نکاتی برای تقویت ایمنی بدن – وبلاگ Credihealth


آیا دوست دارید مراقب سلامتی خود باشید، احساس سلامتی کنید، سریعتر بهبودی پیدا کنید و از بیماری اجتناب کنید؟ سیستم دفاعی ذاتی بدن ما، سیستم ایمنی، به ما کمک می کند تا با مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و تعداد زیادی از سلول های مضر سالم بمانیم. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تقویت سیستم ایمنی خود انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به ده نکته برای تقویت ایمنی بدن بپردازیم. همچنین، برخی از مکمل ها در Proorganiq شما می توانید این نکات را برای افزایش مقاومت بدن و جلوگیری از اشکال مختلف عفونت های ویروسی استفاده کنید. در زیر راه هایی برای بهبود ایمنی بدن برای جلوگیری از آلودگی و بهبود سریعتر آورده شده است.

۱۰ نکته برای تقویت ایمنی بدن

  1. هیدراته بمانید

برای از بین بردن سموم و انتقال مواد مغذی به سلول ها، تمام فرآیندهای بدن به آب بستگی دارد. ۶۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد. همچنین به جو مرطوب برای بافت گوش، بینی و گلو نیاز دارد. کمبود هیدراتاسیون با فرآیندهای بیولوژیکی معمول تداخل می کند، قدرت شما را کاهش می دهد و شما را خسته می کند. نوشیدن حداقل هشت لیوان آب همیشه توصیه می شود. همچنین می توانید میزان مصرف آب را افزایش دهید، اما این افزایش به شرایط آب و هوایی و میزان ورزش و تعریق بستگی دارد.

  1. خواب کافی

تحقیقات نشان داده است که افرادی که به خوبی استراحت کرده‌اند، از داروهای ایمنی زا آنفولانزا استفاده می‌کنند و نسبت به سایرین از آنفولانزا محافظت می‌کنند. کمبود خواب ممکن است منجر به افزایش هورمون استرس شود و ممکن است به التهاب بیشتر در بدن کمک کند. دانشمندان مطمئن نیستند که آیا خواب مستقیماً بر سیستم ایمنی تأثیر می گذارد یا خیر، اما بدیهی است که خواب ۷-۹ ساعت در شب (برای بزرگسالان) برای ایمنی مناسب است.

  1. مکررا ورزش کنید

درگیر شدن در ورزش روزانه کمک قابل توجهی به بهبود ایمنی بدن خواهد کرد. کاملاً مشخص نیست که چگونه ورزش مقاومت را افزایش می دهد. با بهبود هضم، سوزاندن کلسترول، خواب بهتر، افزایش موقت دمای بدن، یا ترشح کمتر هورمون های مرتبط با استرس – فعالیتی با شدت متوسط ​​برای حداقل ۳۰ دقیقه در روز، مرتبط است.

  1. دست هایتان را بشویید

حتماً بعد از حضور در مکان‌های عمومی، عمدتاً قبل از غذا خوردن، دست‌های خود را با صابون بشویید. اما قرار دادن آن در زیر آب و تمیز کردن آن برای از بین بردن باکتری هایی که در نهایت باعث عفونت می شوند کافی نیست. دست راست را با آب گرم و صابون حداقل ۲۰ ثانیه بشویید، سپس با دستمال کاغذی خشک کنید. همچنین توصیه می شود که حمام خود را با روح ضد عفونی کننده یا ضد عفونی کننده انجام دهید.

  1. خود را از استرس رها کنید

استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. بسیاری از مردم استرس را با ورزش اشتباه می گیرند و این باعث می شود که باور کنند ترس چیز خوبی است. توجه داشته باشید که؛ فشارها و خواسته های زندگی باعث موفقیت، خلاقیت و تغییر می شود. ما را به انجام کاری سوق می دهد، بهترین هایمان را می دهد، میراثی به جا می گذارد، برتری می یابد و آن را با افتخار انجام می دهیم. اما وقتی بیشتر مردم از استرس صحبت می کنند، به دلیل تاثیر منفی آن است. کار زیاد برای شما مفید نیست. مردم باید نیازهای زندگی را متعادل کنند و کارهایی را برای لذت انجام دهند.

  1. سرگرمی بگیرید و با صدای بلند بخندید

ثابت شده است که خنده گرم ایمنی را تقویت می کند، هورمون های استرس را کاهش می دهد، فشار خون را کاهش می دهد، باعث ترشح اندورفین می شود، و خیلی چیزهای دیگر که درد را کاهش می دهد و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. بخش هیجان انگیز این است که آسان، رایگان است! خیلی ساده: برای سلامت جسمی و روحی خوب است. الهام می خواهید؟ می توانید یک فیلم خنده دار تماشا کنید، داستان های خنده دار دوستان را به اشتراک بگذارید، به یک کمدی بروید و با بچه ها بیرون بروید.

[highlight color=”yellow”]همچنین بخوانید : ۷ نوشیدنی خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن[/highlight]

  1. مراقب مسواک خود باشید

از طریق بهداشت منظم دهان و دندان عامل مهمی در حفظ سلامتی است، در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، به مسواک توجه کنید. هنگامی که با شخصی در حمام مشترک هستید، مطمئن شوید که مسواک شما با مسواک های دیگر تماس نداشته باشد. ویروس‌ها به سرعت از این طریق پخش می‌شوند، ویروس شما را از دیگران جدا می‌کنند و در حالت ایده‌آل روی یک پایه عمودی کاملا خشک می‌شوند. اگر بیمار می شوید، باید مسواک خود را عوض کنید.

  1. مصرف شکر را قطع کنید

چرا شکر اینقدر بد است? شکر دستگاه گوارش را از بین می برد. شکر همچنین التهاب را تحریک می کند که در صورت زیاده روی باعث پیری و بیماری می شود. هنگامی که قند در جریان خون بیش از حد باشد، به پروتئین هایی متصل می شود که از عملکرد طبیعی جلوگیری می کند. این فرآیند به گلیکاسیون معروف است. پروتئین های گلیکوزه شده رادیکال های آزاد تولید می کنند که به بافت های اطراف خود آسیب می رساند. قندهای خالص موجود در کلوچه، کلوچه، آب نبات، نان سفید و فست فود را متوقف کنید. در عوض، کربوهیدرات های پیچیده موجود در سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، برنج قهوه ای، جو دوسر و آجیل را انتخاب کنید. وقتی سطح قند مصرفی خود را کاهش می دهید، این به شما کمک می کند تا از افزایش سطح قند خون و اثرات مربوط به آن بر بدن جلوگیری کنید.

  1. رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی متعادل برای عملکرد بهینه سیستم ایمنی ضروری است. مطمئن شوید که میوه‌ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و چربی‌های خوب (مانند اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی، دانه‌های کتان و آجیل‌ها) را مصرف می‌کنید. سیر و پیاز غذایی عالی برای مبارزه با بیماری ها و ادویه ها و اثرات ضد التهابی زردچوبه هستند.

  1. وقت خود را در فضای باز بگذرانید

کمی نور طبیعی دریافت کنید! پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ویتامین D در پوست سنتز می شود. ویتامین D هم در سلامت استخوان و هم در سیستم ایمنی نقش مهمی دارد. هر گونه دسترسی به خورشید سالم است. به خاطر داشته باشید که کرم ضد آفتاب سنتز ویتامین D را تا ۹۵ درصد بهبود می بخشد.

منبع تصویر:

https://pixabay.com/illustrations/defense-protection-threat-1403072/

درباره نویسنده

جان بروکس بازاریاب محتوای حرفه ای است. او مقالات زیادی در مورد حرفه خود می نویسد. یک سال گذشته او به عنوان کارشناس بازاریابی دیجیتال با Orbeen.com کار کرده است. این شرکت انواع مختلفی از خدمات دیجیتال مارکتینگ را ارائه می دهد، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO)، طراحی و توسعه وب، خدمات لینک بیلدینگ، پست مهمان Outreach، بازاریابی محتوا و اطلاع رسانی وبلاگ نویسان.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

[button color=”transparent_credi” size=”medium” class = “custom_button” link=”https://www.credihealth.com/medical-assistance?utm_source=blog_acnetreat&utm_medium=bottom_button&utm_campaign=book_appointment” icon=”” target=”true”]درخواست پاسخ به تماس [/button]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر