22
مهر

قهوه ، سرطان ، محافظت عصبی و همه علل احتمالی مرگ (مطالعات 2017 مطالعه 2021): رژیم غذایی


بنابراین تصمیم گرفتم کتابهای تحقیقاتی درباره قهوه را بخوانم ، و این نشان می دهد چند فنجان قهوه در روز بنوشید به نظر می رسد با کاهش همه علل مرگ (مستعد خطر مرگ به هر علتی).

CAVEAT: تحقیقات اخیر نشان داده است علت در انجام این کار (هر چند محدود به حجم نمونه های کوچک) ، بنابراین این احتمال وجود دارد که اثرات مفید ناشی از شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی مرتبط با مصرف زیاد قهوه باشد.

===

مصرف قهوه و همه علل آن و مرگ و میر فردی: متاآنالیز اصلاح کنندگان بالقوه (کیم 2019)

ما 40 نظرسنجی پیدا کردیم 3،852،651 نفر و 450،2256 همه علت مرگ و علل خاص مرگبه ارتباط غیر خطی بین مصرف قهوه و خطر مرگ از هر علتی ، بیماری عروق کرونر قلب (CVD) و سرطان یافت شد. نی کمترین خطر (RR) برای همه علل مرگ با 3.5 فنجان در روز (RR = 0.85 ، 95٪ CI 0.82-0.89)، 2.5 فنجان در روز برای مرگهای CVD (0.83 RR ، 95٪ CI 0.80-0.87) و 2 فنجان در روز برای مرگهای ناشی از سرطان (RR = 0.96 ، 95٪ CI 0.94-0.99) ، در حالی که موارد اضافی به طور قابل توجهی ارتباط نداشت با مرگ و میر کمتر

===

چندین دهه تحقیق در مورد قهوه به عنوان یک نوشیدنی ضد سرطان (Nigra سپتامبر 2021)

اکثر نشریات ارتباط منفی بین مصرف قهوه و خطر یا پیشرفت انواع خاصی از سرطان نشان داده اند (جدول 3 ، شماره ایتالیا). اینها شامل سینه ، دهان ، دهان و حلق ، ملانوم ، پوست و پوست غیر ملانوم ، پروستات ، روده بزرگ ، آندومتر ، کبد ، سرطان خون و سلولهای کبدی ، سردرد کبد و سرطان تیروئید از جمله (18 نوع سرطان) است. در عوض ، دو ارتباط در سرطان مثانه ، معده ، لوزالمعده و ریه مشخص شده است ، اگرچه تعداد کمی از کتابهای منتشر شده این ارتباط را نشان داده اند. با کمال تعجب ، ما دریافتیم که تنها 12 مطالعه ارتباط مثبت بین سرطان و مصرف قهوه (خط جدی) را نشان می دهد ، که در چند نوع سرطان از جمله سرطان ریه ، مثانه ، لوزالمعده ، حنجره و معده یافت می شود.

این به روز رسانی نشان دهنده افزایش شواهد آماری قانع کننده از مطالعات اپیدمیولوژیک است که نشان می دهد قهوه در آن مصرف می شود اکثر مردم (از جمله جنسیت ، نژاد و سن) مفید هستند و با خطر سرطان مرتبط هستند [6, 60]به

===

نوشیدن قهوه و شیوه زندگی در ده کشور اروپایی – مطالعه EPIC (Gunter 2017)

تعداد شرکت کنندگان: در مجموع مردان و زنان 521،330 در تحقیقات آینده نگر اروپا در زمینه سرطان و تشخیص (EPIC) ثبت نام کرده است. طی یک بازرسی کوچک از 16.4 سال ، 41.693 کشته اتفاق افتاد

در مقایسه با غیر مشتریان ، شرکت کنندگان در بالاترین چارک مصرف قهوه کمترین علت مرگ را از نظر آماری تجربه کرد (مردان: HR = 0.88 ، 95٪ CI: 0.82-0.95 ؛ روند P <0.001 ؛ زنان: HR = 0.93 ، 95٪ CI: 0.87-0.98 ؛ روند P = 0.009). این یافته ها برحسب کشور متفاوت نیست.

در میان زنان ، … ارتباط مثبت بین مرگ و میر قهوه و سرطان تخمدان (HR 1.12، 95٪ CI: 1.02-1،23 P-trend 0.001).

===

اثرات قهوه بر سلامتی: مکانیسم حل شده است؟ (Kolb 2020)

به نظر می رسد مشارکت قهوه سازها در تأثیر قهوه بر پیامدهای سلامتی بسیار کم است.

قهوه نیز غذای گیاهی است بیشتر فنولیک موجود در غذاهای مصرفی در کشورهای توسعه یافته از قهوه تامین می شودبه

پیشنهاد شده است که ترکیبات کافئین موجود در قهوه محصولات تقویت کننده سلامت مانند سبزیجات یا میوه ها را نشان می دهد.

راههای اصلی مزایای سلامتی ترکیبات فنولیک از غذاهای گیاهی و همچنین از قهوه فعال سازی سیستم Nrf2 برای پاسخهای سازگار با سیتو محافظبه کدگذاری وابسته به Nrf2 برای پروتئین های مرتبط با مهار ، سمیت ، ترمیم DNA یا فعالیت ضد التهابی.

پختن قهوه سبز توانایی فعال کردن مسیر Nrf2 را افزایش می دهد. علاوه بر این، قهوه بو داده تیره از این نظر قهوه بو داده روشن قوی تر است، هنگامی که در داخل بدن بررسی می شود [68,70,71]به

===

اثرات محافظ عصبی ترکیبات فعال قهوه: مروری (Socała 2021)

نکته مهم این است که به نظر می رسد مصرف قهوه نیز ارتباط دارد کاهش خطر ابتلا به برخی بیماریهای عصبی مانند بیماری آلزایمر ، پارکینسون و زوال عقلبه

مطالعات متعدد in vitro و in vivo نشان داده است که قهوه و ترکیبات فعال زیستی آن دارای اثرات محافظتی عصبی هستند که نشان دهنده پیشگیری و / یا درمان بیماریهای عصبی مختلف است (شکل 3). در میان آنها کافئین است که بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است مزایا [neuroprotective] اثرات خوردن قهوه عمدتا از کافئین ناشی می شود (اما نه به تنهایی)به با این حال ، چندین گزارش نشان می دهد که ترکیبی از قهوه های دیگر ممکن است اثرات محافظتی عصبی ایجاد کند که نشان می دهد قهوه بدون کافئین نیز ممکن است در شرایط عصبی م effectiveثر باشد. به نظر می رسد اسیدهای پلی فنولیک (یعنی اسید کلروژنیک و اسید کافئیک) و اسیدهای تریگونلیک بیشترین امید را دارند.، اما برخلاف کافئین ، مطالعات اپیدمیولوژیک یا گزارشات بالینی در مورد اثرات آن بر بیماریهای تخریب کننده عصبی وجود ندارد.

===

در حال حاضر ، از سوی دیگر ، اکثر تحقیقات هیچ مدرکی پیدا نکرده اند علت:

مطالعه تصادفی مندلی در مورد مصرف قهوه و کافئین (Cornelis 2018)

مطالعات اپیدمیولوژیکی همچنین نشان می دهد که مصرف قهوه ممکن است خطر ابتلا به CVD ، خطر CVD و سایر عوامل خطر را کاهش دهد ، اما با کاهش قابل توجهی در خطر CVD. 3 تا 5 فنجان در روز (یعنی سازماندهی ناپیوسته) [14]به نوردستگارد و نوردستگارد [43] سه مورد از این نتایج را در مورد بررسی قرار داد 112،509 امروز و بررسی کرد a الگوی مشابهی از مزایای مصرف قهوه در طول 6 سال پیگیری ، اما شواهدی برای اثبات علت وجود نداردبه

مصرف قهوه و بیماری های راه هوایی: مطالعه تصادفی مندلی (یوان 2021)

مطالعه متیلاسیون DNA با مصرف قهوه و چای (Karabegović 2021)

  • مطالعات EWAS نشان می دهد که قهوه (به جای چای) متیلاسیون DNA (و در نتیجه بیان) سایتهای خاص CpG 11 را تغییر می دهد ، که برخی از آنها (با تجزیه و تحلیل MR) با دیابت مرتبط هستند. نوع 2 ، BMI ، WHR ، سطح کلسترول ، CHD ، تری گلیسیرید ، بیماری کبد چرب. با این حال ، وقتی محققان از روش MR استفاده کردند ، قدرت آماری / اندازه نمونه کافی نبود تا نشان دهد که مصرف قهوه تأثیر مستقیمی بر روی منطقه cg14476101 (سایت بزرگ) دارد.

====

خلاصه: این ممکن است صدمه ای نزند و حتی ممکن است به نوشیدن 3.5 فنجان قهوه در روز ، حداقل تا شواهد بیشتری برسد ، کمک کند. (و شاید حتی با چای سبز هم اذیت شوید.)