رژیم کم کربوهیدرات: آیا ورزش در طول این رژیم همچنان مهم است؟

رژیم‌های کم کربوهیدرات بسیار متفاوت از برنامه‌های کاهش وزن سنتی بر اساس کاهش کالری دریافتی و پیروی از برنامه‌ای کم‌چربی و پر فیبر هستند. اگر برای اولین بار قصد دارید یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات را شروع کنید، ممکن است به نظر برسد که همه چیزهایی که فکر می‌کردید در مورد کاهش وزن می‌دانید دیگر صدق نمی‌کند – ناگهان میوه بد است و ترک پوست مرغ شما خوب است! با این حال، برخی چیزها یکسان هستند و یکی از آنها مزیت ترکیب رژیم کم کربوهیدرات با یک رژیم ورزشی است.

رژیم‌های کم کربوهیدرات با وادار کردن بدن به استفاده از کربوهیدرات‌های ذخیره‌شده در ماهیچه‌ها به شکل ماده‌ای به نام گلیکوژن برای سوخت رسانی به بدن، به استفاده از چربی در عوض – هم از چربی موجود در غذا و هم چربی موجود در بدن شما – تغییر می‌کنند. می خواهید از شر آن خلاص شوید (به همین دلیل است که در وهله اول رژیم دارید).

وقتی رژیم کم کربوهیدرات دارید و بدن شما در این حالت چربی سوزی است (که کتوز خوش خیم نامیده می شود)، هر کاری که از فرآیندهای فیزیکی معمولی گرفته تا فعالیت انجام می دهید، توسط چربی تامین می شود. در نظر بگیرید که حتی هنگام خواب، بدن در هر ساعت ۵۵ کالری (به طور متوسط) انرژی مصرف می کند. اگر همه آن‌ها از چربی ناشی می‌شوند، بله، بدون اینکه هیچ کاری انجام دهید وزن کم می‌کنید، اما سرعت آن کند خواهد بود.

اگر فعالیتی را انجام می دهید که در آن ۳۰۰ کالری در ساعت می سوزانید، و همه این کالری ها از چربی ناشی می شوند، پس تصور کنید با چه سرعتی می توانید وزن کم کنید؟

به همین دلیل، برای اینکه واقعاً از رژیم کم کربوهیدرات خود بیشترین بهره را ببرید، و همچنین تمام مزایای دیگر مانند بهبود خلق و خو، عضلات قوی تر، تناسب اندام بهتر، قلب سالم تر و غیره و غیره، به همان اندازه که هستید ورزش کنید. قادر بودن به.

اگر خیلی اضافه وزن دارید و خیلی نامناسب هستید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که شروع یک رژیم ورزشی را تا زمانی که مدتی رژیم بگیرید و اولین ذره وزن خود را کاهش دهید، وسوسه انگیز باشد، زیرا ورزش در آن زمان آسان تر خواهد بود، اما هر افزایشی در فعالیت خوب است، حتی اگر فقط کمی بیشتر راه بروید. در اکثر رژیم‌های غذایی، قبل از اینکه وارد «منطقه چربی سوزی» شوید، باید حدود ۲۰ دقیقه تمرینات هوازی انجام دهید، اما در رژیم‌های کم کربوهیدرات همیشه در آن هستید، بنابراین حتی اگر بتوانید فقط پنج دقیقه ورزش ملایم را مدیریت کنید. با رژیم کم کربوهیدرات که هنوز پنج دقیقه طول می کشد یا چربی بسوزانید که در غیر این صورت نداشتید. شما سریعتر وزن کم خواهید کرد و تناسب اندام شما با گذشت زمان بهبود می یابد تا زمانی که بتوانید کارهای بیشتری انجام دهید.

اگر فردی هستید که با “تمرینات” رسمی به تعویق افتاده اید، به “ورزش” فکر نکنید، بلکه به فعالیت کلی فکر کنید. کارهای خانه، باغبانی و دکوراسیون همگی به اندازه رفتن به پیاده روی یا شنا اهمیت دارند. مراقب باشید که چه زمانی در حال حرکت هستید و چه زمانی نیستید، و سعی کنید راه هایی برای حرکت بیشتر در زمان های مختلف پیدا کنید – این واقعا به نتایج شما سرعت می بخشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر