مزایای تمرکز بر انعطاف پذیری – بلاگ Credihealth


ممکن است فکر کنید که انعطاف پذیری فقط برای ورزشکاران است، اما حقیقت این است که برای همه است. صرف نظر از اینکه ورزشکار هستید یا کارهای معمولی انجام می دهید، حرکات کششی اثرات مثبتی برای بدن شما دارد. در حالی که ورزش منظم ضروری است، حرکات کششی فواید زیادی دارد که ممکن است از آنها بی خبر باشید و یکی از آنها این است که خطر آسیب های احتمالی را کاهش می دهد.

آیا انعطاف پذیری مهم است؟

انعطاف پذیری جزء حیاتی تناسب اندام است و فواید سلامتی متعددی را به همراه دارد. هماهنگی عضلات، وضعیت بدن، تحرک را بهبود می بخشد، درد عضلانی را کاهش می دهد و خطرات آسیب را کاهش می دهد.

با کشش مناسب منجر به بهبود شکل کلی می شود. هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند دامنه حرکت را افزایش دهد و به راحتی انجام تمرینات خاص را امکان پذیر می کند. با انجام حرکات کششی قبل از هر تمرینی، گردش خون در عضلات شما افزایش می یابد. با کشش کمتر، عضلات شما با گذشت زمان کوتاه می شوند.

سطح انعطاف پذیری یک فرد متفاوت است و تحت تأثیر دو عامل مهم است: آموزش یا عادات شخصی و عوامل فیزیکی بومی. این عوامل بومی عبارتند از:

  • فیزیک بدن – با قطر استخوان یا حجم بدن فرد بیشتر، انعطاف پذیری او کمتر می شود
  • بافت همبند – سطح کشسانی رباط ها و تاندون های شما
  • سن – سن شما در طول زمان بر انعطاف پذیری شما تأثیر می گذارد

انعطاف پذیری را می توان با تمرین و ورزش روزانه بهبود بخشید. با این حال، فرض کنید در بهبود انعطاف‌پذیری خود با مشکل مواجه هستید یا می‌دانید چگونه با آن به درستی برخورد کنید. در آن صورت، می توانید یک متخصص کایروپراکتیک مانند دکتر. داگ لوهرر، یا می توانید برای نکات بهداشتی و تندرستی بیشتر، وب سایت او را بررسی کنید برای کمک به تشخیص و درک روال های کششی پویا و ایستا و موارد دیگر.

چندین مزیت جذاب وجود دارد که می توانید از انجام حرکات کششی، چه برای اهداف ورزشی و چه برای بهبود سبک زندگی و وضعیت سلامت فعلی خود بهره ببرید. با دانش مناسب در مورد انعطاف پذیر بودن، هرگز آن را در برنامه روزانه خود بدیهی نمی گیرید.

مزایای انعطاف پذیری

با انجام حرکات کششی، بدن شما چابک تر و منعطف تر می شود زیرا چندین مزیت فیزیکی را افزایش می دهد. با تمرین و تمرین مناسب، حرکات عمیق تری را بهبود می بخشد زیرا ثبات و قدرت را افزایش می دهد. کشش مفاصل و ماهیچه ها منجر به افزایش دامنه حرکتی، افزایش انعطاف پذیری و بهبود تعادل می شود.

ذهنیت مثبت

وقتی درد و ناراحتی کمتری احساس می‌کنید، بر سلامت روان شما نیز تأثیر می‌گذارد. بنابراین شما آرام‌تر و راحت‌تر هستید تا از طریق حرکات کششی منظم آرام شوید.

قدرت و استقامت را افزایش می دهد

وقتی انعطاف پذیرتر باشید، می توانید قدرت خود را نیز افزایش دهید. این تضمین می‌کند که ماهیچه‌ها می‌توانند هر مقدار تنش را تحمل کنند تا آنها را سالم نگه دارد و از حرکت شما برای بهبود آمادگی جسمانی پشتیبانی می‌کند.

عملکرد فیزیکی را افزایش می دهد

با بهبود انعطاف‌پذیری، عملکرد فیزیکی بهتری حاصل می‌شود زیرا می‌توانید آزادانه بدن خود را بدون نگرانی در مورد درد و ناراحتی احتمالی حرکت دهید. این به این دلیل است که عضلات به طور موثر کار می کنند و به انعطاف پذیری بدن شما کمک می کنند.

درد یا ناراحتی را کاهش می دهد

همانطور که انعطاف پذیری خود را بهبود می بخشید، بدن شما قدرت کلی خود را افزایش می دهد و با باز کردن عضلات، تمرین را افزایش می دهد. با داشتن عضلات کمتر منقبض و شل، به احتمال زیاد درد، درد یا گرفتگی عضلات کمتری را تجربه خواهید کرد.

آسیب ها را از بین می برد

توسعه انعطاف پذیری و قدرت فواید زیادی برای سلامتی دارد که بدن شما چگونه می تواند در برابر نیروی فیزیکی مقاومت کند. شما همچنین خود را از هرگونه عدم تعادل عضلانی نجات خواهید داد.

بدون محدودیت در عدم تعادل عضلانی و مشکلات مرتبط با آن، آسیب عضلانی را در حین انجام فعالیت های بدنی یا تمرین معمول از بین می برد. اصلاح عدم تعادل عضلات به ترکیبی از تقویت عضلات غیرفعال و بهبود انعطاف پذیری عضلات بیش فعال نیاز دارد.

تعادل و وضعیت بدن را بهبود می بخشد

با بهبود انعطاف پذیری عضلانی، وضعیت بدن خود را نیز بهبود می بخشید. تمرین بدن شما را قادر می سازد تا همراستایی مناسبی داشته باشید و عدم تعادل عضلانی را بهبود می بخشد یا عدم تعادل را اصلاح می کند. با افزایش تحرک راحت تر می توانید بایستید، بنشینید یا فعالیت های دیگر را انجام دهید.

  • با بهبود انعطاف پذیری، نتایج قابل مشاهده ای را مشاهده خواهید کرد و سبک زندگی یا روال خود را بهبود می بخشید. از آنجایی که به حرکت کامل مفاصل کمک می کند، انتظار دارید بدنتان به درستی حرکت کند و کارهایی را انجام دهد که قبلاً شما را محدود می کرد.

نحوه کشش ایمن و صحیح: نکات تخصصی

یکی از چیزهایی که باید از آن اجتناب کنید، کشش به روش اشتباه است. در حالی که حرکات کششی برای تناسب اندام و افزایش انعطاف پذیری حیاتی است، انجام آن به روش اشتباه می تواند به شما آسیب برساند.

  • هرگز حرکات کششی را به عنوان یک فرآیند گرم کردن قبل از تمرین در نظر نگیرید. درعوض، می‌توانید قبل از تمرین، ۱۰ دقیقه کمی دوچرخه‌سواری، دویدن یا پیاده‌روی سبک انجام دهید.
  • گروه های قابل توجهی از عضلات مانند کمر، باسن، گردن، ساق پا، ران ها و شانه ها را هدف قرار دهید.
  • برای انعطاف پذیری یک طرف به طرف دیگر تلاش کنید.
  • درد را هدف قرار ندهید شما تنش عضلانی را احساس خواهید کرد اما درد را احساس نمی کنید. اگر احساس درد کردید، به این معنی است که بیش از حد فشار آورده اید.
  • کشش را نگه دارید، نفس بکشید و آن را برای ۳۰ ثانیه نگه دارید.
  • از پرش خودداری کنید زیرا می تواند به عضله آسیب برساند.
  • حرکات کششی مناسب برای یک ورزش خاص انجام دهید.
  • ممکن است زمان‌بر باشد، اما به تمرینات کششی خود ادامه دهید.
  • هنگام حرکات کششی برای افزایش انعطاف پذیری با حرکات ملایم تمرین کنید.

نتیجه

وضعیت فیزیکی فعلی خود را در نظر بگیرید و انعطاف پذیری را طوری تنظیم کنید که نیازهای خود را بدون به خطر انداختن سلامتی برآورده کند. صحبت با یک متخصص می تواند به شما در تعیین بهترین روش ها برای بهبود انعطاف پذیری و افزایش آمادگی جسمانی کمک کند.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

[button color=”transparent_credi” size=”medium” class = “custom_button” link=”https://www.credihealth.com/medical-assistance?utm_source=blog_acnetreat&utm_medium=bottom_button&utm_campaign=book_appointment” icon=”” target=”true”]درخواست پاسخ به تماس [/button]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر