13
مهر

فواید L-theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش احساس استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر اغلب احساس افسردگی می کنید ، ممکن است قبلاً تمام تکنیک های کاهش استرس را در کتاب امتحان کرده باشید. برای کسی که هنوز امتحان نکرده اید آماده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار در علم تغذیه است. اسیدهای آمینه به دلیل توانایی خود در کمک به افراد در احساس آرامش و آرامش ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

در اینجا به معرفی مزایای L-theanine ، تأثیرات آن بر مغز ، و اطلاعاتی که باید در مورد ایمنی و تبلیغات بدانید ، می پردازیم.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه است که دارای مزایای محرک و روانشناختی شگفت انگیزی است. در برگهای سبز و سیاه چای و انواع خاصی از قارچ یافت می شود. اما ممکن است مقدار زیادی از این آمینو اسید را از غذاهای طبیعی دریافت نکنید. به همین دلیل است که در پر کردن فرم متمرکزتر نیز یافت می شود. L-theanine یک محرک ستاره ای در ذهن آگاهی است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی به بررسی تاثیر ال تیانین بر عملکرد مغز پرداخته اند.

در طول رویدادهای احساسی ، انتقال دهنده های عصبی کنترل کننده خلق و خو مانند GABA ، ممکن است قدیمی شوند. L-theanine برای افزایش سطح آنها به سطح سالم عمل می کند. علاوه بر این ، تئانین می تواند سایر فرستنده های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطوح عوامل استرس زا را کاهش می دهد که می تواند احساس تنش را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از تجمع بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی در مغز که با اختلالات شناختی مرتبط با سن مرتبط است و می تواند در پاسخ ایمنی بدن اختلال ایجاد کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج آلفا را تقویت می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به تمرکز و آرامش شود.

مزایای L-theanine

تئانین اغلب جذب اثرات محرک آن می شود. با این حال ، مزایای L-theanine بیشتر از آرام بخش آن است.

بهبود خواب

مردی که بی وقفه می خوابد

محققان معتقدند که تئانین باعث استرس می شود (یا استرس را مهار می کند) و باعث بهبود خواب می شود. برای داشتن یک خواب خوب ، بدن باید آرام باشد. بر خلاف مکمل های سنتی که بر ورزش نیز تأثیر می گذارد ، L-theanine بدون کیفیت آرام بخش ، خواب بهتر را ترویج می کند.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

مطالعه دیگری اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند نتیجه استرس ثانویه باشد ، همین محققان به بررسی تاثیر L-theanine بر کیفیت خواب پرداختند. شرکت کنندگان پس از پایان چهار ماهگی کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند بیقراری و گیجی را مشاهده کردند.

توسعه شناختی

زنان متمرکز بر کار

ما اغلب کلمات “هشدار” و “استراحت” را که در یک عبارت استفاده می شود نمی شنویم. با این حال ، L-theanine به شما امکان می دهد در شرایط سخت احساس آرامش و تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، بهبود چشمگیری در تمرکز ، اثربخشی و زمان واکنش نشان دادند.

یک مطالعه دیگر به طور دقیق اثرات L-theanine را با کافئین ترکیب کرد. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئانین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان در تمرکز بهتر در عملکرد شناختی احساسی و بهبود دقت کمک می کند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین بهبود هوشیاری و کاهش خستگی را گزارش کردند.

جنگل زدایی

زنان بستنی می خورند

بیشتر تحقیقات روی L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در استرس بررسی کرده اند. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین را برای افراد افسرده نشان داده است.

در واقع ، بررسی ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک مطالعه اخیر تأیید کرد که تیانین سطح استرس را در افرادی که با شرایط استرس زا مواجه هستند کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند به خواب خوب کمک کند که البته می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های کاهش استرس ، L-theanine قادر است بدون خوابیدن آرام شود.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine ممکن است برای افرادی که استرس مکرر را تجربه می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، تینان ممکن است در صورت داشتن مشکلات زیر کمک کند:

  • یک خواب خوب داشته باشید
  • خواب
  • همیشه تمرکز یا مه در مغز است
  • تجزیه و تحلیل یا حفظ اطلاعات
  • مایلو

عوارض جانبی و دوز L-theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک غذای عمومی بی خطر (GRAS) طبقه بندی کرده است. علاوه بر این ، چای هایی که حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه هستند می توانند نوشیده شوند. علاوه بر این ، چای دارای چندین مزایای سلامتی است ، بنابراین می تواند به برنامه معمول شما اضافه شود.

قبل از رفتن به نوشیدن یک فنجان چای ، به یاد داشته باشید که یک فنجان منفرد حدود 20 میلی گرم ال تیانین فراهم می کند. با این حال ، اکثر مطالعات دوز م effectiveثر روزانه 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، مکمل تئانین برای به دست آوردن بیشترین نتایج توصیه می شود.

اگر به دنبال مکمل حاوی تئانین هستید ، مطمئن شوید که دوز بالینی موثری دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی l-theanine 200mg و همچنین آداپتوژن ashwagandha است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم l-theanine است ، برای افزایش هوس مصرف کنید.

افکار نهایی

L-theanine یک اسید آمینه با شهرت قوی است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. بر خلاف همتایان خود ، تیانین می تواند بدون ایجاد افسردگی ، استرس را تسکین دهد. مطالعات متعدد اثرات تئانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کند. بنابراین ، کارشناسان آن را یک راه حل مطمئن و م toثر برای استرس می دانند. از آنجا که این محصول به مقدار زیادی L-theanine نیاز دارد ، مکمل راهی است که باید پیش بروید.