لیست غذاهای رژیمی بانتینگ – هنگام گزگز چه می توانید بخورید؟

اگر هنوز نام Banting را نشنیده اید، این یکی از جدیدترین رژیم های غذایی است که سبک زندگی کم کربوهیدرات و چربی بالا را تایید می کند. سخت ترین بخش هر رژیم غذایی این است که بدانید چه چیزی می توانید بخورید و چه چیزی نمی توانید بخورید. به همین دلیل است که ما فهرست غذاهای رژیمی بانتینگ را گردآوری کرده ایم. این فهرست تمام غذاهایی را که می‌توانید بخورید و آن‌هایی را که باید هنگام «پخت کردن» از آنها اجتناب کنید، دسته‌بندی می‌کند.

بنابراین، Banting چیست؟

بانتینگ نام یکی از جدیدترین رژیم‌های غذایی است که بر روی غذاهای کم کربوهیدرات و پرچرب تمرکز دارد، به عنوان راهی برای حفظ سطح طبیعی قند خون و انسولین و در نتیجه کاهش وزن و بازیابی سلامت و انرژی. این رژیم به افتخار ویلیام بانتینگ نامگذاری شد که در سال ۱۸۶۳ رژیم غذایی مشابهی را رایج کرد و موفقیت زیادی داشت و خود را از یک مرد ناسالم چاق به یک فرد پرانرژی لاغر تبدیل کرد!

رژیم بانتینگ بر حذف تمام کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و مواد غذایی فرآوری شده و تمرکز بر مواد طبیعی (و ارگانیک یا آزاد در صورت امکان) تمرکز دارد. مصرف گوشت، سبزیجات، چربی ها، آجیل و لبنیات مجاز است، اما باید مقدار میوه های شیرین و سبزیجات نشاسته ای را محدود کنید. هر چیزی که فرآوری شده باشد یا دارای مواد نگهدارنده، شکر و کربوهیدرات های ساده باشد، به طور کامل از منو حذف می شود.

به افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می کنند توصیه می شود که حداکثر ۲۵ گرم تا ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص (کربوهیدرات خالص) در روز مصرف کنند. کربوهیدرات‌های خالص کل کربوهیدرات منهای فیبر رژیمی و الکل‌های قند هستند – دلیل کسر این مقدار از کل کربوهیدرات‌ها این است که فیبر و الکل‌های قند تأثیری بر سطح قند خون ندارند. سطح قند خون به نوبه خود باعث افزایش سطح انسولین در خون می شود که عامل اصلی ذخیره چربی های ناسالم در بدن است.

برای سهولت در شروع این رژیم غذایی، غذاها در سه لیست قرار می گیرند: فهرست سبز. لیست نارنجی و لیست قرمز.

فهرست سبز

غذاهای لیست سبز آنهایی هستند که می توانید آزادانه و روزانه مصرف کنید. غذاهای موجود در این لیست حاوی ۰ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص (کربوهیدرات خالص) در هر ۱۰۰ گرم هستند.

  • تمام پروتئین حیوانی فرآوری نشده تازه (از جمله غذاهای دریایی)

  • گوشت و سوسیس پخته شده طبیعی

  • تخم مرغ

  • شیرین کننده ها (فقط اریتریتول، زایلیتول و استویا مجاز هستند)

  • لبنیات پر چرب و خامه ای بدون شیرینی (مانند ماست دوبل خامه ای، پنیر)

  • کرم نارگیل، شیر و آب

  • قهوه و چای سیاه

  • چربی حیوانی و گوشت خوک

  • کره

  • روغن ها (مانند زیتون، آووکادو نارگیل)

  • آجیل و کره آجیل (به جز مواردی که در لیست نارنجی قرار دارند)

  • دانه ها و کره های بذر

  • سبزیجات (به جز آنهایی که در لیست نارنجی و قرمز قرار دارند)

  • تمام چاشنی هایی که به طور طبیعی تولید می شوند و شیرین نمی شوند

لیست نارنجی

اینها غذاهایی هستند که فقط گاهی باید از آنها لذت برد زیرا محتوای خالص کربوهیدرات بین ۶ تا ۲۵ گرم در هر وعده ۱۰۰ گرم است.

  • این سبزیجات: کدو حلوایی، ازگیل، نخود فرنگی، سیب زمینی شیرین

  • این آجیل: بادام هندی، شاه بلوط

  • شراب خشک و ارواح غیر شیرین (مانند ودکا، براندی)

  • شکلات تلخ (فقط ۷۰-۹۰٪)

  • تمام میوه ها (تازه نه خشک)

لیست قرمز

لیست قرمز آن دسته از غذاها یا محصولات غذایی است که باید به طور کامل از آنها اجتناب کرد. این به این دلیل است که آنها یا دارای محتوای کربوهیدرات یا قند بسیار بالایی هستند یا شامل موادی هستند که برای بدن سمی هستند (مانند مواد نگهدارنده، افزودنی ها، شیرین کننده های مصنوعی یا روغن دانه).

  • میوه های خشک (از جمله آلو و کشمش)

  • حبوبات

  • سیب زمینی

  • ذرت

  • کلیه اقلام پخته و قنادی

  • تمام لبنیات فرآوری شده و شیرین شده

  • شیر برنج و شیر سویا

  • آبجو و سیب

  • تمام نوشیدنی های گازدار (از جمله نوشیدنی های رژیمی)

  • نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا

  • تمام آب میوه

  • غذاهای خرد شده و کوبیده

  • ذرت بو داده

  • همه غلات (مانند برنج و کوسکوس)

  • همه ماکارونی

  • همه نان

  • سس ها و سس های شیرین و فرآوری شده (مانند کره بادام زمینی)

  • تمام شکر و مشتقات شکر (به عنوان مثال شربت افرا، عسل، فروکتوز)

  • کلیه محصولات گوشتی فرآوری شده از جمله محصولات سویای گیاهی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر