راهنمای نهایی برای CBD و سالمندان برای بی خوابی – وبلاگ Credihealth


ما به دورانی رسیده‌ایم که استخراج کنف آسان‌تر شده است. انواع محصولات مملو از CBD، مانند روغن CBD، تنتور، صمغ، یا خود گل CBD را می توان در بازار یافت. افراد بیشتری به آزمایش CBD علاقه نشان می دهند.

اینکه چرا مشتریان علاقه خاصی به آدامس دارند در این واقعیت نهفته است که آنها خوراکی هستند و امروزه بسیاری از مصرف کنندگان کانا ترجیح می دهند از کشیدن این گیاه خودداری کنند. از این رو، آدامس یا تنتور را انتخاب می کنند. در جستجوی یافتن بهترین آدامس ها، ترسناک یکشنبه ممکن است کمک کند.

استفاده از CBD نیز به دلیل مزایای بالقوه سلامتی آن افزایش یافت. اضطراب، درد، استرس و بی خوابی شرایطی هستند که با دوز صحیح CBD به صورت روزانه می توان آنها را از بین برد یا حداقل ناشنوایی کرد.

اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، به تازگی منبع خوبی از اطلاعات پیدا کرده اید. قبل از اینکه فواید و اثرات CBD بر اختلالات خواب را بیان کنیم، ضروری است که بدانیم CBD چیست و چگونه بر بدن و ذهن ما تأثیر می گذارد.

CBD چگونه کار می کند

اکثر مصرف کنندگان منظم شاهدانه در مورد THC شنیده اند و با تأثیر آن بر مردم آشنا هستند. THC، یا تتراهیدروکانابینول، یک ترکیب شیمیایی است که پس از استفاده منجر به آن حالت روان‌گردان می‌شود. اکثر کاربران معمولی کانا با این امر آشنا هستند.

از سوی دیگر، CBD کانابیدیول است که اثرات روانگردان یا روانگردان ایجاد نمی کند. این حالت بسیار سبک تر و معمولی تر از “بالا” را به کاربر می دهد.

این ترکیبات شیمیایی چگونه کار می کنند و در بدن ما چه می کنند؟ ساده. آنها به گیرنده های خاصی در سیستم عصبی مرکزی ما متصل می شوند و در آنجا عملکرد پیام رسان های شیمیایی را انجام می دهند، به این ترتیب ما، به عنوان مصرف کننده، از حالت “عادی” حالت تغییر یافته ای پیدا می کنیم.

از آنجایی که CBD نسبت به THC ساده‌تر است، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، از جمله بی‌خوابی یا اختلال خواب نیز استفاده می‌شود.

CBD و بی خوابی

برای اینکه بتوانید اختلالات خواب را درمان کنید، ابتدا باید بفهمید که چه چیزی باعث ایجاد آنها می شود. برخی از شرایطی که باعث بی خوابی می شوند اما CBD می تواند بر آنها غلبه کند و خواب خوبی به شما بدهد عبارتند از:

  • اضطراب، PTSD و افسردگی – از خط اختلالات سلامت روان؛
  • دارو – که گاهی اوقات می تواند چرخه خواب شما را مختل کند.
  • مقادیر زیاد کافئین – مخصوصاً برای آن دسته از دوستداران قهوه که بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر آن را مصرف می کنند.
  • وضعیت فیزیکی – مانند درد مزمن؛
  • عوامل محیطی – شرایط ناخوشایند یا صداهای بلند؛

خواب حیاتی است برای عملکرد عادی روزانه ما بنابراین غلبه بر بی خوابی از اهمیت بالایی برخوردار است. CBD ممکن است یکی از راه حل ها باشد.

پس از استفاده از CBD، آنچه در بدن ما اتفاق می افتد این است که کانابینوئیدها خود را به سلول های خاصی در بدن ما می چسبانند و اثرات مختلفی دارند.

یعنی ما شبکه ای از گیرنده ها را در داخل داریم سیستم اندوکانابینوئید ماگیرنده های کانابینوئیدی نامیده می شوند که در مغز ما و سیستم عصبی مرکزی قرار دارند.

دو تا از گیرنده های اولیه مهم برای ما CB1 و CB2 هستند. از آنجایی که کانابینوئیدها به این گیرنده‌ها متصل می‌شوند، با هم تعامل دارند و ممکن است بر چرخه خواب ما تأثیر مثبت بگذارند.

این سیستم اندوکانابینوئید توسط محققان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و ثابت کرده است که نقش مهمی در حفظ ریتم خواب ما دارد.

تنوع محصولات

از آنجایی که CBD از گیاهان شاهدانه یا شاهدانه استخراج می شود، آن را به شکل روغن CBD دریافت می کنیم. بسته به غلظت THC در آن روغن، روغنی که دارای اثری از THC است فقط در کشورهایی که دارای استفاده از ماری جوانا را قانونی کرد. دیگران فقط روغن را بدون اثری از THC می فروشند.

انتخاب محصولات شما بسته به قانون متفاوت خواهد بود، اما سه راه اصلی برای مصرف CBD در صورتی که قانون ایالت اجازه دهد عبارتند از:

  1. مواد خوراکی – مانند آدامس های CBD، کیک ها یا کوکی ها. این محصولات معمولاً با لیستی از غلظت CBD بر حسب میلی گرم ارائه می شوند و مهم است که آن را به درستی دوز کنید.
  2. تنتور – قطره های مایع را می توان زیر زبان یا در نوشیدنی ها ریخت. با استفاده از تنتور، توجه به دوز نیز مهم است. علائم روی قطره چکان می تواند کمک کند.
  3. ویپینگ- از آنجایی که CBD در ویپ ها یا قلم های بخار گرم می شود، بخاری تولید می کند که استنشاق می شود. می توانید بررسی کنید پروفایل طعم های مختلف برای گزینه های بیشتر

افکار نهایی

همانطور که دیدیم، CBD ممکن است “داروی” مناسبی برای درمان بی خوابی باشد، زیرا بر سیستم اندوکانابینوئید ما تأثیر می گذارد. این سیستم حتی بدون استفاده از CBD نیز فعال است، اما تنها در تعامل با کانابینوئیدها نتیجه می دهد.

به شدت توصیه می شود قبل از استفاده از CBD برای بهبود چرخه خواب خود با پزشک مشورت کنید. همانطور که اشاره کردیم ممکن است مانند THC روانگردان نباشد، اما همچنان اثرات متفاوتی بر افراد مختلف دارد. بنابراین، همیشه قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید تا شرایط خاص خود را ببینید.

همچنین، قوانین ایالتی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا در محلی که زندگی می کنید قانونی است یا خیر.

این اقدامات احتیاطی را دنبال کنید، موفق باشید و از خواب خود لذت ببرید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر