رفتن کتو: چرا در واقع برای شما خوب است

رژیم های کتو در یک سال و نیم گذشته واقعا قوی شده اند و دلیل خوبی هم دارند. این یک راه عالی نه تنها برای کاهش سریع آن پوندهای ناخواسته است، بلکه یک راه عالی برای سالم ماندن و حفظ آن است. برای کسانی که رژیم کتو را امتحان کرده اند و هنوز از آن پیروی می کنند، این چیزی بیش از یک رژیم غذایی ساده است. این یک شیوه زندگی است، یک سبک زندگی کاملاً جدید. اما مانند هر تغییر عمده ای در زندگی ما، این تغییر آسان نیست، به تعهد و عزم باورنکردنی نیاز دارد.

برای برخی خوب است اما برای همه نه؟ – اگرچه از رژیم کتوژنیک برای بهبود کیفیت زندگی افراد استفاده شده است، اما برخی از آن‌ها هستند که طرز فکر اکثریت را ندارند. اما چرا دقیقا؟ از زمانی که به یاد می آوریم به ما آموخته اند که تنها راه خلاص شدن از وزن اضافی، ترک خوردن غذاهای پرچرب است که ما به خوردن هر روز عادت داریم. بنابراین با آموزش مردم به خوردن چربی های سالم (کلمه کلیدی سالم است) مطمئناً می توانید درک کنید که چرا برخی از مردم در مورد اینکه چگونه و چرا برای دستیابی به کاهش وزن و رسیدن سریع به آن چربی بیشتری بخورید شک دارند. این مفهوم برخلاف همه چیزهایی است که تا به حال در مورد کاهش وزن می دانستیم.

چگونه کتو شروع شد – توسط متخصص غدد درون ریز رولین وودیات در سال ۱۹۲۱ کشف شد، زمانی که او دریافت که ۳ ترکیب محلول در آب استور، B-هیدروکسی بوتیرات و استواستات (که با هم به عنوان اجسام کتون شناخته می شوند) توسط کبد در نتیجه گرسنگی تولید می شوند یا اگر فرد به دنبال یک بیماری باشد. رژیم غذایی سرشار از چربی بالا و کربوهیدرات بسیار کم. بعداً در همان سال، مردی از کلینیک مایو به نام راسل وایلدر آن را “رژیم غذایی کتوژنیک” نامید و با موفقیت زیادی از آن برای درمان صرع در کودکان خردسال استفاده کرد. اما به دلیل پیشرفت های پزشکی جایگزین شد.

مبارزات من برای شروع کتو – من کتو را در ۲۸ فوریه ۲۰۱۸ شروع کردم، یک بار قبل از حدود ۶ ماه قبل تلاشی برای رژیم کتو انجام داده بودم اما هرگز نتوانستم آن را در هفته اول انجام دهم. هفته اول مصرف کتو بدترین بخش کل فرآیند است، این زمانی است که کتو آنفولانزای مخوف ظاهر می شود که آنفولانزای کربوهیدرات نیز نامیده می شود. آنفولانزای کتو یک واکنش طبیعی است که بدن شما هنگام تغییر از سوزاندن گلوکز (قند) به عنوان انرژی به چربی سوزی، متحمل می شود. بسیاری از افرادی که رژیم کتو را دنبال کرده اند می گویند که این رژیم در واقع شبیه ترک یک ماده اعتیاد آور است. این می تواند بین ۳ روز تا یک هفته تمام طول بکشد، در مورد من فقط چند روز طول کشید.

افرادی که به آنفولانزای کتو مبتلا شده اند، احساس خواب آلودگی، درد، حالت تهوع، سرگیجه و میگرن های وحشتناک از جمله موارد دیگر را گزارش می دهند. هفته اول معمولاً زمانی است که افرادی که سعی در رژیم کتو دارند شکست می‌خورند و آن را ترک می‌کنند، فقط به یاد داشته باشید که این در اوایل فرآیند برای همه اتفاق می‌افتد و اگر بتوانید هفته اول را پشت سر بگذارید، سخت‌ترین بخش به پایان رسیده است. چند راه حل وجود دارد که می توانید از آنها برای عبور از این طلسم خشن استفاده کنید. مصرف مکمل های الکترولیت، هیدراته ماندن، نوشیدن آب استخوان، خوردن گوشت بیشتر و خواب کافی. آنفولانزای کتو یک رویداد ناگوار است که برای همه اتفاق می افتد زیرا بدن رژیم غذایی معمولی روزانه را دفع می کند. شما فقط باید از طریق قدرت عبور کنید.

رژیم کتوژنیک چگونه به نظر می رسد؟ – وقتی یک فرد معمولی یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات می خورد، بدن آن کربوهیدرات ها را می گیرد و برای سوخت به گلوکز تبدیل می کند. وقتی کربوهیدرات ها در بدن وجود دارند، گلوکز منبع اصلی سوخت بدن است، در رژیم کتو کربوهیدرات مصرفی بسیار کم است و این باعث می شود بدن از اشکال دیگر انرژی برای حفظ عملکرد صحیح بدن استفاده کند. اینجاست که چربی‌های سالم وارد عمل می‌شوند، با فقدان کربوهیدرات، کبد اسیدهای چرب را در بدن می‌گیرد و آنها را به اجسام کتون تبدیل می‌کند.

یک رژیم غذایی ایده آل کتو باید شامل موارد زیر باشد:

• ۷۰-۸۰ درصد چربی

• ۲۰-۲۵ درصد پروتئین

• ۵-۱۰ درصد کربوهیدرات

برای حفظ رژیم غذایی کتوژنیک معمولی، نباید بیش از ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. من شخصاً کمتر از ۱۰ گرم در روز می خوردم تا تجربه ای شدیدتر داشته باشم اما به اهداف اولیه و سپس به اهدافم رسیدم. من ۲۸ پوند وزن کم کردم در کمتر از ۳ هفته

کتوز چیست؟ – وقتی سوخت بدن به طور کامل توسط چربی تامین می شود، وارد حالتی به نام “کتوز” می شود که یک حالت طبیعی برای بدن است. پس از حذف تمام قندها و چربی های ناسالم از بدن در چند هفته اول، بدن در حال حاضر آزادانه از چربی های سالم استفاده می کند. کتوز فواید بالقوه زیادی دارد که با کاهش سریع وزن، سلامتی یا عملکرد مرتبط است. در شرایط خاصی مانند دیابت نوع ۱، کتوز بیش از حد می تواند بسیار خطرناک باشد، که در موارد خاص همراه با روزه متناوب می تواند برای افرادی که از دیابت نوع ۲ رنج می برند بسیار مفید باشد. کار قابل توجهی در مورد این موضوع توسط دکتر جیسون فانگ MD (نفرولوژیست) از برنامه مدیریت رژیم غذایی فشرده انجام شده است.

چه چیزی می‌توانم بخورم و چه چیزی نمی‌توانم بخورم – برای افرادی که تازه وارد کتو شده‌اند، پایبندی به یک رژیم کم کربوهیدرات می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، حتی اگر چربی سنگ بنای این رژیم است، شما نباید هیچ و همه نوع چربی بخورید. چربی های سالم ضروری هستند، اما ممکن است بپرسید چربی سالم چیست. چربی های سالم شامل گوشت های تغذیه شده با علف، (گوسفند، گوشت گاو، بز، گوشت گوزن)، ماهی صید وحشی و غذاهای دریایی، گوشت خوک مرتع و مرغ است. تخم مرغ و کره های بدون نمک نیز می توانند مصرف شوند. حتما از سبزیجات، میوه ها و غلات نشاسته ای دوری کنید. غذاهای فرآوری شده به هیچ وجه در رژیم کتوژنیک پذیرفته نمی شوند، شیرین کننده های مصنوعی و شیر نیز می توانند مشکل جدی ایجاد کنند.

تا الان ۵ هفته دارم و ۳۴ پوند کم شده ام. و احساس عالی دارم، انرژی زیادی دارم و مثل قبل ظهر در حین کار تصادف نمی کنم. برای رسیدن به جایی که می خواهید از نظر سلامتی باشید، تعهد جدی و یک برنامه غذایی عالی لازم است. اما راه رسیدن به آنجا همیشه رضایت بخش تر از جایی است که در نهایت به آن می رسید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر