هر ثانیه ۳۳۰ میلیون بازی رسانه ملی تومان – پایگاه خبری مدارا


بر اساس گزارش ها دکه روزنامه فروشی مدارا; حسن توکلونیا تهیه کننده فیلم سینمایی «چند گریه می کنی ۲» به کارگردانی علی توکلونیا درباره وضعیت اکران این کمدی در سینما به خبرنگار مهر گفت: یک میلیارد فروش معقولی برای فیلمی در این شرایط است. “البته بین فیلم ها تفاوت وجود دارد. ناشران تازه منتشر شده همکاری کردند و بین فیلم‌های مستقل و فیلم‌های خود کارگردانی تمایز قائل شدند. از روزی که فیلم من اکران شد، برخی فیلمسازان آن را شناسایی کردند. دیده ام فیلمی که زیر فیلم من فروخته می شود پتانسیل سینمای زیادی دارد، چرا؟ چون فیلم در گروه آنها بود.

وی با انتقاد از نبود تیزر تلویزیونی برای تبلیغ فیلمش ادامه داد: زمانی که فیلم من اکران شد فقط ۵ میلیارد تومان برای آن اجازه داده شد و این در صورتی است که قیمت یک تیزر در زمان مناسب در شبکه یک ۳۳۰ ثانیه باشد. . این یک میلیون گوجه فرنگی است! یعنی یک تیزر ۱۵ ثانیه ای ۵ میلیارد گوجه فرنگی خرج بر می دارد! منظورم این است که اجازه دادند مرورگر تلویزیون را بازی کنم. در سال ۹۵ حدود ۱۰۰ چای تلویزیونی برای تبلیغ فیلم سایه های موازی داشتم و خودتان ببینید چقدر شرایط تغییر کرده است. اگرچه در آن روزها مخاطبان تلویزیون بسیار بیشتر از امروز بودند. تلویزیون به جای اینکه در این شرایط ۱۰۰ جوک ما را ۳۰۰ کند، اینگونه فالگیرها را مجانی می دهد!

این تهیه کننده ادامه داد: این وضعیت زمانی است که برخی از فیلم ها اسپانسر می شوند، نمی توان تعداد تیزرهای تلویزیونی یا بیلبوردهای شهرداری را حساب کرد. تا اینجا شاهد تبعیض در فیلم ها هستیم. من یک تهیه کننده مستقل هستم و این فیلم تمام زندگی من با ۳۵ سال سابقه سینماست. تاکنون هم فیلم های جنگی و هم فیلم هایی از کارنامه ام داشته ام، اما با من این گونه برخورد می شود. حمایت خاصی از فیلم ما نمی شود. این را در مورد همه فیلم هایی می گویم که همگی در حوزه تیزر تلویزیونی وضعیت یکسانی دارند و از آنها حمایت نمی شود.

توکل نیا گفت: در مورد تامین کنندگان، شرکت های دیگری هم هستند که با فروشندگان خاصی کار می کنند. بر اساس این دیدگاه، اتصالات سینما هرگز قابل تعمیر نیست، زیرا بسیاری از چیزها رانت شده است. من برای استفاده از رانت و خدمات باید وارد باندها شوم و هرگز مجرم نبودم.

وی تاکید کرد: “چقدر گریه می کنی؟ ۲” پشتوانه ای برای قسمت اول این فیلم است که در زمان خود تبدیل به یک برند شده بود به همین دلیل فروش کمی دارد اما به دلیل اینکه هنوز در حد مناسب فروخته نشده است. هرگز فروخته نشده است پشتیبانی. عده ای می گویند چرا توکلونیا برای این فیلم جعبه فیلم نگذاشته است، اما نمی دانند برای ۲۰ بیلبورد تهران باید حدود ۱.۵ میلیارد گوجه بپردازم! این یعنی حداقل ۴ میلیارد دلار فروش باکس آفیس، اصلا. این نوع تبلیغات نیاز به حمایت دارد که قبلاً چنین حمایتی نداشتیم.

این تهیه کننده درباره عملکرد خوب برخی از فیلمسازان در توزیع سالن افزود: برخی از فیلمسازان واقعاً سهل انگاری می کنند و مشخص است که به فیلم من نمی پردازند. من نمی دانم چرا این اتفاق می افتد. یکی از این فیلم ها به ما اجازه نمی دهد فیلم خود را در فیلم های تحت کنترل او تماشا کنیم. اکثر فیلم ها سه امکان برای فیلم ما دارند که دو تای آنها قبل از ساعت ۱۵ است! این سه احتمال واقعا برای فیلم ما کم است و این وضعیت ناعادلانه است. این ساعت ها حتی ۱۰ نفر هم به سینما نمی روند!

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند به فیلم ما کمک کند و معجزه ای رخ دهد تا فیلم ما بهتر جلوه کند. قطعا در این شرایط از اکران فیلم لذت نبردیم. از سوی دیگر، رکود اقتصادی اخیر ناشی از آلودگی هوا بوده است. می دانستیم تعطیلاتی در پیش داریم اما انتظار چنین وضعیت اقتصادی را نداشتیم. نگران نئوهیپی ها و گرم شدن کره زمین میخوام ۴۵۰۰۰ تومن بلیط سینما بدم؟