21
شهریور

غذای سالم مبتنی بر علم: غذای مغذی


سلام به همه ، من در ابتدا این برنامه را برای خودم تهیه کردم اما می خواهم آن را به اشتراک بگذارم زیرا برای من خوب نیست که آرام در اسناد گوگل بنشینم. من این برنامه رژیم غذایی را بر اساس علم تغذیه و آنچه ثابت شده است سیستم های مختلف بدن شما (شناختی ، گوارشی و غیره) را بهبود می بخشد ، ایجاد کرده ام. من تمام تلاش خود را کردم تا مواد مغذی را از منابع طبیعی دریافت کنم و استفاده از مکمل ها را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود کاهش دهم. کنترل در هر دو دست گرفته می شود زیرا من می خواهم شبه علم را از غذا حذف کنم ، بگذارید آن را پخش کند. از پیشنهادات رژیم غذایی برای دسته های مختلف نیز قدردانی می شود. امیدوارم این یک راهنمای رژیم ساده برای کسانی باشد که با اطلاعات غذایی “سالم” غرق شده اند. شما می توانید توزیع مزایای ترکیبات مختلف و دلیل انتخاب آنها را به عنوان دسته در ایده اول مشاهده کنید.

“هرچه مواد بیشتری داشته باشد ، برای شما بدتر است”

از غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید ، همیشه گزینه های غلات کامل را انتخاب کنید ، میوه و سبزیجات بخورید و سعی کنید بیشتر پروتئین گیاهی و بدون پروتئین حیوانی بخورید. این همه چیز است اکنون کلیشه ای است ، اما ضرب المثل معروف متخصص تغذیه مایکل پولان ، “غذا بخورید ، نه زیاد ، بیشتر گیاهان” هنوز در اینجا صدق می کند.

غذای سالم:

مکمل های پروبیوتیک (کیمچی ، کلم ترش ، زیتون ، ماست ، پنیر ایمنتال ، چدار ، پارمسان ، رومانو ، پروولون ، غلات کامل ، سیر ، کامبوچا ، کفیر)

امگا 3 | پروتئین (ماهی قزل آلا ، ماهی کاد ، ماهی ماهی ، ماهی خال مخالی ، پرچ ، صدف ، ترانا آوانا ، باس باس ، ماهی تن ، آووکادو ، مرغ ، گوشت گاو)

فلاونوئید (<70٪ کاکائو ، پیاز ، جعفری ، توت ها ، مرکبات ، چای سیاه ، چای اولانگ ، چای سبز ، شراب قرمز) کورکومین (ادویه کاری زرد)

سبزیجات (نخود سبز ، لوبیا چیتی ، لوبیا ، نخود ، ذرت ، اسفناج ، سبزیجات کلارد ، لوبیا سبز ، مارچوبه ، جوانه بروکسل ، قارچ ، سیب زمینی ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، کدو سبز ، هویج)

میوه ها (موز ، توت ، سیب ، کاساوا ، انار ، آناناس ، هندوانه ، طالبی ، انگور ، انگور ، مروارید ، آلو ، هلو)

فیبر (جو دوسر ، غلات ، بادام زمینی ، بادام زمینی ، کنگر فرنگی ، بادام ، پسته ، گردو)

نه:

چربی های اشباع شده (به عنوان مثال غذاهای چرب) چربی های ترانس (خامه ، مارگارین) کربن تصفیه شده (نان پخته شده) قند زیاد / سیگار کشیدن HFCS

مکمل: کورکومین مولتی ویتامین امگا 3s