مشارکت: سیستم‌های بهداشتی برای رقابت در بازار سلامت از راه دور کالایی با چالش مواجه خواهند شد


در دو سال گذشته، بحث‌های قابل توجهی در مورد تأثیر بحران COVID-19 در تسریع تغییرات در ارائه مراقبت‌ها، از جمله خدمات تلفنی و خانه، وجود داشته است. در نتیجه افزایش تقاضای بهداشت از راه دور در اوج همه‌گیری، سیستم‌های بهداشتی، پرداخت‌کنندگان، کارفرمایان، تازه واردان و سرمایه‌داران وال استریت به شدت استراتژی‌های گسترش بهداشت از راه دور را دنبال کردند.

تعیین تمایز بین کل بازدیدهای بهداشت از راه دور در مقابل تعداد افراد منحصر به فردی که از سلامت از راه دور استفاده می کنند برای درک تقاضای آینده برای سلامت از راه دور ضروری است. که در تجزیه و تحلیل ما از بیش از ۷۰ میلیارد خط ادعای بیش از ۳۰۰ میلیون آمریکایی، متوجه شدیم که رشد استفاده از سلامت از راه دور عمدتاً به قانون اعداد کوچک نسبت داده می شود.

هنگام تجزیه و تحلیل حجم تلویزیون از لنز افرادی که مراقبت مصرف می کنند، متوجه می شویم که تقریباً ۳۸ میلیون آمریکایی (۱۲٪ از جمعیت، به استثنای ذینفعان سنتی Medicare) در سال ۲۰۲۰ از سلامت از راه دور استفاده کرده اند.

قبل از شروع موج CMS در طول شرایط اضطراری بهداشت عمومی، تعامل ویدیویی پیش نیازی برای طبقه‌بندی به عنوان بازدید از راه دور بود. بر اساس برآوردهای نظرسنجی از بنیاد خانواده Kaiser، ۵۶٪ از ذینفعان Medicare که بین تابستان و پاییز pf 2020 ویزیت از راه دور داشتند، این کار را فقط با استفاده از صدا انجام دادند.

با اعمال معیارهای پیش از معافیت در تجزیه و تحلیل ادعاهای همه پرداخت‌کننده‌ها برای شامل کردن مدیکر سنتی، درصد کل آمریکایی‌هایی که در سال گذشته از سلامت از راه دور استفاده کردند، همچنان کمتر از ۱۵ درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

این داده ها همچنین نشان می دهد که ۶۰ درصد از کاربران بهداشت از راه دور زن هستند که با روندهای پیش از همه گیری مطابقت دارد. قابل ذکر است، زنان بین ۳۰ تا ۳۹ سال بیشترین استفاده کننده از سلامت از راه دور در تمام مراحل همه گیری بوده اند.

تجزیه و تحلیل طولی کاربران بهداشت از راه دور بر اساس جنسیت و سن نشان می دهد که سلامت از راه دور در بین زنان ۲۰-۲۹ ساله محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و در بین زنان ۴۰-۴۹ ساله بین دوره های قبل از اوج و اوج همه گیری کاهش یافته است.

از آنجایی که حجم سلامت از راه دور از اوج کاهش می یابد، سیستم های بهداشتی باید تقاضای پس از همه گیری را برای این روش با دقت تجزیه و تحلیل کنند. اگرچه همه‌گیری باعث ایجاد سطحی از «پذیرش اجباری» شد، داده‌ها نشان می‌دهند که سلامت از راه دور لزوماً به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های حضوری تلقی نمی‌شد، به جز خدمات بهداشت رفتاری. شاید مهمتر از آن، ورود آمازون و والمارت به بازار سلامت از راه دور نشان می دهد که سلامت از راه دور یک کالای کالا خواهد بود.

کالایی شدن سلامت از راه دور به طور ذاتی سیستم های بهداشتی را هنگام رقابت در بازاری که از قبل بیش از حد عرضه شده است، در مضیقه قرار می دهد، به ویژه با توجه به آمازون کر قصد دارد خدمات مراقبت مجازی خود را گسترش دهد. با توجه به اینکه ردپای عضویت پرایم آمازون در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از آمریکایی ها را درگیر کرده است، همپوشانی ذاتی بین روابط از پیش ایجاد شده با پایگاه مصرف کننده آمازون و کاربران فعلی سلامت از راه دور باید نگران سیستم های بهداشتی باشد.

افزایش سرمایه گذاری در سلامت از راه دور به بخش های بسیار کوچک مصرف کننده تقاضای مربوطه پاسخ می دهد. حتی اگر مجموع بازدیدهای بهداشتی از راه دور در سطوح فعلی باقی بماند یا حتی افزایش یابد، باز هم در بخش نسبتاً کوچکی از کل جمعیت با افزایش تعداد تامین کنندگان توزیع می شود.

آنچه سیستم های سلامت را از سایر ارائه دهندگان مراقبت متمایز می کند، توانایی آنها برای ارائه خدمات پیچیده مراقبت های بهداشتی است، نه خدمات بهداشتی کالایی. هنگام سرمایه‌گذاری منابع مالی محدود در بازاری که قبلاً به شدت کالایی شده است، مدیران سیستم سلامت باید در نظر داشته باشند که به دنبال جذب کدام مصرف‌کنندگان هستند.

از آنجایی که رقبای بیشتری وارد بازار سلامت از راه دور با عرضه بیش از حد می شوند، کسب وفاداری مصرف کننده حتی دشوارتر خواهد بود. بنابراین، استراتژی‌های موفق بهداشت از راه دور در اقتصاد سلامت پس از همه‌گیری به سیستم‌های بهداشتی بستگی دارد که درک دقیقی از اینکه کدام بخش‌های جمعیتی باعث اشتغال آینده و اولویت‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی می‌شوند.

در نهایت، این سوال باقی می‌ماند که آیا سیستم‌های سلامت می‌توانند این اولویت‌های مصرف‌کننده را برآورده کنند، اما مهم‌تر از آن اینکه آیا می‌توانند این کار را بهتر از مارک‌های مصرف‌کننده قدیمی مانند والمارت و آمازون انجام دهند یا خیر.


سانجولا جین، دکتراجین یک محقق خدمات بهداشتی و مشاور استراتژیک با تخصص در سیستم های تحویل یکپارچه و تصمیم گیری مبتنی بر داده است. او رهبری تحقیقات و تفکر در Trilliant Health را بر عهده دارد و در هیئت علمی دانشکده پزشکی جان هاپکینز خدمت می کند. دکتر. جین قبلاً در نقش های اجرایی در خدمات تحقیقاتی و مشاوره ای، آموزش حاکمیت و تسریع ارزش در آکادمی مدیریت سلامت و مراقبت های بهداشتی Emory خدمت کرده است. تحقیقات او در مجلات دانشگاهی مانند امور بهداشتی، جاما، مجله آمریکایی مراقبت مدیریت شده، مجله مدیریت بهداشت و درمان و نشریات پیشرو در صنعت مانند مراقبت های بهداشتی مدرن و اسکن بازار انجمن بیمارستان های آمریکا. او دارای مدرک لیسانس از دانشگاه رایس و مدرک دکترا از دانشگاه اموری است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر