رژیم سرخپوشان – کاهش وزن و تغذیه سالم

رژیم سرخپوشان – اصول

آیا به برنامه رژیم غذایی پالئو نیاز دارم؟

۵۰۰۰۰ سال پیش، زمانی که مردان شکارچی و جمع‌آور بودند، برای ایجاد لایه‌های چربی اشکالی نداشت که غذا بخورند، زیرا در زمستان که به سختی غذا پیدا می‌شد، مفید بود. این دیگه مشکلی نیست امروزه ما یک منبع دائمی از غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده مانند شکلات، نوشابه و قند دریافت می کنیم که واقعا برای ما مضر است.

آنها نمی توانند توسط کلیه و کبد به سرعت سنتز شوند زیرا حاوی کربوهیدرات های بسیار ساده هستند – که در بدن متابولیزه می شوند و به عنوان چربی ذخیره می شوند. بنابراین، ما باید نحوه غذا خوردن خود را تغییر دهیم و به جای به خطر انداختن ریتم های زیستی طبیعی، یک برنامه غذایی را اتخاذ کنیم.

به همین دلیل است که شما به یک برنامه رژیم غذایی پالئو نیاز دارید. رژیم پالئو چیست؟ رژیم پالئو برای مبتدیان به سادگی سالم ترین راه برای غذا خوردن است زیرا منحصر به فرد است – این رژیم با ژنتیک شما هماهنگ است و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری لاغر و قوی بمانید و انرژی لازم را به شما می دهد.

لیست غذاهای رژیم پالئو شامل غذاهایی است که سیستم گوارش، کبد، کلیه ها و روده شما به راحتی می توانند به همراه سیستم غدد کار کنند. رژیم سرخپوشان فقط شامل خوردن غذاهایی است که انسان قبل از شروع صنعتی شدن با آنها سازگار شده بود و تغییرات اجتماعی و محیطی ناشی از آن. بنابراین هرچه سریعتر دستور العمل های پالئو را بخشی از عادات غذایی روزانه خود قرار دهید، زودتر تغییر را تجربه خواهید کرد.

بنابراین از مبتدیان رژیم پالئو چه انتظاری باید داشت؟

اول از همه، هیچ راه درستی برای خوردن آثار برای همه وجود ندارد. انسان های عصر پارینه سنگی با غذاهای متنوع زندگی می کردند. خوب، آنها واقعاً انتخاب زیادی در مورد غذا نداشتند و اساساً هر چیزی که به دستشان می رسید می خوردند. برخی از آنها غذاهای حیوانی با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات می خوردند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دادند از غذاهای گیاهی استفاده کنند.

اسنک های سرخپوشان یا ایده های صبحانه سرخپوشان، غنی و متنوع هستند. وقتی صحبت از دستور العمل های رژیم پالئو می شود، ممکن است ترجیحات خود را داشته باشید. اما آنها بر اساس چند اصل صحیح هستند، مانند اجتناب از غذاهای بسیار فرآوری شده، یا هر چیزی که به نظر می رسد در کارخانه ساخته شده است، مانند نان. به جای نان، نان پالئو بدون گلوتن بخورید، گندم یا غلات ندارد.

از مصرف مواد غذایی حاوی مواد زیر اجتناب کنید:

– لبنیات: از مصرف شیر و لبنیات کاملاً خودداری کنید. با این حال، برخی از دستور العمل های پالئو شامل کره و پنیر است).

– شکر و شربت ذرت با فروکتوز بالا: از مصرف آب میوه، شکر سفره، بستنی، نوشابه ها و شیرینی ها خودداری کنید.

– شیرین کننده های مصنوعی: از شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز، ساخارین و آسه سولفام پتاسیم خودداری کنید.

– غلات: از گندم، نان و ماکارونی و همچنین چاودار، جو و غلات خودداری کنید.

– حبوبات: از لوبیا، عدس و بسیاری دیگر اجتناب کنید.

– روغن های گیاهی: از روغن آفتابگردان، روغن سویا، روغن ذرت، روغن پنبه دانه، روغن هسته انگور و روغن گلرنگ اجتناب کنید.

– چربی‌های ترانس: از چربی‌های ترانس (همچنین به عنوان روغن‌های نیمه هیدروژنه نیز نامیده می‌شوند) که در انواع غذاهای فرآوری شده یافت می‌شوند، کاملاً اجتناب کنید.

لیست رژیم غذایی پالئو – آنچه می توانید داشته باشید

شما می توانید به همان اندازه که نیاز دارید غذاهای واقعی و فرآوری نشده داشته باشید. در اینجا غذاهایی وجود دارد که می توانید برای ایده های صبحانه سرخپوشان یا میان وعده های پالئو استفاده کنید. قاعده کلی این است که غذاهای ارگانیک، با علف یا مرتع داشته باشید. اگر چنین غذاهایی به راحتی در دسترس شما نیستند یا در حد بودجه شما نیستند، مطمئن شوید که کم فرآوری شده ترین غذاهای موجود در بازار را انتخاب کنید.

– گوشت ها: گوشت گاو، مرغ، بره، خوک و غیره بخورید.

– سبزیجات: سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ، اسفناج و همچنین گل کلم، بروکلی، فلفل، پیاز، گوجه فرنگی، هویج و غیره داشته باشید.

– میوه ها: میوه های خوش طعم و رنگارنگ مانند سیب، پرتقال، موز، گلابی، توت فرنگی، زغال اخته، آناناس و غیره داشته باشید.

– ماهی و غذاهای دریایی: ماهی های صید وحشی مانند سالمون، میگو، قزل آلا، صدف و غیره داشته باشید.

– تخم مرغ: همیشه تخم مرغ های غنی از امگا ۳ داشته باشید.

– شراب: شراب قرمز سرشار از آنتی اکسیدان و به طور کلی سالم است، به شرطی که مقدار زیادی از آن نداشته باشید.

– چربی ها و روغن های سالم: روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو داشته باشید.

– نمک: فقط نمک دریا یا نمک هیمالیا داشته باشید.

– آب: مقدار زیادی آب داشته باشید و مطمئن شوید که همیشه هیدراته بمانید.

– چای و قهوه: خوردن چای و قهوه اشکالی ندارد زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هستند. چای سبز به ویژه سالم است.

– غده: سیب زمینی، سیب زمینی، شلغم و سیب زمینی شیرین داشته باشید

– آجیل و دانه ها: بادام، فندق، گردو، تخمه کدو تنبل و غیره داشته باشید.

شکلات تلخ: شکلات تلخ با محتوای کاکائو بالا علاوه بر خوش طعم بودن، بسیار مغذی نیز محسوب می شود. داشتن یک لذت خوشمزه است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر