7
شهریور

رژیم غذایی؟ در اینجا 6 دلیل وجود دارد


آیا تا به حال دیده اید که بدون هیچ چیزی غذا بخورید تنا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است

خوردن بی فکر زمانی است که در مطالعه غذای خود و بدن خود دچار وقفه می شوید و لذت بردن از آنچه را که خورده اید برای شما دشوار می کند و برای پی بردن به سیری و سیری به بدن خود ادامه می دهید.

همه ما قبلا این کار را کرده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون یا بعد از ظهر منتظر شام باشیم.

ما مردم شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه در هر بار خوردن 100 درصد مراقب نخواهیم بود ، اما مشکل تغذیه ناسالم می تواند عوارض جانبی ناخواسته زیادی را به دنبال داشته باشد. از به اشتراک گذاشتن غذا گرفته تا احساس سیری بیش از حد ، ایجاد ناراحتی در گوارش و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بی فکر هرگز به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، شما دلایل متداولی را مشاهده می کنید که ممکن است بدون فکر در حال خوردن غذا باشید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 علت شایع عقب ماندگی ذهنی

درک بهتر آنچه باعث می شود بدون فکر غذا بخورید می تواند به شما کمک کند که بیشتر بدانید چه اتفاقی می افتد و همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از آن را انجام دهید.

1. راحت بخورید

غذا خوشمزه است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، اینطور نیست؟ اما ، متأسفانه این می تواند یک شیب کوه لغزنده باشد.

غذا بسیار خوشمزه و خوشمزه بود ، بنابراین من می خواستم از آن لذت ببرم! اما ، کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان یک ابزار راحت و یا راهی برای مقابله با سایر زمینه های زندگی که ناخوشایند هستند نگاه کنیم.

وقتی کسی آرامش می خورد ، بدنبال غذا است تا احساسات قدیمی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آنها کند.

برای مثال ، فرض کنید بعد از کار بسیار ناامید هستید. شاید هنگام بازگشت به خانه نتوانید این احساس اضطراب را برطرف کنید ، بنابراین دست به کیک شکلاتی مورد علاقه خود بزنید زیرا می دانید که کیک همیشه خوب است و به شما کمک می کند تا استرسی که دارید را فراموش کنید.

این منجر به خوردن بی فکر می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، انواع آن را امتحان کنید و از آن واقعاً لذت ببرید! در عوض ، شما برای فرار به دنبال کیک به عنوان راحتی هستید. همچنین می تواند در نتیجه احساسات بیش از حد – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – ایجاد شود.

2. شناسایی محیطی

آیا مکان خاصی وجود دارد که می خواهید میل خاصی ایجاد کند؟

یکی از رایج ترین مواردی که می شنوم سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا می خواهید بلافاصله پاپ کورن بخورید؟ یا شاید آب نبات مورد علاقه شما؟

در حال حاضر میل به لذت بردن از تنها یک مورد هرگز نباید خجالت بکشد! غذا به گونه ای طراحی شده است که سالم و سرگرم کننده باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Stripped Nutrition است.

اما بیهوشی زمانی به وجود می آید که ما با وجود عدم گرسنگی به دنبال غذا هستیم. اگر ما کاملاً سیر شده ایم و صرفاً در نتیجه مراقبت از محیط غذا می خوریم ، نمی توانیم به گرسنگی و سیری گوش دهیم تا غذایی را که مصرف می کنیم و در چه زمانی راهنمایی کند. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به پرخوری می شود که به ما اجازه می دهد احساس سیری ، مویی داشته باشیم و ممکن است از خوردن بیشتر از آنچه که فکر می کردیم پشیمان شویم.

یکی دیگر از نمونه های رایج شناسایی محیطی اغلب در موقعیت های غذایی اجتماعی یافت می شود. در بیشتر این موارد ، اغلب غذا برای حیوان خانگی به نمایش گذاشته می شود ، مانند یک کاسه کوچک یا میز انواع کلوچه. این ممکن است شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که نمی گفتید برای شما رضایت بخش تر هستند. همچنین می تواند شما را به نوشیدن بیش از حد سوق دهد زیرا هر بار که چیزی را رد می کنید می گیرید یا به دلیل اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. دخالت

حواس پرتی یکی دیگر از دلایل تغذیه ناسالم است. همه چیز از مرور اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن ، حواس شما را از تجربه غذایی شما پرت می کند.

وقتی مشغول غذا خوردن هستید ، احساس رضایت از آنچه که خورده اید سخت تر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذاها توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال صندلی را در حال مشاهده Netflix در بطری بزرگ در آغوش گرفته اید؟ اگر قبل از اینکه بدانید ، اگر بیش از میز غذا بنشینید و آنچه را که می خورید در نظر بگیرید ، بسیار بیشتر از آنچه می توانستید می خوردید.

در حال حاضر ، مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار درست است! گاهی اوقات تنها چیزی که ما می خواهیم یک شب خوب Netflix و یک لقمه خوردن در حین تماشا است. اما اگر در برنامه روزانه شما گنجانده شده است ، می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. غذا خوردن در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، شما مجبور نیستید این را امتحان کنید ، عالی است!” ، “من می دانم که شما گفته اید که به آن احتیاج ندارید ، اما لطفاً فقط با من بیایید!”.

صداهای آشنا مردم؟

وقتی خیلی گرسنه غذا نیستیم یا از غذا لذت نمی بریم ، بلکه فقط آن را می خوریم ، بدون فکر غذا می خوریم.

ما یکبار غذا خوردیم تا بخوریم. ما به طعم خوب غذا ، طعم و بوی آن فکر نمی کنیم ، اما بخاطر اینکه کسی به ما گفته است غذا می خوریم.

5. فقر

در حال حاضر این غذا بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز عادت های دیگر را به همراه دارد.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز روی خلبان خودکار کار کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را با سهولت انجام دهیم. این بخش بزرگی از روال عادی است! اما کاری که آنها انجام می دهند ، گاهی اوقات ما را مجبور می کند وقتی در اطراف غذا هستیم ، ناخواسته یا ناخودآگاه عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، بعد از انجام تکالیف به جای بازی یا انجام کارهای خاص ، همیشه به آشپزخانه می رفتید. خسته کننده بودی! انبار را خالی می کردید و همه چیز را در آن می برید.

حالا ، هر زمان که خسته شدید ، مغز شما می تواند فوراً غذا بخورد. عادت شکل گرفت.

بار دیگر ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم نیاز به غذا را احساس کنیم ، ما برای برآوردن نیازهای دیگر غذا می خوریم که متأسفانه به درستی برآورده نمی شوند.

6. برنامه رژیم غذایی منجر به خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با برنامه رژیم غذایی خود به من مراجعه می کنند ضروری است چسبیده

آنها هر روز صبحانه ، ناهار و شام را همزمان می خورند. اما چرا ممکن است بپرسید؟ بله ، زیرا آنها فکر می کردند که باید انجام دهند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد ، ما عمداً برای یک بار گرسنگی و تحقیر را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و پاسخ مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که معتقدیم باید غذا بخورد. وقتی احساس غذا را بررسی نمی کنیم ، یکبار دیگر غذا نمی خوریم.

چگونه بدون فکر خوردن را متوقف کنیم

اکنون می دانیم چرا غذا بی معنی است. پس چگونه بمانیم؟

بله ، اول از همه می خواهیم دلایلی را که هریک از ما انجام می دهیم بدانیم. آیا اغلب به دنبال غذا هستید تا به شما آرامش دهد؟ غلبه بر فشار همسالان؟ مطابق با منو؟ یا می تواند ناشی از ناامیدی یا محیط شما باشد؟

هنگامی که می دانید چرا اغلب غذا نمی خورید ، می توانید سخت کار کنید تا این عادت ها را ترک کرده و عادت های جدید و بهتری ایجاد کنید. در این راهنمای رایگان ، شما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را به اشتراک می گذارید که می توانید در وعده غذایی بعدی خود از آنها استفاده کنید تا تعادل بیشتری در انتخاب غذای امروز خود داشته باشید ، بعلاوه مراحل حفظ عادت غذایی متعادل برای یک عمر.

تمرکز حواس را تمرین کنید

شما همچنین می توانید بیاموزید که چگونه غذای ذهن آگاهی را صادقانه تمرین کنید. این همان چیزی است که ما به همه اعضای خود و همه مشتریانمان می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف خود انجام دهند. دور شدن از خوردن بی فکر و حرکت به دنیای تغذیه آگاهانه به شما این امکان را می دهد که کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر می خواهید این مهارت را توسعه دهید اما مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از فیدهای ما ثبت نام کنید! شما قادر خواهید بود درباره غم و اندوه ، اهداف و خواسته های خود صحبت کنید تا بفهمید در آینده چکار خواهید کرد.