چه نوشیدنی هایی به کاهش وزن کمک می کنند؟


آبمیوه گیری می تواند راهی سریع و آسان برای کاهش وزن باشد، با این حال اکثر آبمیوه های فروخته شده در فروشگاه ها اغلب مملو از شکر، طعم دهنده های مصنوعی و مواد نگهدارنده هستند.

به گزارش ایسنا، آب میوه های مصنوعی که بدون استفاده از طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده مصنوعی تهیه می شوند، می توانند گزینه های مناسبی برای کاهش وزن افراد باشند و همچنین سایر اقدامات در این زمینه از جمله ورزش و رژیم غذایی سالم و متعادل است.

در ادامه به نقل از «خط سلامت» به آب میوه های سالمی می پردازیم که می توان در خانه تهیه کرد.

آب کرفس

آب کرفس نه تنها کالری کمی دارد، بلکه بیش از ۹۵ درصد آن آب است. مطالعات نشان می دهد که انتخاب غذاها و نوشیدنی های کم کالری می تواند برای کاهش وزن و کاهش چربی مفید باشد. آب کرفس همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی مفید است که می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با التهاب کمک کند.

آب چغندر

این آب میوه حاوی ترکیبات مهمی مانند نیترات های غذایی است. نیترات های غذایی می توانند به افزایش عملکرد و استقامت عضلات و همچنین کاهش فشار خون با گشاد کردن رگ های خونی کمک کنند. در همین حال، چغندر کم کالری و فیبر بالایی دارد که می تواند به تاخیر در اجابت مزاج کمک کند و عاملی برای کنترل وزن باشد.

آب سبزیجات سبز

این سبزیجات سرشار از فیبر، قند کم و آنتی اکسیدان های ضد التهابی هستند. بعلاوه، آب میوه های سبز برای جوانه های شما راحت تر سازگار است. ترکیب اسفناج، خیار، سیب سبز و کرفس می تواند در این مورد خوب باشد.

آب هندوانه

هندوانه علاوه بر کم کالری بودن، منبعی عالی از مواد مغذی برای سلامت قلب مانند پتاسیم و آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی، ویتامین های A و C است. همچنین آب آن باعث می شود تا برای مدت طولانی احساس سیری کنید. خوردن هندوانه به کاهش چربی شکم نیز کمک می کند.

آب هویج

آب هویج یک نوشیدنی غنی از مواد مغذی است که مقدار زیادی ویتامین A و سایر کاروتنوئیدهای سالم را در همه غذاها فراهم می کند. کاروتنوئیدها رنگدانه های گیاهی هستند که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. یک مطالعه هشت هفته ای با حضور ۲۸ مرد چاق نشان داد کسانی که هر روز یک نوشیدنی غنی از کاروتنوئید می نوشند، چربی شکمی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.