لوازم خودرو از این پس با شناسه فروخته می شود


لوازم جانبی یدکی خدور

تهران (پانا) – اتاق اصناف ایران اعلام کرد که به مدت دو روز قطعات خودرو با شناسنامه فروخته می شود و بدون شناسنامه فروخته نمی شود.

بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، روز گذشته (۲۰ مردادماه) نشست حضوری و همایش آنلاین “مدیریت تامین تجهیزات و ملزومات خودرو” در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد. با حضور محمدمهدی برادران (معاون کل صنایع وزارت دفاع)، هوشیار فقهی (دبیرکل اتاق اصناف ایران) و جمعی از نمایندگان دستگاه های مرتبط، روسای اتاق اصناف شهرستان ها و سازمان های مسئول. شهرستان های کشور به منظور ارائه نظرات کارشناسی در خصوص اجرای طرح “ممنوعیت تامین قطعات یدکی و قطعات خودرو از ۱۵ مرداد ۱۴۰۱” در آخرین روزهای قبل از اجرا برگزار شد. این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. و مشکلات باقیمانده حل خواهد شد.

در این جلسه هوشیار فقیهی – دبیرکل اتاق اصناف ایران – ضمن اعلام موافقت و حمایت از اصناف، اهمیت اجرای این طرح را نشان داد و گفت: طبق برآورد انجام شده یک سازمان تهرانی است. ۲۰۱۸، حدود ۱۱.۵ میلیارد دلار. هزینه سالانه برخی از نقاط ایران. در این برآورد تا دو سال کارکرد خودرو، هزینه های استهلاک و تعمیرات لحاظ نشده و برای خودروهای با عمر پنج سال و بیشتر، نرخ استهلاک پنج درصد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در همین سال سه تا ۳.۵ میلیارد دلار کالای خارجی در کشور ثبت شد. اما مشاهدات میدانی و گزارش های غیررسمی ثابت می کند که بین آمار رسمی و واقعیت بازار فاصله زیادی وجود دارد و به این معناست که در بازار سایر قطعات و قطعات خودروها باید شفاف سازی کنیم. حامیان اتحادیه های کارگری و صنعت ملی تمایل به شفاف سازی و قانونی کردن قایق اقتصادی دارند. زیرا در چنین فضایی به ادامه فعالیت های اقتصادی می اندیشند. اتاق اصناف ایران نیز در همین راستا تلاش می کند تا در قانونی سازی و عقلانی سازی و تصمیم گیری علمی کمک کند.

دبیرکل فدراسیون تشکل های ایران گفت: ما به عنوان ایرانی علاقه مند به استفاده از تولیدات کشور هستیم، اما باید در حوزه تولید ارزش افزوده شود. در زمینه قطعات و قطعات خودرو با توجه به اینکه ارتباط مستقیمی با زندگی انسان دارد باید شرایطی فراهم شود تا قطعاتی با استانداردهای جهانی و کیفیت بالا تولید شود. در صورت تحقق این شرایط، یقینا تمایل برای استفاده بیشتر از تولیدات داخلی افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر بخشی از بازار لوازم یدکی و قطعات خودرو از طریق واردات (رسمی و غیررسمی) تامین می شود و مشخص است که بازار با وجود اجناس تقلبی نیز مشکل دارد که باعث شده رانندگان و خودروها صاحبان رنج ببرند هزینه تعمیر و نصب سایر قطعات و این موضوع گاهاً به دلیل تصادفات ناشی از نصب قطعات تقلبی و غیرعادی باعث فوت شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه معتقدیم تفکیک قطعات و اجزا و کنترل بازار تولید، نصب و توزیع می تواند از تکرار این تجربیات دردناک جلوگیری کند، گفت: بر اساس این باور پروژه شناسایی جاذب ها و باتری های خودرو در تست انجام می شود. تکمیل شد. سایر قطعات و قطعات خودرو نیز از ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ بدون شناسه کالا حق توزیع ندارند و تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان باید با ثبت بخشی از آنها در سامانه کامل بازرگانی به کار خود ادامه دهند. در غیر این صورت کار آنها غیرقانونی بوده و بازرسان با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی گفت: با این پروژه مقرر شده وضعیت فعلی اجرای این پروژه بررسی شود و در صورت تامین نشدن ساختمان ها در اسرع وقت تامین شود تا فعالان سازمان ها و کارگران و سایرین افراد فعال در این زمینه به راحتی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. اگرچه در اجرای چنین پروژه های بزرگی اغلب در ابتدای پروژه مشکلاتی وجود دارد، اما در تلاش هستیم تا این مشکلات را برطرف کنیم و از سیاست های دولتی که با همکاری سازمان های خصوصی تعیین و انجام شده است، استفاده کرده ایم. . اتاق اصناف ایران، افرادی که به صورت قانونی در فعالیت های صنفی برای کمک و ارائه خدمات بهتر و با تجربه به مشتریان فعالیت می کنند.

در ادامه این جلسه محمدمهدی برادران معاون صنایع وزارت دفاع نیز بر لزوم اجرای این طرح با همکاری اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی تاکید کرد و گفت: تولید و واردات سایر قطعات و اجزای داخل کشور ماه های گذشته نیاز به دریافت اطلاعات محصول و تامین این موارد نیز نیاز به دریافت شناسه محصول از ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ است. زمان کافی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و تاکنون همکاری خوبی از سوی سازمان ها صورت گرفته است. .

وی افزود: این موارد از طریق واردات قانونی و غیرمجاز و تولید داخلی قانونی و غیرمجاز وارد بازار می شود. باید برای محصولات قانونی در آینده تبلیغات بیشتری انجام داد و مثلاً گفت که دارای کد شناسه و رهگیری و گارانتی هستند تا مشتریان بیشتر به آنها اعتماد کنند. محصولات داخلی غیرمجاز در صورت دریافت کد رهگیری باید این کار را انجام دهند و اگر نتوانند به مرور زمان توقیف می شوند. برای اصلاح نظام بازار باید افراد جامعه را تقویت کرد و کسانی که قوانین را رعایت نمی کنند باید بسته شوند.

معاون وزیر صمت ضمن اشاره به اینکه اتحادیه ها به هر دلیلی کد شناسایی دریافت نکرده اند و دارایی انبار شده زیادی دارند، پس از دریافت معرفی نامه از سازمان، دو ماه فرصت دارند تا از «شناسه اظهاری» استفاده کنند تا بتوانید فروش این ملک واگذار کنید، بفروشید یا برگردانید. پیش بینی می شود کمیسیون فنی اصناف این معرفی نامه را برای تعداد محدودی از اعضای خود صادر کند. ضمناً شرایط ثبت شناسه نشریه در سامانه کامل بازرگانی نیز برقرار خواهد شد.

برادران ضمن تاکید بر اینکه ساماندهی مابقی قطعات و بازار قطعات خودرو به شناسایی موارد ختم نمی شود، خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی باید تایید شود و پس از آن اعلام می کنیم که کدام نوع بیشترین را دارد. خواص رضایت مشتری از هر نظر و همه اینها به کنترل بازار کمک می کند. همچنین تقویت بازرسی ها با حفظ شأن فعالان صنفی از زمان اجرای این سیاست ضروری است.

بر اساس اعلام کانون باشگاه های ایران، حاضران در جلسه با اعلام موافقت کلی خود با اجرای طرح «مدیریت تامین قطعات و لوازم جانبی خودرو» به دنبال جلوگیری از فروش و تولید کالاهای تقلبی بودند. همچنین بیان شد که باید زیرساختی فراهم شود تا تمامی دست اندرکاران تولید، نصب و توزیع قطعات بتوانند کد نقش خود را در سامانه گسترده تر، کسب و کار و زمان صدور پروانه کسب و مجوزهای لازم بدانند. کند کردن همچنین پیشنهاد شد که دوره اجرای پروژه برای تامین کنندگان قطعات داخلی و خارجی تقسیم شود.

یادآور می شود: در اجرای سیاست مبارزه با تروریسم و ​​تقلب در اولویت قطعات یدکی و قطعات خودرو قرار گرفته است، به طوری که با اجرای این طرح با محورهای اصلی تعیین شده، پیامدهای زیانبار نقض قانون در اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت. می توانند موفق باشند همچنین اجرای این طرح علاوه بر اثرات اقتصادی جنگ با قاچاق کالا، از نظر ایمنی خودروها و قطعات مورد استفاده مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این خصوص تاکید کرد: تمامی معاملات در سامانه تجارت عمومی ثبت و با خرید و فروش قطعات خودرو بدون شناسه برخورد قانونی خواهد شد. همچنین در هفته اول اجرای آن، بیش از ۶۰ هزار شناسه محصول صادر شد.

بر اساس آخرین اقدامات، عرضه لوازم جانبی خودرو به بازار از ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ منوط به داشتن کد رهگیری است; بر این اساس اتحادیه ها از این روز به بعد از خرید بدون اطلاع خودداری کنند.