میوه های تخمه هندوانه چیست؟


تخم هندانه

تهران (پانا) – شاید کسی اینطور فکر نکند، اما تخمه هندوانه خواص زیادی دارد و برای درمان دیابت و بیماری های قلبی بسیار مفید است.

به گزارش نمناک، اینها دانه هایی هستند که در میوه هندوانه یافت می شوند. آنها کم کالری و دارای مواد مغذی زیادی هستند و غیر سمی هستند و فواید زیادی دارند. برخی از این موارد شامل تقویت سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن و کنترل قند خون است. دانه ها حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم و روی هستند که ممکن است در رژیم غذایی شما کاهش نیابد. می توانید تخمه هندوانه یا آرد آن را بخورید، چیزی که دانه ها را بهتر از پروتئین می کند محتوای ویتامین B است. تخمه هندوانه می تواند برای میان وعده هایی خوب و ارزان باشد که می توانید در بین وعده های غذایی خود از آن استفاده کنید.

نه تنها دانه ها، بلکه روغن هندوانه نیز سرشار از فواید است. روغن هسته هندوانه پس از خشک شدن دانه های خرد شده استخراج می شود. روغن هسته هندوانه در غرب آفریقا بسیار محبوب است و به طور معجزه آسایی برای پوست و مو مفید است. غوطه وری خوب و عملکرد آسان دارد. به همین دلیل است که اغلب در روغن بچه استفاده می شود و سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و سایر روغن های ضروری است.

یکی از مواد ضروری آن اسید لینولئیک است که برای پوست مفید است و حتی از بیماری های قلبی و سکته جلوگیری می کند.

برخی هندوانه بدون هسته را ترجیح می دهند. میوه‌ها بدون دانه رشد می‌کنند و چون خوردن میوه بدون دانه راحت‌تر و راحت‌تر است، ارزش تجاری زیادی دارند. اما از نظر سلامتی، زرده تخم مرغ مهم است و تخمه هندوانه دارای خواص و فوایدی است که در این قسمت به آنها می پردازیم.

روش های استفاده از تخمه هندوانه برای بهره مندی از خواص آن

آیا می توانید تخمه هندوانه بخورید؟ این کل معامله است، اینطور است؟ بله، تو میتونی. اما یک سوال، آیا می دانید این دانه های سیاه و سفید چقدر منحصر به فرد هستند؟ هنگام خوردن میوه فقط می توانید به دانه ها نگاه کنید، این یک راه آسان برای انجام این کار است. یا می توانید تخمه هندوانه بخورید. استفاده از تخمه هندوانه بسیار مفید است و این به این دلیل است که شما مقدار کامل پروتئین و سایر مواد مغذی را دریافت می کنید.

می توانید بعد از جوانه زدن نهال ها را بخورید. پس از خرد کردن صدف سیاه سخت؛ این روند ممکن است چند روز طول بکشد، اما ارزش آن را دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بذرها را در شب اسپری کنید. برخی افراد نمی دانند چگونه خیس شوند زیرا باعث رشد قارچ می شود. چند روز صبر کنید تا بذرها به طور قابل توجهی جوانه بزنند. پس از خشک کردن آنها در آفتاب یا در فر، می توانید آنها را به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید.

همچنین می توانید دانه ها را بپزید. فقط نهال ها را روی یک ورقه پخت قرار دهید و حدود ۱۵ دقیقه (۳۲۵ درجه فارنهایت) بگذارید، دانه ها قهوه ای و شیرین می شوند. مشکل این است که آنها ممکن است برخی از مواد مغذی را از دست بدهند. اما یک میان وعده خوشمزه است. همچنین می توانید میان وعده خود را با روغن زیتون و نمک مزه دار کنید.

روش دیگر خوردن تخمه هندوانه استفاده از روغن آن است. می توانید روغن هسته هندوانه را از بازار خریداری کنید و از آن در آشپزی استفاده کنید. همچنین می توانید روغن را به سالاد اضافه کنید و حتی از آن استفاده کنید.

کیفیت مواد مغذی و مغذی در تخمه هندوانه

اما چرا باید آنها را بخورید؟ اول از همه بهتر است دانه ها را مستقیم بخورید، اما گیاهان آنها بهتر است. حدود ۱/۸ فنجان تخمه هندوانه ۱۰ گرم پروتئین دارد. جوانه زدن بذر باعث حذف مواد مغذی موجود در دانه می شود که باعث جذب آن در بدن می شود.

دانه ها سرشار از پروتئین، منیزیم، ویتامین های گروه B و اسیدهای چرب غیراشباع و چند غیر اشباع هستند. همه اینها باعث کاهش کلسترول و التهاب شده و از بیماری قلبی و سکته جلوگیری می کند.

پروتئین هندوانه حاوی آمینو اسیدهای زیادی است که یکی از آنها آرژنین است. بدن ما آرژنین تولید می کند، اما آرژنین اضافی فواید زیادی دارد. می تواند فشار خون را کنترل کند و حتی به درمان بیماری های قلبی عروقی کمک کند. سایر اسیدهای آمینه موجود در پروتئین هندوانه عبارتند از اسید گلوتامیک، تریپتوفان و لیزین.

دانه ها همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های B هستند که به گفته انجمن سرطان آمریکا، غذا را به انرژی تبدیل می کند و از دیگر عملکردهای حیاتی بدن پشتیبانی می کند. تخمه هندوانه حاوی نیاسین یک ویتامین B قوی است که سیستم عصبی و گوارشی و سلامت پوست را حفظ می کند.

سایر ویتامین های B برای تخمه هندوانه عبارتند از: فولات، تیامین، ویتامین B6، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک.

مواد معدنی غنی از دانه هندوانه عبارتند از: آهن، پتاسیم، مس، منیزیم، منگنز، سدیم، فسفر و روی هستند و همانطور که دیدیم چربی‌های غلات اسیدهای چرب غیراشباع و چند غیراشباع هستند.

فواید و ویژگی های چشمگیر تخمه هندوانه برای سلامتی چیست؟

از فواید تخمه هندوانه می توان به سیستم ایمنی قوی، قلب سالم و کمک به بهبود عملکرد مغز اشاره کرد. برخی از فواید شگفت انگیز خوردن تخمه هندوانه عبارتند از:

۱. تخمه هندوانه سلامت قلب را تقویت می کند

منیزیم موجود در تخمه هندوانه برای سلامت قلب بسیار مفید است. آنها به عملکرد طبیعی قلب و کنترل فشار خون کمک می کنند. تخمه هندوانه سرشار از روی است که نقش مهمی در سلامت قلب دارد. راه رفتن کلسیم به سلول های قلب را کنترل می کند. توجه به این نکته ضروری است که سطوح بیش از حد کلسیم می تواند منجر به نارسایی قلبی شود و بیماران مبتلا به بیماری قلبی کمبود شدید روی دارند که تنها دلیل آن را توضیح می دهد. این مواد معدنی برای قلب بسیار مهم هستند.

۲. با تخمه هندوانه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

تخمه هندوانه، به خصوص انواع بو داده، سرشار از آهن و مواد معدنی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ویتامین B موجود در دانه ها نیز به این امر کمک می کند.

۳. بهبود باروری مردان با تخم هندوانه

افزودن روی به تخمه هندوانه برای مدیریت باروری بسیار مهم است. طبق تحقیقات چینی، مکمل روی می تواند کیفیت اسپرم را در مردان نابارور به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

۴. بهبود سلامت مغز یکی از ویژگی های تخمه هندوانه است

منیزیم موجود در دانه های هندوانه می تواند به بهبود حافظه کمک کند. همچنین می تواند از روند پیری جلوگیری کند. مطالعات همچنین نشان می دهد که درمان های مبتنی بر منیزیم می تواند در درمان از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن بسیار موثر باشد. یک مطالعه آمریکایی بیان می کند که منیزیم موجود در مغز می تواند حافظه را بهبود بخشد و حتی یادگیری را تسریع کند.

۵. درمان دیابت از تخمه هندوانه

بر اساس یک مطالعه ایرانی، تخمه هندوانه تاثیر مثبتی بر تجمع گلیکوژن دارد که می تواند به درمان دیابت کمک کند. عصاره دانه هندوانه با توانایی کاهش سطح قند پلاسما، ضد دیابت در نظر گرفته می شود.

۶. تخمه هندوانه برای تقویت مو و درمان ریزش مو

منیزیم علاوه بر تقویت مو، نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارد و در نتیجه رشد مو را تقویت می کند. سطوح پایین منیزیم می تواند ریزش مو را تسریع کند. توجه به این نکته ضروری است که موهای شما هر هفت سال یکبار تغییر می کند و دریافت منیزیم کافی راه دیگری برای حفظ سلامت موهای شماست. در یک مطالعه کره ای، مکمل روی از ریزش مو جلوگیری کرد و حتی بهبود فولیکول های مو را تسریع کرد. تخمه هندوانه فواید زیادی برای سلامت پوست شما به همراه دارد.

۷. بهبود سلامت گوارشی تخمه هندوانه

منیزیم دانه هندوانه آنزیم هایی را فعال می کند که به جذب مواد مغذی به بدن کمک می کند. این به بدن اجازه می دهد تا غذا را به درستی هضم و هضم کند و همچنین به تولید و انتقال انرژی در طول هضم کمک می کند و کمبود منیزیم می تواند منجر به کاهش هضم شود.

۸. دانه های هندوانه پوست را تمیز کرده و سلامت پوست را بهبود می بخشد

منیزیم موجود در دانه ها می تواند به بهبود ظاهر کلی پوست شما کمک کند. آکنه را کاهش می دهد و سایر مشکلات پوستی را درمان می کند. این مواد معدنی سطح کورتیزول را کاهش می دهند، عملکرد سلولی را بهبود می بخشند و هورمون ها را متعادل می کنند.

۹. کاهش پیری تخمه هندوانه

مانند مطالعات، منیزیم می تواند روند پیری را کند کند و در سنتز پروتئین، تقسیم سلولی و ترمیم سلول نقش داشته باشد. به همین دلیل است که می تواند پیری را کاهش دهد.