سلامتی خود را در سال جدید تنظیم کنید


دکتر سولزبسیاری از مردم اولین روز ژانویه را به عنوان یک شروع تازه و فرصتی برای بازگرداندن عادات بد جشن می گیرند. پس از یک فصل شلوغ تعطیلات، کریستوفر سولز، پزشک خانواده، پزشک خانواده در کلینیک دیگنیتی هلث وودلند، نحوه احیای سلامت و تندرستی خود و ایجاد عادات خودمراقبتی بهتر در سال جدید را به اشتراک می گذارد.

سلامت جسمانی
فعالیت بدنی منظم برای کاهش بیماری، حفظ استخوان ها و عضلات قوی و بهبود توانایی شما در انجام و حفظ فعالیت های روزانه مهم است. نشان داده شده است که فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر سلامت روان دارد. به لطف ترشح اندورفین در بدن، مواد شیمیایی تولید شده توسط سیستم عصبی که می تواند استرس را کاهش داده و احساس خوشبختی را تقویت کند، حرکت بدن می تواند به کاهش افسردگی و اضطراب کمک کند.

حتی ۳۰ دقیقه حرکت روزانه می تواند به بهبود خلق و خو، افزایش انرژی و خواب بهتر کمک کند. با دمای پایین تر در این فصل از سال، سعی کنید با رقصیدن، انجام یوگا، تای چی، یا استفاده از دوچرخه ورزشی یا تردمیل، در داخل خانه عرق کنید.

سلامت روانی
در حالی که بسیاری از مردم تصمیمات سال نو را با تمرکز بر تناسب اندام می گیرند، به یاد داشته باشید که سلامت روان شما به همان اندازه مهم است.

دکتر سولز می‌گوید: «به‌ویژه مهم است که به مکان‌هایی فکر کنیم که می‌توانیم قدردانی و شادی را پیدا کنیم، و برای رها کردن تجربیات منفی تلاش کنیم.» بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که مدیتیشن یا تمرکز حواس بر سلامت ذهنی و جسمی ما فوایدی دارد.

نشان داده شده است که مدیتیشن به افراد مبتلا به بی خوابی کمک می کند تا بهتر و طولانی تر بخوابند و به کسانی که درد مزمن دارند کمک می کند علائم و ناراحتی را مدیریت کنند. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند مانند Calm و Headspace وجود دارند که جلسات مدیتیشن هدایت‌شده و وسایل کمکی خواب مانند نویز سفید و داستان‌های قبل از خواب را ارائه می‌دهند.

کاوش در فضای باز به ارتباط مجدد ذهن و بدن شما کمک می کند. دکتر سولز مفهوم ژاپنی “حمام کردن در جنگل” را پیشنهاد می کند، جایی که فرد در طبیعت آرام قدم می زند تا تمام حواس را درگیر کند. هدف این تمرین این است که شکاف بین خود فردی و دنیای بزرگ را پر کند، تا یادآور این باشد که زندگی بسیار بیشتر از چیزهایی است که باعث استرس شما می شود.

جستجوی حمایت از یک متخصص بهداشت رفتاری ابزار بسیار مهمی برای هر کسی است که مشکلات سلامت روانی دارد. نیازی نیست از کمک گرفتن از شخص دیگری احساس خجالت کنید. در واقع، این ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

دکتر سولیس می گوید: «من مشاوره یا درمان را به هر کسی توصیه می کنم. “همه به کسی نیاز دارند که با او صحبت کنند، و گاهی اوقات وقتی آن شخص کاملاً مستقل از موقعیت شما باشد، راحت تر است. آنها می توانند دیدگاهی را ارائه دهند که ممکن است شما یا همراهان نزدیکتان به آن فکر نکرده باشید.”

اگر احساس افسردگی، اضطراب یا تنهایی دارید، در قرار ملاقاتتان از آنها غافل نشوید. پزشک شما می تواند منابع سلامت روان را برای کمک به شما در شروع کار فراهم کند.

خواب خود را به حالت عادی برگردانید
تعطیلات می تواند در برنامه روزانه ما اختلال ایجاد کند. برای بازگشت به مسیر، دکتر سولز توصیه می کند که اکنون زمان مناسبی برای بازسازی عادات خواب سالم است.

دکتر سولز می‌گوید: «روتین مشخصی برای زمان خواب ایجاد کنید و به زمانی پایبند باشید که به شما امکان می‌دهد تا ۹ ساعت بخوابید. اکثر مردم به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که برای شارژ مجدد بدنتان وقت بگذارید.

“بدهی خواب” انباشته نهایی خستگی ناشی از کم خوابی است و می تواند در طول زمان به حدی برسد که بدن شما نیاز به بازپرداخت آن از طریق بدتر شدن سلامت روانی، جسمی یا عاطفی داشته باشد. دکتر سولز پیشنهاد می‌کند که یک روال خواب بسازید و به بهترین شکل ممکن به آن پایبند باشید – استراحت کنید، کتاب بخوانید، چراغ‌ها را خاموش کنید و استراحتی را که لایق آن هستید دریافت کنید.

یک نکته مهم دور نگه داشتن صفحه نمایش از اتاق خواب است. اگر از دستگاه ها استفاده می کنید یا شب ها تلویزیون تماشا می کنید، حدود دو ساعت قبل از خواب توقف کنید. نور روشن در یک اتاق تاریک می تواند ریتم شبانه روزی شما (فرایند درونی بدن شما را که چرخه ۲۴ ساعته خواب و بیداری شما را تنظیم می کند) اشتباه بگیرد و محتوایی که مصرف می کنید می تواند مغز شما را در حالت فعال نگه دارد و آرامش و غرق شدن را دشوار کند. به اعماق خوابیدن همچنین برای جلوگیری از اعلان هایی که خواب شما را مختل می کند، زنگ هشدار تلفن همراه خود را با زنگ هشدار کنار تخت جایگزین کنید یا گوشی خود را به حالت خواب تغییر دهید.

دکتر سولز می‌گوید: «ذهن و بدن ما به هم مرتبط هستند، بنابراین زمانی را برای مراقبت از سلامت روان خود اختصاص دهید که به نفع سلامت جسمی شما خواهد بود – و بالعکس.

بازدید سالانه سلامتی خود را برنامه ریزی کنید
چکاپ سالانه سلامتی جزء ضروری مراقبت های پیشگیرانه است و به شناسایی زودهنگام مشکلات سلامتی برای ارائه موثرترین درمان ها کمک می کند. در طول ویزیت سالانه امسال از پزشک مراقبت های اولیه، سلامت جسمانی، سلامت روانی و عملکرد شناختی شما ارزیابی می شود. پزشک معاینات معمولی را انجام می دهد، عوامل خطر بیماری را مورد بحث قرار می دهد، علائم را جستجو می کند (حتی اگر متوجه آنها نشده باشید) و به شما فرصت می دهد تا از آنها سؤال کنید. معاینات سالانه سلامتی راهی عالی برای حفظ سلامتی خود و تشخیص مشکلات قبل از جدی شدن آنهاست.

اگر پزشک مراقبت های اولیه ندارید، از صفحه یافتن پزشک ما دیدن کنید تا درباره پزشکان گروه پزشکی دیگنیتی سلامت در نزدیکی خود بیشتر بدانید.

دکتر پیدا کن



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر