سالم ماندن در دانشگاه و مدیریت استرس – وبلاگ Credihealth


امروزه مردم بیش از حد درگیر غلبه بر چالش های روتین هستند. این باعث می شود فضایل و مسائل حیاتی را فراموش کنیم. دانشجویان دانشگاه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها معمولاً روی مسائل اجتماعی و مطالعه متمرکز هستند و زمان کافی برای یک روال سالم نمی گذارند. سلامت روحی و جسمی تنها زمانی مورد توجه قرار می گیرد که با سرماخوردگی یا معده درد شدید در رختخواب خود گیر کرده باشید یا به طور ناگهانی افسرده شوید. همه اینها صحبت در مورد اقدامات بهداشتی و مدیریت استرس در محوطه دانشگاه را قابل توجه می کند.

برنامه ریزی کنید اما انعطاف پذیر باشید

برنامه ریزی برای زندگی روزمره، موقعیت های استرس زا و ناراحتی های احتمالی را از بین می برد. این به شما امکان می دهد حجم کاری خود را سازماندهی کنید و وظایف مطالعه را به طور مساوی توزیع کنید. شب های مطالعه و آمادگی امتحانات فشرده بر سلامت و نتیجه تحصیلی شما تأثیر منفی می گذارد. این روش برنامه‌ریزی مناسب به شما کمک می‌کند تا در طول سال تحصیلی در سفر بمانید و زمانی را برای معاشرت و مطالعه به راحتی پیدا کنید.

با این حال، اگر برنامه های شما به دلیل برخی مسائل غیرمنتظره شکست خورد، دلیلی برای استرس وجود ندارد. برعکس، باید یاد بگیرید که انعطاف پذیر باشید، وظایف مهم تری را خودتان انجام دهید و کارهای دیگر را به افراد حرفه ای بسپارید، مانند مقالات طرفدار. اما خواب یا وعده غذایی خود را فدای حل کردن همه چیز نکنید.

حرکت کن

در طول کلاس، هنگام انجام تکالیف، نوشیدن قهوه یا آبجو با دوستان می نشینید. شما آنقدر مشغول نشستن هستید که اصلاً برای حرکت وقت دارید. کمبود فعالیت بدنی تأثیر بدی بر جریان خون شما دارد، بدن شما هوای تازه را به اندازه کافی دریافت نمی کند، مغز شما برای عملکرد مشکل دارد، که منجر به افت تحصیلی و افسردگی می شود. وقتی بیشتر مطالعه می کنید و زمان کافی برای خوردن و حرکت ندارید، قبل از امتحان و امتحان واضح تر می شود.

با این حال، اگر تمایل دارید، می‌توانید مقداری زمان جابجایی را حتی در شلوغ‌ترین برنامه‌ها درج کنید. با دوچرخه یا پیاده رفت و آمد کنید، با دوستان خود در خارج از منزل وقت بگذرانید و ورزش کنید، تا جایی که ممکن است از پله ها بالا بروید، جلسات پیاده روی داشته باشید و غیره. هرچه بیشتر حرکت کنید، راحت تر فعالیت بدنی و ذهنی خود را متعادل و پربار خواهید داشت.

به طور منظم تمرین کن

از نظر علمی ثابت شده است که تمرینات بدنی منظم به کاهش سطح استرس کمک می‌کند و سلول‌های مغز را فعال می‌کند و فعالیت ذهنی را پربارتر می‌کند. این همان چیزی است که شما واقعاً در دانشگاه به آن نیاز دارید: یک زمان تمرین با کیفیت برای تناسب اندام، سالم و تمرکز.

در یک بچه ورزشی ثبت نام کنید، با دوست خود به باشگاه بروید، در اوقات فراغت خود ورزش کنید، دوستان خود را در ورزش های گروهی شرکت دهید و موارد دیگر. این به شما امکان می دهد تا زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانید، خوش اندام بمانید، فعالیت های خود را متعادل کنید و زمانی را با دوستان سپری کنید. به این ترتیب زمان کمتری را هدر خواهید داد اما به سلامتی بیشتری دست خواهید یافت.

رژیم غذایی سالم را مدیریت کنید

نصف شب غذا می خوری؟ غذاهای ناسالم را ترجیح می دهید؟ حذف وعده های غذایی؟ بعد از آن چه احساسی دارید؟ برنامه غذایی ناپایدار و ناسالم منجر به زوال جسمی و عاطفی می شود. این بدان معناست که شما باید انرژی کمتری به دست آورید، به راحتی استرس بگیرید و در نتیجه احساس بدی داشته باشید.

به همین دلیل است که بهتر است به خاطر سلامت جسمی و روحی خود به عادات غذایی خود اهمیت دهید. وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید، هرگز صبحانه را حذف نکنید، میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، میان وعده های سالم بخورید، خودتان بپزید، هیدراته بمانید، از الکل اجتناب کنید. هنگامی که یاد بگیرید به درستی غذا بخورید، وزن خود را مدیریت خواهید کرد، برای مدت مناسبی سیر و پرانرژی خواهید ماند و به راحتی در برابر بیماری مقاوم خواهید بود.

مراقب باشید

اگر ذهن خود را به درستی پرورش دهید و تعادل روانی خود را مدیریت کنید، قادر خواهید بود عملکرد خوبی داشته باشید و هر چه که باشد مثبت بمانید. وظیفه اصلی شما این است که متوجه شوید که استرس هیچ نتیجه ای به همراه نخواهد داشت، بلکه فقط به سلامتی شما آسیب می رساند.

درعوض، باید به عقب برگردید و اشتباهات و تصمیمات اشتباه خود را تحلیل کنید. این به شما امکان می دهد در آینده بهتر برنامه ریزی کنید و به راحتی از موقعیت های استرس زا جلوگیری کنید. تجزیه و تحلیل و تمرکز بر روی فعالیت های حل مسئله، جایی برای افسردگی باقی نمی گذارد.

برای کمک برسید

احساس اضطراب و نگرانی شما را رها نمی کند. به دلیل مشکلات جزئی به استرس ادامه می دهید. شما نمی توانید به درستی تمرکز کنید و کاهش عاطفی را تجربه کنید. اگر تحت هر یک از این حالات هستید و نمی توانید به تنهایی با آنها کنار بیایید، وقت آن رسیده است که به دنبال کمک باشید. شما نباید خجالت بکشید یا بترسید، اما عجله کنید تا از متخصصان کمک بگیرید تا زمانی که وضعیت به طور قابل توجهی بدتر شود.

گروه های پشتیبانی و جلسات آموزشی زیادی در محوطه دانشگاه وجود دارد. آنها به شما می آموزند که چگونه احساسات خود را کنترل کنید، تنش و سطح استرس را کاهش دهید. علاوه بر این، می‌توانید در کلاس‌های یوگا و مدیتیشن شرکت کنید، تکنیک‌های تنفسی را بیاموزید تا تعادل فیزیکی و عاطفی را به دست آورید.

زمانی را برای مراقبت از سلامت جسمی و روحی خود، پرورش عادات سالم، فعال و پرانرژی پیدا کنید و قادر خواهید بود بر هر موقعیت و چالش استرس زا به راحتی غلبه کنید و از نظر تحصیلی و به طور کلی در مسائل روزمره موفق شوید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر