نحوه ایجاد تغییرات پایدار در شیوه زندگی که به کاهش وزن و حفظ آن کمک می کند

آیا برای کاهش وزن و حفظ آن تلاش می کنید؟ آیا می دانید چه چیزی شما را عقب نگه می دارد؟ گاهی اوقات، شما در حال کاهش وزن هستید و آن را حفظ نمی کنید زیرا هنوز متعهد به ایجاد تغییرات پایدار نشده اید. چه تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد خواهید کرد که به کاهش وزن و حفظ آن کمک می کند؟ در اینجا چند نکته و استراتژی وجود دارد.

اولین قدمی که باعث کاهش وزن و حفظ آن می شود، درک نیازهایتان است. چرا می خواهید وزن کم کنید؟ آیا به دلایل بهداشتی است؟ آیا به این دلیل است که می خواهید برای تابستان با بیکینی خود بپوشید؟ آیا به این دلیل است که لباس های شما تنگ می شوند و نمی خواهید برای خرید یک ست لباس جدید بروید؟ اگر دلیل تمایل به کاهش وزن موقتی است، نمی توانید متعهد به تغییرات طولانی مدتی باشید که باید در سبک زندگی خود ایجاد کنید که به کاهش وزن و حفظ آن کمک می کند.

نکته بعدی که باید تصمیم بگیرید این است که چه چیزی بخورید و چه چیزی نخورید و ننوشید. اگر واقعاً می‌خواهید وزن کم کنید و آن را حفظ کنید، باید از برچسب‌هایی مانند رژیم گیاه‌خواری، رژیم کتو، رژیم اتکینز یا هر رژیم دیگری فراتر بروید و روی نوع غذایی که می‌خورید، با سهم و دفعات مربوطه تمرکز کنید. اگر در مورد موارد خاص تصمیم نگیرید، حفظ مداوم زندگی مبتنی بر ارزش برای شما دشوار خواهد بود.

آنچه می خورید را عاقلانه انتخاب کنید. به دنبال منابع پروتئین بدون چربی باشید و گوشت فرآوری شده را محدود کنید. گزینه های خوب شامل ماهی، لوبیا، تخم مرغ، محصولات لبنی کم چرب و مرغ بدون پوست است. انتخاب های زیادی هم برای گیاهخواران و هم برای گوشت خواران وجود دارد.

سبزیجات بخورید. حداقل ۵ وعده سبزیجات و میوه های تازه در روز را هدف قرار دهید. آنها معمولاً سرشار از مواد مغذی و کم کالری هستند و بیشتر آنها حاوی مقداری پروتئین و فیبر هستند. آب بنوشید. پروتئین اضافی می تواند احساس کم آبی در شما ایجاد کند. یک بطری آب همراه داشته باشید و چای بنوشید.

آن را پخش کنید. اگر پروتئین را در هر وعده غذایی و میان وعده بگنجانید به جای اینکه منتظر شام بمانید، بدن شما به طور موثرتری از پروتئین استفاده می کند. برای صبحانه از املت یا ساندویچ ماهی لذت ببرید. میان وعده ماست و آجیل بخورید. روی غذاهای کامل تمرکز کنید.

تغییرات پایدار ایجاد کنید. برای کاهش وزن، باید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید که بتوانید سال‌ها آن را حفظ کنید. رژیم غذایی با غذاهای متنوع ایمن تر و آسان تر از یک نوع رژیم غذایی خاص است که نمی توانید آن را حفظ کنید. به یاد داشته باشید که وقتی در خانه هستید، سالادهای سریع و مغزها مواد مغذی بیشتری را تقریباً به همان سرعت فراهم می کنند. شما همچنان می توانید وزن خود را مدیریت کنید، اگر بی وقفه از نکات و استراتژی های اثبات شده برای کاهش وزن پیروی کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر