مشاوره COVID-19 وزارت برای شهروندان سالخورده و مراقبین


هیچ کس در مورد COVID-19 شکست ناپذیر نیست، اما این عفونت برای گروه های خاصی از افراد – زنان باردار، افرادی با شرایط پزشکی از قبل موجود، و افراد ۶۰ سال به بالا، نسبتاً خطرناک تر است. در وزارت عدالت اجتماعی و توانمندسازی (MSJE) توصیه ای برای COVID-19 صادر کرده است “بایدها و نبایدها” برای سالمندان و مراقبان آنها این توصیه های COVID-19 برای سالمندان برای حفظ ایمنی و سلامت آنها در طول شیوع ویروس کرونا بسیار مهم است.

مشاوره COVID-19 – برای چه کسی است؟

این توصیه برای کسانی صادر شده است که ۶۰ سال یا بیشتر دارند، به ویژه کسانی که هر یک از این شرایط پزشکی را دارند. و مراقبان آنها –

  • سرطان
  • دیابت
  • فشار خون
  • بیماری مزمن عصبی، مانند سکته مغزی یا بیماری پارکینسون
  • بیماری مزمن کلیوی
  • بیماری مزمن کبد، مانند هپاتیت ویروسی یا الکلی
  • بیماری قلبی مزمن، مانند نارسایی قلبی
  • بیماری مزمن و طولانی مدت تنفسی، مانند COPD، آسم، بیماری بینابینی ریه، عواقب پس از سل، یا برونشکتازی.

افرادی که هر یک از این مشکلات پزشکی از قبل موجود را دارند بیشترین خطر ابتلا به کووید-۱۹ را دارند و در طول این بیماری همه گیر باید مراقبت بیشتری از آنها انجام شود.

مشاوره وزارت بایدها و نبایدها برای سالمندان

انجام دادن همیشه در داخل خانه بمانید و از حضور هر گونه بازدیدکننده در خانه خودداری کنید.

نکن با فردی که علائم عفونت کرونا را نشان می دهد، مانند سرفه، آبریزش بینی، تب یا مشکل تنفسی، تماس فیزیکی نزدیک داشته باشید.

انجام دادن اگر باید در مجاورت فیزیکی با کسی بمانید، حداقل ۱ متر فاصله داشته باشید.

نکن با دوستانی که در خانه شما زندگی نمی کنند یا علائم عفونت را نشان نمی دهند، دست بدهید یا در آغوش بگیرید.

انجام دادن از هر نوع تجمع بزرگ یا کوچک خودداری کنید. اگر تنها زندگی می کنید، از همسایگانی که سالم هستند کمک بگیرید تا وسایل ضروری (مواد غذایی و دارویی) خود را برای خانه خود تهیه کنید.

نکن به مکان های شلوغ مانند بازارها، فروشگاه ها، پارک ها یا مکان های مذهبی بروید.

انجام دادن فعال بمانید و برای کارهای روزمره خود در خانه حرکت کنید. همچنین، مدتی را به ورزش های سبک یا یوگا اختصاص دهید.

نکن فقط به این دلیل که نمی توانید برای پیاده روی بیرون بروید، فعالیت های بدنی را کاهش دهید.

انجام دادن بهداشت را با شستن مکرر دست ها و استفاده از آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه رعایت کنید. این کار باید به خصوص قبل از صرف غذا و بعد از استفاده از حمام انجام شود.

سطوح و اشیایی را که مرتباً لمس می کنید، مانند عینک خود، تمیز کنید. علاوه بر این، در یک دستمال یکبار مصرف (که بلافاصله دور ریخته می شود) یا یک دستمال (که پس از استفاده شسته می شود) سرفه یا عطسه کنید.

نکن با دست برهنه سرفه یا عطسه کنید و با آن صورت، چشم یا بینی خود را لمس کنید.

انجام دادن غذاهای خانگی، تازه و سالم بخورید. آب کافی بنوشید و مصرف منظم آب میوه های تازه را برای ایمنی قوی تر حفظ کنید. همچنین، دوز تجویز شده روزانه از دارو را به طور منظم مصرف کنید.

نکن خود درمانی کنید.

انجام دادن پیگیر سلامتی خود باشید اگر با مشکل پزشکی مواجه شدید یا هر یک از علائم هشدار دهنده COVID-19 را نشان دادید، فوراً با پزشک مشورت کنید و درمان تجویز شده را دنبال کنید.

کتاب الف مشاوره تلفنی یا تصویری با پزشک خود تا آنجا که ممکن است، به جای ترک خانه و مراجعه به بیمارستان.

نکن برای معاینه یا پیگیری منظم به بیمارستان یا هر مرکز بهداشتی دیگری مراجعه کنید.

انجام دادن از طریق تماس صوتی و تصویری با دوستان و خانواده خود در ارتباط بمانید. در صورت نیاز، از اعضای خانواده خود برای همین کار کمک بگیرید.

نکن در خانه خود با دوستان و اقوام خود دعوت و معاشرت کنید.

کسانی که از قبل بیماری های کلیوی و قلبی دارند باید از مصرف آب کافی اطمینان حاصل کنند و در طول فصل تابستان خود را هیدراته نگه دارند.

Credihealth توصیه می کند: کتاب الف مشاوره تلفنی/ویدیویی با پزشکان برجسته کشور یا با یک متخصص پزشکی Credihealth صحبت کنید برای کمک بیشتر

مشاوره وزارت – بایدها و نبایدها برای مراقبین از سالمندان وابسته

انجام دادن هنگام مراجعه به یک شهروند مسن، دهان و بینی خود را به درستی با دستمال / پارچه / ماسک بپوشانید.

نکن اگر علائمی مانند سرفه، تب، آبریزش بینی یا تنگی نفس را در خود نشان دادید، به سالمندان نزدیک شوید.

انجام دادن قبل از کمک به فرد مسن، بهداشت را رعایت کنید و دستان خود را با آب و صابون بشویید.

نکن بدون شستن دست ها با آنها تماس فیزیکی برقرار کنید.

انجام دادن سطوح و چیزهایی که اغلب استفاده می شوند مانند عصا، واکر، تختخواب، صندلی چرخدار و غیره را تمیز کنید.

نکن سطوح مورد استفاده توسط آنها را مرتباً بدون شستن دستان خود لمس کنید

انجام دادن به آنها کمک کنید دست های خود را بشویند

نکن آنها را روی تخت و با حرکت فیزیکی صفر نگه دارید

انجام دادن اطمینان حاصل کنید که آنها غذای سالم می خورند و آب کافی می نوشند، به خصوص اکنون در فصل تابستان

وضعیت سلامتی آنها را پیگیری کنید. در صورتی که شروع به تجربه علائمی مانند تب (با/ بدون بدن درد)، سرفه، تنگی نفس، افت غیرمعمول اشتها یا ناتوانی در خوردن کردند، با شماره تلفن کمک تماس بگیرید.

Credihealth توصیه می کند: در موارد اضطراری، کتاب الف مشاوره تلفنی/ویدیویی با پزشک یا استفاده کنید خدمات آمبولانس Credihealth.

مشاوره وزارت – بایدها و نبایدها در مورد سلامت روانی برای سالمندان

انجام دادن با اعضای خانواده در خانه صحبت کنید و با همسایگان خود بدون به خطر انداختن پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی صحبت کنید.

نکن خود را در یک اتاق محبوس کنید.

انجام دادن از مصرف الکل، تنباکو یا سایر مواد مخدر برای مبارزه با تنهایی خودداری کنید. محیطی آرام در اطراف خود ایجاد کنید. سرگرمی های قدیمی خود مانند موسیقی، مطالعه، باغبانی و غیره را دوباره احیا کنید.

نکن خود را منزوی کنید.

انجام دادن فقط به اطلاعاتی که از منابع معتبر می آید دسترسی داشته باشید و آنها را باور کنید.

نکن اخبار هیجان انگیز یا پست های رسانه های اجتماعی را باور کنید، یا هر گونه اطلاعاتی را که تایید نشده و از منابع معتبر تهیه نشده است را به اشتراک بگذارید.

انجام دادن اگر یک بیماری روانی موجود دارید، با شماره ۰۸۰۴۶۱۱۰۰۰۷ تماس بگیرید

اگر تغییری در سلامت روان خود احساس می کنید، مانند احساس خواب آلودگی غیرمعمول، صحبت نامناسب، یا نشان دادن عدم پاسخگویی، ناتوانی در شناخت افراد شناخته شده، با شماره تلفن کمک تماس بگیرید.

همچنین، بررسی کنید – سلامت روان در طول کرونا و ابتکار دولت

برای پیدا کردن بهترین دکتر در هند برای صحبت با کارشناسان پزشکی Credihealth با شماره ۹۱۸۰۱۰-۹۹۴-۹۹۴ تماس بگیرید. رایگان کمک پزشکی برای انتخاب پزشک مناسب، دریافت گزینه هایی برای نظر دوم یا سایر کمک های پزشکی.
کمک های پزشکی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر