در Medifast چه تعداد کربوهیدرات در روز مصرف می کنید یا می خورید؟

قبل از اینکه تحقیقات زیادی در مورد این رژیم انجام دهم، متوجه نبودم که این رژیم در واقع برای کم کربوهیدرات طراحی شده است. این بسیار شبیه رژیم ساحلی جنوبی یا رژیم اتکینز است که بدن شما را در حالت کتوز قرار می دهد و آن را وادار به سوزاندن چربی خود می کند. اما، مانند بسیاری از رژیم های غذایی مشابه، مجبور نیستید همیشه تخم مرغ و گوشت بخورید. انواع دسر و میان وعده جایگزین زیادی وجود دارد که چیز خوبی است. دیروز، شخصی به من ایمیل زد و پرسید: دقیقاً چند کربوهیدرات در روز می توانید در مدیفست مصرف کنید؟ در مقاله زیر به این سوال پاسخ خواهم داد.

میانگین میزان کربوهیدرات در یک روز از غذاهای مدیفاست: احتمالاً قبلاً این را می‌دانید، اما با این رژیم شش بار در روز غذا می‌خورید – پنج مورد از این وعده‌های غذایی توسط شرکت ارائه می‌شود و یکی از آنها (به نام “لاغر و سبز”) شما خودتان درست می‌کنید – (بر اساس البته دستورالعمل های مدیفاست.)

به طور متوسط، هر شش وعده غذایی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ گرم کربوهیدرات در روز برای شما فراهم می کند. البته، بهتر است در پایین ترین حد این محدوده قرار داشته باشید، اما مواقعی بوده است که من در سطح بالاتری از این محدوده بوده ام و با استفاده از نوارهای کتون متوجه شده ام که توانستم در کتوز باقی بمانم و به سوزاندن چربی ادامه دهم. . در اینجا نگاهی به کربوهیدرات های موجود در یک نمونه از پنج وعده غذایی داریم.

نمونه وعده های غذایی با مقدار کربوهیدرات های موجود (به گرم)

کاپوچینو ۱۳

بلغور جو دوسر ۱۵

شیک شکلاتی ۱۳

فلفل قرمز ۱۵

نوار پروتئین کارامل ۱۳

چیپس سیب دارچینی ۸

_________________________________________________

مجموع ۷۷ گرم

اضافه کردن به وعده غذایی کم چرب و سبز: همانطور که می بینید، پس از خوردن ۵ وعده غذایی، به خوبی کمتر از ۸۵ گرم کربوهیدرات بهینه هستید. اما، شما هنوز هم وعده غذایی «لاغر و سبز» خود را برای درست کردن و مصرف دارید. این وعده غذایی باید حاوی پروتئین بدون چربی یا گوشت (۵ تا ۷ اونس) و حداکثر سه وعده سبزیجات باشد. این شرکت دستورالعمل‌هایی ارائه می‌کند که سبزیجات را بر اساس آن‌هایی که کمترین شاخص گلیسمی و آن‌هایی که بالاترین را دارند فهرست می‌کند. با این حال، حتی سبزیجات با گلیسمی بالا نیز موثر خواهند بود، زیرا در ابتدا میوه ها را محدود می کنید. تا زمانی که در دستورالعمل های “لاغر و سبز” بمانید، باز هم آزادی عمل بسیار زیادی دارید. شما باید ۲۳ گرم کربوهیدرات مصرف کنید تا دستورالعمل ها را رعایت کنید – که بسیار کمی است.

امیدوارم ببینید که این خیلی دردناک نیست. شما به پوست گوشت خوک، بیکن و تخم مرغ محدود نمی شوید، بنابراین لازم نیست نگران چربی و کلسترول خود باشید. غذاها بسیار مناسب هستند و شما در حال خوردن غذاهایی از نوع میان وعده هستید که معمولا آنها را با کربوهیدرات کم مرتبط نمی دانید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر