نکات دانشجویی برای غلبه بر استرس امتحانات میان ترم و پایان ترم – وبلاگ Credihealth


تخمین زده می شود که ۲۰ تا ۴۰ درصد از تجربه اضطراب امتحان دانش آموزان. در موارد شدید می تواند منجر به افسردگی، مشکلات رفتاری و ترک تحصیل شود.

اکثر دانش آموزان در مواجهه با آزمون ها و امتحانات با مقداری اضطراب مواجه می شوند. کمی استرس می تواند با سوق دادن دانش آموزان به مطالعه و آمادگی بهتر به عملکرد کمک کند. بودن مقاله نویس، می توانم بگویم که مشکلات زمانی به وجود می آیند که سطح اضطراب دانش آموزان آنقدر بالا باشد که نتوانند در حد توان خود عمل کنند.

وقتی فارغ التحصیلان به گذشته نگاه می کنند و به تمام تفریحاتی که در کالج داشتند فکر می کنند، احتمالاً امتحان دادن آن چیزی نیست که به یاد می آورند.

تقریباً همه با ترس وارد آن کلاس می شوند. تا حدودی، این می تواند مفید باشد، زیرا کمی استرس می تواند شما را برای مطالعه و عملکرد خوب ترغیب کند. متأسفانه، برای برخی از دانش‌آموزان، آزمون‌ها فقط باعث استرس نمی‌شوند، بلکه باعث اضطراب می‌شوند. هنگامی که مضطرب هستید، انجام بهترین عملکرد دشوار است، که می تواند آزمون دادن را به یک کابوس تبدیل کند.

تست ها هرگز سرگرم کننده نیستند، اما نباید تجربیات وحشتناکی باشند. اگر امتحانات سختی پیدا کردید، در اینجا چند نکته وجود دارد.

برای آزمون خوب آماده شوید

یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس امتحانات این است که به خوبی برای امتحانات آماده شوید. تمام خواندن ها و تکالیف را انجام دهید، هر روز سر کلاس بیایید، یادداشت برداری کنید و زمان زیادی را صرف مطالعه کنید. اگر وارد اتاق شوید و بدانید که بر مطالب تسلط دارید، این باعث کاهش اضطراب می شود. با این حال، اگر وارد شوید و بدانید که اصلاً زیاد مطالعه نکرده‌اید، مطمئناً احساس اضطراب خواهید کرد. چه کسی نمی خواهد؟

البته بخشی از آمادگی خوب این است که مطالعه را به آخرین لحظه موکول نکنید. از مهارت های مدیریت زمان خوب استفاده کنید و مطمئن شوید که زمان زیادی برای آماده شدن دارید. همچنین مهم است که حداقل چند روز قبل از امتحان مطالعه کنید تا در صورت داشتن هر گونه سوال، فرصت داشته باشید با استاد تماس بگیرید. این استراتژی ها به شما کمک می کند در طول آزمون اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و اضطراب را کاهش دهید.

برای یادگیری نحوه آماده شدن برای آزمون به کمک نیاز دارید؟ در اینجا چند نکته برای نحوه گذراندن یک امتحان میان ترم یا نهایی وجود دارد.

کنترل عادات مطالعه

دانش آموزانی که با سطح بالایی از اضطراب دست و پنجه نرم می کنند، اغلب مطالعه را تا آخرین لحظه به تعویق می اندازند یا آنقدر انباشته می شوند که غرق می شوند. همکاری با معلم، مربی یا مشاور مدرسه برای تنظیم یک برنامه مطالعه معقول یک شروع عالی است. هنگام مطالعه، عوامل حواس پرتی باید محدود و منطقه مطالعه راحت باشد. دانش آموزان همچنین باید اطمینان حاصل کنند که قبل از شروع همه چیز مورد نیاز خود را دارند. وقتی زمان در نظر گرفته شده برای مطالعه تمام شود، تمام شده است. دانش آموزان باید در برابر اصرار زیاده روی در آن مقاومت کنند. پس از چند ساعت مطالعه شدید، دریافت و پردازش اطلاعات بیشتر و سخت تر می شود. این خود می تواند منجر به ناامیدی و افزایش اضطراب شود.

از نظر جسمی از خود مراقبت کنید

اضطراب روانی است، اما از نظر جسمی نیز خود را نشان می دهد. یک فرد مضطرب علائمی مانند گرفتگی عضلات، تعریق، یا حتی مشکلات تنفسی را تجربه می کند. این علائم باعث می شود که شما بیشتر احساس اضطراب کنید، بنابراین یک چرخه دردسرساز است. شما مضطرب هستید و به همین دلیل بدنتان درد می کند. بدن شما درد می کند و بنابراین مضطرب هستید.

برای کاهش علائم، قبل از معاینه از بدن خود مراقبت کنید. این ممکن است مانند یک نظم طولانی به نظر برسد، زیرا زمان های امتحان زمان های شلوغ است. با این حال، نیازی به صرف زمان زیادی برای ایجاد احساس راحتی بیشتر ندارید.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که قبل از امتحان یک خواب خوب داشته باشید – حتی اگر این کار کمی زمان مطالعه شما را کاهش دهد. به هر حال انباشتن زیاد موثر نیست، بنابراین ممکن است بخوابید. از تمام شب ها بپرهیزید، زیرا روز بعد احساس وحشتناکی در شما ایجاد می کند.

علاوه بر این، سعی کنید خوب غذا بخورید – یا حداقل نه به طرز وحشتناکی! اگر امتحان صبحگاهی دارید، حتما صبحانه بخورید، حتی اگر سریع باشد. مقداری پروتئین بخورید و سعی کنید خود را با شکر و سایر کربوهیدرات های ساده (مانند نان سفید) زیاد نکنید. اگرچه مصرف کافئین وسوسه انگیز است، اما این ممکن است باعث شود که شما احساس عصبانیت کنید، این دقیقا همان چیزی است که اگر مستعد اضطراب هستید به آن نیاز ندارید.

در صورت امکان سعی کنید کمی ورزش بخصوص ورزش های هوازی داشته باشید. یک پیاده روی سریع یا دویدن باعث می شود ضربان قلب و جریان خون شما سریع تر شود و این می تواند به شما کمک کند از نظر جسمی بهتر باشید.

تکنیک های تست زنی برای کاهش اضطراب

پس از شروع آزمایش، کارهایی وجود دارد که می توانید برای آرام کردن خود انجام دهید. یکی از تکنیک ها کشیدن نفس های طولانی و عمیق است. اگر احساس می‌کنید مضطرب می‌شوید، توقف کنید و نفس بکشید. کشش نیز مفید است.

در مورد زمان استرس دارید؟ ممکن است یک دقیقه توقف کنید، چشمان خود را ببندید و نفس بکشید. به نظر می رسد که این کار غیر منطقی است، اما کمی زمان صرف شده برای استراحت می تواند به شما کمک کند کارآمدتر کار کنید.

یکی دیگر از چیزهایی که به بسیاری از دانش آموزان کمک می کند، ایجاد یک “طرح بازی” است. اگر مقاله ای وجود دارد، آن را از قبل مشخص کنید تا بدانید که قرار است چه بگویید. اگر مسائل ریاضی دارید، ترتیبی را که برای حل مسائل برنامه ریزی می کنید و فکر می کنید هر مسئله چقدر طول می کشد را مشخص کنید.

کمک حرفه ای برای اضطراب

اگر اضطراب یک مشکل جدی برای شما – به دلیل آزمایشات یا دلایل دیگر – به دنبال کمک باشید. مشاوران پردیس با بسیاری از دانشجویانی که اضطراب امتحان را تجربه می کنند صحبت می کنند و می توانند به شما کمک کنند.

امتحانات برای همه تجربه ناخوشایندی است و احتمالاً وقتی امتحان می کنید هرگز کاملاً بدون استرس احساس نمی کنید زیرا هیچ کس این کار را نمی کند. با این حال، با کمی تلاش و تمرین، می‌توانید یاد بگیرید که در مسیر اضطراب خود کار کنید تا شما را عقب ناندازد.

درباره نویسنده: دایان اچ ونگ نویسنده محتوا و مربی خانواده است. علاوه بر این، او یک نویسنده مقاله تحقیقاتی در سرویس DoMyWriting است، بنابراین ترجیح می دهد اوقات فراغت خود را صرف حل مسائل خانوادگی کند. در این صورت، او فرصتی دارد تا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و با فناوری های پیشرفته همراه شود.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر