می شود، پس حتما قبل از بیرون رفتن از دهانشویه یا مسواک زدن دندان های خود استفاده کنید!

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر