روش هایی که باعث کمردرد می شوند


پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ – ۰۳:۴۰

کمر درد

تهران (پانا) – اگر تا پایان عمر با این حالت خوابیده اید، وقت آن رسیده است که ترک کنید. زیرا باعث درد در کمر شما می شود.

به گزارش ایرنا، عادت های بد ما در نهایت زندگی ما را تباه می کند. برخی از عادات ما به سلامت روان و برخی دیگر با سلامت جسمانی مرتبط هستند. گرفتگی معده یکی از محبوب ترین الگوهای خواب است و باعث ایجاد تعدادی از بیماری های کوتاه مدت و طولانی مدت می شود. پیترو روکا رتی، متخصص مغز و اعصاب، متخصص خواب و متخصص پزشکی، توضیح می‌دهد که ممکن است بعد از خوابیدن روی شکم در شب، درد شکم (خفیف یا شدید) را تجربه کنید. اما با گذشت زمان منجر به مشکلات جدی تری می شود.طبق مطالعه ای در سال ۲۰۱۲، ۱۶ درصد از مردم به شکم می خوابند، در حالی که اکثریت (۷۴ درصد) به پهلو می خوابند.

خوابیدن روی شکم با گردن و کمر چه می کند؟

۱. مشکل خوابیدن روی شکم این است که پشت شما اشتباه است. ستون فقرات در حالی که روی شکم می خوابد، محور طبیعی خود را از دست می دهد. عضلات پشت تحت تأثیر قرار می گیرند و صبح با کمردرد از خواب بیدار می شوید. کریستن گسنیک فیزیولوژیست می گوید: «خوابیدن روی شکم می تواند باعث «هیپرلورزیس» یا التهاب شدید ستون فقرات شود. فشار بیش از حد روی مهره های تحتانی باعث افزایش کمردرد می شود.

۲. آسیب به انحنای طبیعی ستون فقرات نیز می تواند باعث آسیب به گردن شود. هنگام خوابیدن روی شکم، برای تنفس باید گردن خود را به یک طرف بپیچید. این چرخش به دور گردن شما آن را از تراز با پشت شما خارج می کند. اگر گردن خود را در یک سمت بیشتر قرار دهید، عضلات در سمت دیگر کشیده و ضعیف می شوند. این می تواند به مرور زمان باعث درد گردن شود و در صورت عدم کنترل می تواند منجر به مشکلات جدی تری شود. خواب شکمی همچنین “فشار مضاعفی” به قلب و ریه های شما وارد می کند.

خوابیدن روی شکم علاوه بر آسیب به گردن و ستون فقرات می تواند باعث ایجاد مشکل در دیسک کمر نیز شود. هنگامی که بخشی از دیسک ژلاتینی بین نخاع حرکت می کند، با گذشت زمان، مهره ها از بین می روند و ناپدید می شوند. این روش غیر از درد شدید، بدون جراحی درمان ندارد. پس بهتر است از امشب ورزش کنید تا روی شکم نخوابید.