چرا ناراضی هستی؟


هر لهم علی است در مورد تعلمه فاسلی تعلیقه

تهران (پانا) – افراد زیادی هستند که در زندگی خود ناراضی هستند، اما شاید دلایلی وجود داشته باشد که آنها از شادی و آرامش خودداری می کنند.

به گزارش نمناک، نداشتن پول یا تفریح ​​کافی ما را از شادی باز نمی دارد. در واقع این عادات سمی ما هستند که ما را ربوده و شادی ما را ربوده است. امروز وقت آن است که این موضوع را برای شما روشن کنیم تا اگر اشتباه می کنید، اشتباه خود را بدانید و اولین قدم را بردارید تا دست از بریدگی خود بردارید و فضای شادی ساده ایجاد کنید.

در این قسمت رازهای موفقیت در زندگی را به شما نشان می دهیم که چگونه از شر ۸ عادت زیر خلاص شوید. همچنین نکاتی را برای شروع تغییر قوانین پیرامون آنها خواهید یافت زیرا شادی تنها چیزی است که ما مسئول آن هستیم.

۱- احساسات را سرکوب می کنید

اغلب به ما گفته می شود که احساسات منفی را نشان ندهیم. این داستان معمولا از دوران کودکی شروع می شود. ما چیزهایی مانند “گریه نکن” یا “عصبانی نباش” را شنیده ایم و به تدریج یاد گرفته ایم که احساسات منفی خود را پنهان کنیم، اما این رفتارها اغلب منجر به زندگی بدتری می شود.

به گفته کارشناسان، مبارزه با احساسات منفی، احساسات مثبت را نیز سرکوب می کند، زیرا نمی توانیم آنچه را که می خواهیم یا نمی خواهیم بشنویم، انتخاب کنیم. همچنین منجر به ارتباطات و روابط بد می شود و بسیاری از زمینه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و توجه به این نکته مهم است که خاموش کردن احساسات می تواند منجر به مشکلات سلامتی بسیاری شود. به عنوان مثال، راه های غیررسمی زیادی مانند حرکات موزون وجود دارد که به ما امکان می دهد احساسات خود را بیان کنیم.

۲. به خود اجازه اشتباه نمی دهید

فراموش نکنید که حتی برخی از چیزهایی که زندگی را تغییر می دهد به طور تصادفی انجام شده است. باتری قلب، اجاق مایکروویو، حتی پنی سیلین از این موارد هستند و مهمتر از همه، می توانید در رزومه خود بگویید که یک کمال گرا هستید. اما آیا واقعاً شما را در زندگی واقعی شادتر می کند؟

ما اینطور فکر نمی کنیم، زیرا شما همیشه به دنبال کلیشه ها هستید، حتی کوچکترین اشتباهات می تواند شما را ناراحت کند و منجر به اضطراب، اختلالات خوردن و سایر مشکلات سلامتی شود.

شما باید به خودتان اجازه دهید که اشتباه کنید و دیدگاه خود را نسبت به شکست تغییر دهید و برای تسهیل این مسیر جدید، سخنان توماس ادیسون را به خاطر بسپارید، من ۱۰۰۰۰ بار شکست نخورده ام. من موفق شدم ۱۰۰۰۰ روش را پیدا کنم که کارساز نیستند.

۳. شما انتخاب می کنید که قربانی باشید

سرزنش دیگران یا شرایط برای شکست خود راهی سریع برای عصبانیت است. آیا خیلی آسان است که همه چیز را سرزنش کنیم؟ تقصیر من نبود، تقصیر لشکر بود. نمی توانید به تعطیلات بروید؟ تقصیر من نیست، تقصیر کسانی است که نمی خواهند پول بیشتری به من بدهند و در این شرایط نمی توانی مسائل «ناعادلانه» را کنترل کنی.

بیایید ابتدا شرایط را تحلیل کنیم تا وضعیت را به وضوح ببینیم. وقتی می گویید مشکل ترافیک است، نمی خواهید کاری برای آن انجام دهید؟ امروز، فردا و چند روز گذشته همیشه ترافیک وجود دارد. پس آیا تا آخر عمر دیر می آیی؟

اما وقتی می گویید مسئول دیر رسیدن هستید، به خودتان حق انتخاب می دهید. می توانید زودتر از خواب بیدار شوید یا می توانید از رئیس خود بخواهید برنامه کاری شما را تغییر دهد.

حتی می توانید تصمیم بگیرید که صبح به باشگاه ورزشی نزدیک دفتر خود بروید تا بتوانید بعد از آن به کار خود ادامه دهید و سعی کنید از این طرف به آنچه در زندگی شما می افتد نگاه کنید و به جای موانعی که خواهید داشت شروع به دیدن کنید. فرصت ها.

۴. فکر می کنید یک روان خوان هستید

شما یک فرد عادی هستید و واقعا نمی توانید بگویید که ذهن مردم را می خوانید. با این حال، افکاری مانند “من در چشمان آنها احمق به نظر می رسم” یا “شاید آنها فکر می کنند من خسته کننده هستم” هر روز به ذهن ما خطور می کند.

در اینجا چند نکته ساده برای این نوع موقعیت ها وجود دارد. خودتان را دست کم نگیرید و در عوض باور کنید که مردم فکر می کنند شما بهترین شما هستید. این دیدگاه اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا به وضوح ارتباط برقرار کنید، و متوجه خواهید شد که وقتی فرضیات خود را نمی‌سازید، درخواست کمک آسان‌تر است.

۵- شما کینه دارید

اول اینکه رنجش می تواند اثرات منفی بر زندگی داشته باشد. از افسردگی گرفته تا مشکلات جدی قلبی، سخت است که وقتی افسرده هستید یا از مشکلات قلبی رنج می برید، خوشحال باشید.

ثانیاً باید بدانید که اگر اینگونه رفتار کنید حتماً مشکل جدی برای شما وجود دارد. این مشکل می تواند ناشی از اعتماد به نفس یا مسائل دیگری باشد که در مورد آنها احساس ناراحتی می کنید.

یک مثال کوچک، اگر کسی به شما بگوید که شما احمق هستید، آیا به شما آسیب می رساند که بدانید این درست نیست؟ البته نه، به همین دلیل است که این فرصت خوبی است تا متوجه شوید. اگر می دانید، زمانی که احساس می کنید کسی به شما صدمه می زند، می توانید پیشرفت خود را بهبود ببخشید.

سوم اینکه داری به خودت صدمه میزنی. آن موقعیت بد را به خاطر می آورید و آن را در ذهن خود نگه می دارید و دوباره احساس عصبانیت یا درماندگی می کنید.

شما وقت و انرژی ارزشمند خود را صرف چیزی می کنید که نمی توانید تغییر دهید. آیا خوب نیست که به پزشک مراجعه کنید و یاد بگیرید که آن را رها کنید و زندگی خود را با چیزهای خوب پر کنید؟

۶. به نظرات دیگران وابسته هستید

لحظه‌ای به این فکر کنید که چگونه می‌توانید تأثیر «درست» روی دیگران بگذارید و این که چقدر شما را خوشحال می‌کند. اگر می بینید که این معیار برای شما مناسب نیست، وقت آن است که به ارزش های خود فکر کنید و انتخاب کنید، زیرا به گفته کارشناسان، افراد وابسته ممکن است احساس اضطراب، افسردگی کنند و نمی توانند بر محدودیت های خود غلبه کنند.

فقط فکر کنید که گاهی می خواهیم مردم را راضی کنیم و حتی دوست نداریم چیزی را به کسانی که برایشان مهم نیست ثابت کنیم. از این به بعد، باید از خود بپرسید، “آیا من با آن مشکلی ندارم یا این کار را برای دیگران انجام می دهم؟ در هر صورت. حتی می توانید پاسخ ها را برای ایجاد “زندگی من” در مقابل “زندگی” تغییر دهید. این نتایج ممکن است شما را شوکه کند. …، اما آنها به شما انگیزه می دهند که حرکت کنید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

۷- روی موفقیت دیگران تمرکز می کنید

در شبکه‌های اجتماعی، سخت است که در «تله مقایسه» نیفتیم، لباس‌هایمان به خوبی دختران دیگر نیست، مانند آنها راه نمی‌رویم و روابطمان به اندازه کافی کامل نیست. دلتنگی برای این چیزها به راحتی می تواند به ما صدمه بزند اما نکات مهم را فراموش نکنیم.

اول از همه، مردم فقط قسمت هایی را نشان می دهند که می خواهند شما ببینید، و هیچ تضمینی وجود ندارد که زندگی آنها به خوبی آنها باشد، علاوه بر این، اقیانوسی وجود دارد که ثابت کند “واقعیت آنها همانگونه است که به نظر می رسد.” اینستاگرام منتشر می شود، رنگی ندارد و در نهایت در حالی که مراقب زندگی دیگران هستید، خودتان را نادیده می گیرید و زمان را از دست می دهید تا بتوانید از آن برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

سلامتی خود را به دست آورید و روش ساده زیر را برای شروع این مسیر امتحان کنید. هر روز باید حداقل ۵ کاری را که انجام داده اید و به آنها افتخار می کنید شناسایی و یادداشت کنید. این به شما کمک می کند ارزش زندگی خود را ببینید و به سمت موفقیت پیش بروید.

۸. اجازه ندهید گذشته و آینده شما وارد زندگی شما شود

ما نمی خواهیم بگوییم که فکر کردن به گذشته یا آینده ما را غمگین می کند، اما بهتر است از گیر افتادن در آنجا جلوگیری کنیم. فکر کردن مداوم به گذشته اغلب نشان دهنده این است که مشکلات حل نشده ای وجود دارد که بر دوش شما سنگینی می کند. اگرچه تمرکز کامل روی آینده به این معنی است که شما یک اختلال اضطرابی دارید.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که افرادی که بر زمان حال تمرکز می کنند، شادتر هستند و احساس ارتباط بیشتری با دیگران دارند، و یک تمرین ساده وجود دارد که می تواند به شما در زندگی کمک کند.

روی گوش دادن تمرکز کنید. سعی کنید به هر صدای دور، نزدیک، کم یا بلند توجه کنید. صداها و صداهای دور را از سکوت انتخاب کنید.

برو بوش کن قوی و سبک، بویی که می آید و می رود را استشمام کنید.

حرکت ابرها را تماشا کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید به جزئیات توجه کنید. شکل ها را خودتان تعریف کنید.