5
شهریور

طرز تهیه گرانولای سالم در خانه


طعم گرانولای سالم را نمی توان انکار کرد-این یک غذای شیرین و خوش طعم است که حمل و نقل آن آسان است.

اما کالری و قند موجود در گرانولای خریداری شده می تواند به سرعت افزایش یابد.

اشلی نادر ، RD توضیح می دهد: “گرانولا یکی از محصولات فریبنده در بازار است که شرکت های بزرگ غذایی می خواهند در صورت افزودن یک تن شکر ، روغن و مواد نگهدارنده” سالم “تلقی شوند.

این بدان معنا نیست که شما نباید مواد مغذی گرانول – یا طعم لذیذ آن را از دست بدهید.

نحوه تهیه گرانولای سالم در خانه را بیاموزید ، می توانید از این غذای کوچک ساده و آسان به شیوه خود لذت ببرید.

1. با مواد خشک شروع کنید

گرانولای سالم را در یک کاسه کوچک بخورید

جو دوسر پایه گرانولای خانگی سالم است.

علاوه بر این ، می توانید چند نوع گرانول را با انتخاب یک مهره ، یک دانه و یک میوه خشک برای افزودن به مخلوط به همراه داشته باشید.

مکنزی برگس ، RDN ، متخصص تغذیه و خالق دستور العمل در Cheerful Choices می گوید: بادام زمینی “دوز سالم پروتئین گیاهی و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین E و پتاسیم را تأمین می کند.”

برای بافت بیشتر می توانید انواع آجیل خرد شده (مانند آجیل) و انواع مختلف آجیل (مانند بادام) را اضافه کنید.

فقط مطمئن شوید که بادام زمینی خام بدون نمک خریداری کرده اید.

اگر این گرانول را جزء برنامه رژیم غذایی خود برای کاهش وزن قرار می دهید ، مطمئن شوید که آجیل ها اگرچه سالم هستند ، اما بسیار غلیظ هستند.

کدو تنبل ، شاهدانه و آفتابگردان گزینه های خوبی هستند ، اما برگس دانه های چیا را در گرانولو ترجیح می دهد زیرا این دانه های کوچک اما قدرتمند اسیدهای چرب امگا 3 سالم برای قلب فراهم می کنند.

میوه های خشک نشده را بیشتر به عنوان چاشنی در نظر بگیرید تا ترکیب اصلی گرانولای شما.

کالری می تواند به سرعت افزایش یابد ، اما کمی پاشیدن یک پای خوشمزه و طعم شیرین به ارمغان می آورد.

استفاده از میوه های خشک را در نظر بگیرید – ظاهری تردتر از میوه های خشک شده و بدون شکر اضافه شده دارد.

2. ادویه جات ترشی جات را اضافه کنید

دارچین یک انتخاب رایج است ، اما با خیال راحت آن را با خلاقیت خود امتحان کنید.

دارچین را با میخک ، جوز هندی ، دارچین و ادویه جات ترشی جات برای گرانولای ادویه کدو تنبل مخلوط کنید.

یا اگر احساس می کنید ماجراجو هستید ، از پنج ادویه چینی استفاده کنید تا گرانولا سالم خود را با طعم شیرین بیان گرم و شیرینی که از دارچین دوست دارید ، به ارمغان بیاورد.

3. مواد مرطوب کننده خود را عاقلانه انتخاب کنید

این روند گرانولای خانه شما را شبیه گرانولای بسته بندی شده در راهرو فروشگاه نمی کند.

اگر مارک تجاری شما از روغن کانولا یا سویا استفاده می کند ، می توانید روغن نارگیل تصفیه نشده را انتخاب کرده و مقدار آن را کنترل کنید.

شما همچنین باید شیرینی ها را انتخاب کنید – چیزی که کمی بیشتر از شربت ذرت با فروکتوز بالا در مارک های گرانولای فروشگاه خریداری شده است.

شربت افرا و عسل هر دو گزینه قوی هستند و می توانید بدون افراط و تفریط از آنها برای شیرین کردن به سلیقه خود استفاده کنید. استویا و میوه راهب گزینه های خوب بدون قند هستند.

نادر خاطر نشان کرد که نیازی به استفاده از شیرینی در گرانولای سالم خود ندارید-می توانید کمی شیرینی با میوه های خشک یا ادویه جات مانند دارچین ، جوز هندی و عصاره خالص وانیل اضافه کنید.

گرانول سرطان خوشمزه در یک شیشه شیشه ای.

4. مواد خشک و مرطوب را جداگانه مخلوط کنید

آجیل ، دانه ها ، میوه های خشک (در صورت استفاده) و ادویه ها را با هم مخلوط کنید.

اگر از شیر نارگیل یا چیپس شکلات در گرانول استفاده می کنید ، آنها را هم اکنون اضافه کنید – آنها در مرحله نهایی کمک خواهند کرد.

این مخلوط را بریزید و روغن و شیرینی های خود را با روغن های دیگر مخلوط کنید. اگر دانه وانیل را به خمیر خود اضافه کنید ، مواد مرطوب موجود است.

5. مواد مرطوب را داخل مواد خشک بریزید

آنها را مخلوط کنید تا جایی که می توانید از مواد خشک خود استفاده کنید. (هیچ کس نمی خواهد غلات خشک بخورد.)

این مخلوط را به بشقاب آغشته به کاغذ روغنی یا حوله های کاغذی سیلپات منتقل کنید.

اگر می خواهید گرانولا با یک بلوک بزرگتر در آن باشد ، مخلوط را خیلی نازک پخش نکنید. جو دو سر ، آجیل و دانه ها باید به هم نزدیک شوند تا یک ترد کامل ترد شود.

6. تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید

گرانولای خانگی در شیشه و در ظرف پخت.

مخلوط گرانول خود را در دمای 325 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید ، هر 10 دقیقه مخلوط کنید یا تا زمانی که گرانول قهوه ای طلایی شود.

پارچه نورپردازی خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید تعداد زیادی خوشه کسل کننده در لبه ها وجود ندارد.

همانطور که گرانول غلیظ می شود ، می توانید از یک کاردک به آرامی آن را در وسط وعده غذایی خود بچرخانید.

7. نارگیل و شکلات را آخر نگه دارید

اگر به تراشه های نارگیل یا شکلات به عنوان مواد گرانول نگاه می کنید ، باید مراحل خاصی را انجام دهید.

وقتی گرانولای شما در فر نیست و دمای اتاق خنک شده است ، چیپس شکلات را باید در آخر اضافه کنید – در غیر این صورت با یک آشفتگی بد روبرو می شوید.

نارگیل تراشیده سریعتر از سایر مواد ذکر شده در بالا قهوه ای می شود.

اگر می خواهید از آن استفاده کنید ، حدود نصف غذا را اضافه کنید تا به جای عبور از ناحیه سوخته طلایی شود.

روشهای خلاقانه برای استفاده از گرانولای سالم در خانه

ایده آل برای صبحانه با چیا ، گرانول ، توت و ماست در یک لیوان.

اکنون قسمت سرگرم کننده می آید: به روش های مختلف خوشمزه ای فکر کنید تا از گرانولای سالم خود لذت ببرید.

گرانول خانگی سالم هنوز هم می تواند کمک کننده باشد ، با این حال ، برگس توصیه می کند بسته به نیاز کالری خود ، یک چهارم یا نصف فنجان بنوشید.

“غلات طبیعی” درست کنید

در اینجا دستور خود نادر آمده است: او گرانولای سالم را در یک کاسه قرار می دهد و میوه های تازه خرد شده مانند موز و توت فرنگی اضافه می کند.

سپس او را در شیر بادام شیرین نشده پیچید.

پروتئین را با استفاده از شیر معمولی به جای شیر بادام یا مخلوط کردن شیر بادام با پودر پروتئین قبل از ریختن روی مخلوط میوه و گرانول ، اضافه کنید.

(برای صبحانه متعادل تر ، آن را با سایر منابع پروتئینی مانند دو تخم مرغ آب پز میل کنید.)

ماست یونانی خود را بریزید یا آن را کامل کنید

آبپاش گرانولای خانگی یک غذای ماست یونانی را خوش طعم تر و از نظر ظاهری پیچیده تر می کند.

اگر به چیزی نیاز دارید که کاملاً با آن مطابقت داشته باشد ، میوه اضافه کنید یا برای یک تجربه واقعا عالی ، مواد را در یک لیوان جمع کنید.

برای خوردن میان وعده در جاده بروید

گرانولا زمانی که در یک حوله کوچک بیندازید ، یک میان وعده آسان است ، مخصوصاً اگر مطمئن هستید که در دستور غذای خود یک خوشه بلغور جو دوسر وجود دارد.

آن را با مقدار زیادی پروتئین مانند پروتئین یا ماست قابل نوشیدن تهیه کنید.

با سالاد بپاشید

ممکن است قبلاً به کروتون های خوشمزه عادت کرده باشید ، اما گرانولای خانگی سالم همچنین غذاهای سبز را خوش طعم می کند.

گرانولا روکش مناسبی برای سالاد پنیر و توت فرنگی است!

به دسر سرد اضافه کنید

پاشیدن آب سرگرم کننده است ، اما چیز زیادی به همراه ندارد. نادر پیشنهاد کرد که آن را با بستنی یا ماست خود با گرانولای خانگی بپاشید.

آیا دوست دارید نکات و توصیه های تغذیه ای متخصص داشته باشید؟ از BODNutrition.com دیدن کنید تا بدانید برنامه و محصولات رژیم غذایی Beachbody چگونه می تواند به شما در داشتن یک سبک زندگی سالم کمک کند.