مصرف کنندگان تمایلی به اشتراک گذاری بودجه و داده های رسانه های اجتماعی برای استفاده مرتبط با سلامت ندارند



بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در گاما.

این تحقیق که تمایل مصرف‌کنندگان به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی را با تمایل آنها به اشتراک‌گذاری اطلاعات از سوابق سلامت الکترونیکی‌شان مقایسه کرد، نشان داد که بیماران نسبت به برنامه‌های ردیابی فعالیت، نسبت به مراحل اشتراک‌گذاری بازتر هستند.

مصرف کنندگان برای منبع اطلاعات وزن زیادی قائل می شوند.

نویسندگان مطالعه نوشتند: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که اگرچه تمایل مصرف‌کنندگان به اشتراک‌گذاری اطلاعات دیجیتال شخصی برای اهداف سلامتی با زمینه استفاده مرتبط است، بسیاری از آنها دیدگاه‌های اساسی قوی در مورد حریم خصوصی دارند که بر تمایل آنها برای اشتراک‌گذاری تأثیر می‌گذارد». ممکن است به تدابیر امنیتی جدیدی نیاز باشد تا به مصرف‌کنندگان این اطمینان را بدهد که در اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود احساس راحتی کنند.»

داده های خط بالا

از کاربران خواسته شد تمایل خود به اشتراک گذاری اطلاعات دیجیتال شخصی را از یک تا پنج رتبه بندی کنند که پنج نشان دهنده تمایل قطعی برای اشتراک گذاری هستند.

مصرف کنندگان کمترین احتمال را داشتند که داده های خود را از موسسات مالی با ضریب ۰.۵۶- در مقایسه با داده های EHR به اشتراک بگذارند. همچنین احتمال کمتری داشت که شرکت‌کنندگان مکان‌هایی را که بازدید کرده‌اند (ضریب ۰.۲۸-)، ارتباط با افراد در رسانه‌های اجتماعی (ضریب ۰.۲۰-) و سابقه جستجوی اینترنتی خود (ضریب ۰.۲۰-) را به اشتراک بگذارند.

کاربران مایل بودند داده های راه رفتن خود را به اشتراک بگذارند (ضریب ۰.۲۲) و هیچ تفاوتی در تمایل به اشتراک گذاری داده های ژنتیکی خود نداشتند.

در مقیاس معناداری وزنی از ۰٪ تا ۱۰۰٪، کاربران نوع اطلاعات را به عنوان مهمترین عامل (۵۹.۱٪) و پس از آن کاربر نهایی (۱۷.۳٪) و استفاده (۱۲.۳٪) گزارش کردند.

محققان دریافتند که ۵۵ درصد از مصرف کنندگان می گویند تمایل آنها به اشتراک گذاری اطلاعات “تا حد زیادی مستقل از زمینه” است. تنها ۱۳ درصد از کاربران از بالاترین سطح اشتراک گذاری داده پشتیبانی کردند و ۳۳ درصد با آن مخالفت کردند. در همین حال، ۱۰٪ به طور کلی مخالف به اشتراک گذاری همه داده ها بودند.

چطور بود

این نظرسنجی شامل پاسخ های ۳۵۴۳ شرکت کننده بود. زنان ۵۳ درصد از کل شرکت کنندگان را تشکیل می دادند. محققان خاطرنشان می کنند که ۲۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی سیاه پوست و ۲۴ درصد اسپانیایی تبار هستند. افراد بالای ۶۰ سال ۳۶ درصد از کل مطالعه را تشکیل می دادند.

مصرف کنندگان از منبع آنلاین Ipsos KnowledgePanel، که برای شامل پانل نماینده ای از ساکنان ایالات متحده طراحی شده بود، استخدام شدند.

این مطالعه بین ۱۰ جولای و ۳۱ جولای ۲۰۲۰ انجام شد.

پس زمینه

همانطور که داده های سلامت مصرف کننده فراوان تر می شود، گفتگوهای بیشتری در مورد گنجاندن آن داده ها در مراقبت وجود دارد.

نظرسنجی ۲۰۲۰ توسط شرکت اطلاعات بهداشتی W2O دریافته است که مصرف کنندگان آمریکایی می خواهند بفهمند که چگونه و چرا داده های شخصی آنها توسط سازمان ها استفاده می شود. این نظرسنجی نشان داد که پاسخ دهندگان مسن تر و کم سواد کمتر احتمال دارد که داده های شخصی خود را به اشتراک بگذارند.

در طول همه گیری COVID-19، تلاش های متعددی در مورد استفاده از داده های مصرف کننده برای ردیابی تماس صورت گرفته است. با این حال، تلاش برای جمع آوری داده های سلامت شخصی برای کمک به مبارزه COVID-19 بدون منتقد نبوده است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر