رژیم کم کربوهیدرات: آیا نمی توانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟

اگر به فکر شروع یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات بوده اید و در حال انجام تحقیقاتی بوده اید، ادعاهایی را مشاهده کرده اید که این رویکرد برای کاهش وزن می تواند بسیار سریع و موثر باشد. با این حال، پس از کاهش وزن چه اتفاقی می افتد؟ آیا به همان چیزی که اکنون غذا خوردن «عادی» می‌دانید برمی‌گردید و تمام وزن را دوباره به آن اضافه می‌کنید؟ یا با نخوردن دوباره کربوهیدرات وزن را کاهش می دهید؟ آیا این چیزی است که شما واقعاً آماده هستید که به آن متعهد شوید؟

خوب، پاسخ در واقع جایی بین این دو است. شما هرگز نمی‌توانید دوباره به خوردن تمام کربوهیدرات‌هایی که می‌خواهید بازگردید، زیرا وزن را دوباره به دست خواهید آورد، اما مطمئناً می‌توانید کربوهیدرات‌های بیشتری نسبت به مراحل کاهش وزن برای حفظ وزن خود مصرف کنید، فقط باید مقدار آن را کنترل کنید.

اکثر رژیم‌های کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز دارای مرحله «نگهداری» نهایی هستند، که پس از رسیدن به وزن ایده‌آل وارد مرحله نهایی می‌شوید و به‌عنوان رویکردی مؤثر برای غذا خوردن به‌طور دائمی آن را انتخاب می‌کنید. خبر خوب این است که این هیچ شباهتی به مراحل اولیه کاهش وزن ندارد که در آن تقریباً هیچ کربوهیدراتی نمی‌توانید مصرف کنید. در دراز مدت، این برای شما خوب نخواهد بود، زیرا ویتامین ها و مواد معدنی را با محدود کردن شدید مصرف سبزیجات از دست می دهید، و همچنین، نقطه ای وجود دارد که می خواهید از کاهش وزن خودداری کنید و همینطور بمانید. که شما را ملزم به خوردن کربوهیدرات بیشتری می کند.

از آنجایی که بدن هر کس متفاوت است، روشی که شما می‌دانید چند گرم کربوهیدرات در روز می‌توانید بدون کاهش یا افزایش وزن بخورید، از طریق یک مرحله آزمایشی قبل از نگهداری است که به آن Pre-Maintenance می‌گویند. در طول این مرحله شما به شدت کنترل می‌کنید، اما به تدریج میزان کربوهیدرات‌هایی را که در روز می‌خورید به صورت هفته به هفته افزایش می‌دهید و تأثیر آن را بر وزن خود نظارت می‌کنید. اگر وزن کم می کنید، کربوهیدرات ها را برای هفته آینده افزایش می دهید. اگر وزن اضافه می‌کنید (و نگران نباشید، در یک هفته با اندکی افزایش کربوهیدرات زیاد نمی‌شود، کار خوبتان را خنثی نمی‌کنید) پس می‌دانید که برای حفظ وزن، کربوهیدرات‌های زیادی برای شما وجود دارد.

هنگامی که بدانید چند گرم کربوهیدرات برای شما مناسب است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن پایبند باشید و وزنتان تغییر نکند. البته، ممکن است در طول سال‌ها متوجه شوید که با افزایش سن شروع به افزایش وزن می‌کنید یا تحرک کمتری پیدا می‌کنید، و در این موارد ممکن است نیاز داشته باشید که فرآیند آزمایشی را دوباره طی کنید تا مصرف کربوهیدرات بهینه خود را پیدا کنید.

هیچ کس کامل نیست، و در طول یک عمر تلاش برای داشتن کربوهیدرات کم، مواقعی وجود دارد که بیش از حد افراط می کنید، شاید در تعطیلات یا در تعطیلات. کاری که بسیاری از مردم انجام می دهند، زمانی که این اتفاق می افتد، این است که به عقب برگردند و فاز القایی اتکینز را برای دو هفته به عنوان یک راه حل سریع، قبل از بازگشت به مصرف کربوهیدرات بهینه معمول خود، دوباره انجام دهند. تا زمانی که به دقت وزن خود را زیر نظر داشته باشید و به افزایش وزن قبل از جدی شدن آن رسیدگی کنید، دیگر نیازی به چاق شدن نیست.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر