غذاهایی که می توانید یا نمی توانید در رژیم کتوژنیک بخورید

رژیم کتوژنیک از اجزای غذایی تشکیل شده است که دارای چربی بسیار بالا و کربوهیدرات بسیار کم هستند.

کتوز، سطح بالایی از اجسام کتون در خون، به این دلیل رخ می دهد که چربی در کبد به کتون تبدیل می شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که در رژیم غذایی میزان کربوهیدرات و مقدار زیادی چربی وجود داشته باشد. کبد چربی را به اسیدهای چرب و اجسام کتون تبدیل می‌کند و بدن را قادر می‌سازد تا برای انرژی، چربی بسوزاند و این می‌تواند به تامین انرژی به مغز کمک کند.

لیست خرید کتوژنیک

هنگام خوردن کتو، ضروری است که چربی‌های سالم، پروتئین و کربوهیدرات‌های خود را به نسبت مناسب مصرف کنید. درشت مغذی ها یا درشت مغذی ها برای بقا ضروری هستند زیرا برای عملکرد مناسب بدن مورد نیاز هستند. کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها ماکرو هستند. کربوهیدرات هایی هستند که شاخص گلیسمی بالایی دارند مانند چیپس سیب زمینی، بستنی، شربت و برخی با شاخص گلیسمی پایین مانند کلم پیچ، کلم، گل کلم و سبزیجات برگدار.

غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک:

اینها مواد غذایی هستند که می توانید از بازار کشاورز یا فروشگاه مواد غذایی خود خریداری کنید. تمام گوشت ها، غذاهای دریایی، لبنیات پرچرب در رژیم کتو مجاز هستند.

چربی ها:

کره

روغن آووکادو

روغن زیتون

گی

روغن نارگیل

روغن MCT

گوشت:

گوشت گاو

مرغ

بوقلمون

اردک

گوشت گوساله

گوشت گوزن

گوشت بره

بز

گوشت خوک

غذای دریایی:

ماهی

ماهی خال مخالی

میگو

صدف

خرچنگ

کد

ماهی سالمون

سبزیجات:

کلم پیچ

اسفناج

کاهو

گل کلم

کلم بروکلی

کرفس

خیار

کدو سبز

کلم

مارچوبه

بادمجان

فلفل دلمه ای

میوه ها:

توت فرنگی

بلوبری

تمشک

تمشک ها

لیموترش سبز

لیمو

نارگیل

آووکادوها

گوجه فرنگیها

زیتون

لبنیات:

پنیر ارگانیک پرچرب

شیر ارگانیک پرچرب

ماست پر چرب

آجیل و شیر خشکبار:

بادام و شیر بادام

بادام هندی و شیر بادام هندی

آجیل ماکادمیا

گردو

آجیل برزیلی

آجیل کاج

پسته

دانه:

دانه کتان

دانههای چیا

دانه کنف

دانه کدو تنبل

غذاهایی که در رژیم کتوژنیک مجاز نیستند:

گلوتن (از گندم)

دانه ها

حبوبات

شکر تصفیه شده

غذاهای با بار گلیسمی بالا

شربت ذرت با فروکتوز بالا

کتاب من، رژیم غذایی کامل کتوژنیک و راهنمای روزه متناوب برای مبتدیان در سال ۲۰۲۲ منتشر می شود. شامل لیست خرید کتوژنیک، برنامه غذایی شگفت انگیز ۱۴ روزه با کربوهیدرات خالص کمتر از ۲۵ گرم در روز و موارد دیگر است. تنها با استفاده از چند ماده اولیه ارزان قیمت که به راحتی قابل دستیابی هستند در دستور العمل های ما، می توانید غذای کتو را در چند دقیقه، در هر زمان و هر مکان آماده کنید. این کار را برای هر کسی آسان می کند و به افراد کمک می کند تا به سمت هدف خود یعنی سلامتی مطلوب حرکت کنند. کتاب من پر از اطلاعات در مورد رژیم کتو، فواید فوق العاده و دستور العمل های آسان شگفت انگیزی است که می توانید درست کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر