چگونه آنچه می خورید بر سلامتی شما تأثیر می گذارد – بلاگ Credihealth


یک مقدمه

آیا شما غذا می خورید

خوب، من هم هستم، اما چرا اینقدر دوست داریم غذا بخوریم؟

این به این دلیل است که وقتی غذا می خوریم، بسیاری از مشکلات خود را فراموش می کنیم و جوانه های چشایی ما به ما کمک می کند تمرکز خود را به کیفیت وعده غذایی معطوف کنیم. بنابراین، خوردن اغلب به عنوان یک راه مهم برای بهبود سلامت روان شما دیده می شود.

. منظورم این است که فکر کنید چرا مردم به مواد مخدر و الکل روی می آورند؟ آنها افسرده می مانند و مصرف مواد مخدر را راهی برای تخلیه خشم خود می یابند.

با این حال، اگر آنها کمی ترجیحات خود را تغییر دهند و سعی کنند زمانی که غمگین هستند غذا بخورند، به طور قابل توجهی بر سلامت آنها تأثیر می گذارد.

بیایید دریابیم که چگونه. اما اگر اطلاعات بیشتری می خواهید، اکنون آن را دریافت کنید با بررسی وب سایت Ocean Recovery.

غذا و خلق و خو – رابطه علمی

مغز و دستگاه گوارش شما رابطه صمیمی دارند، به همین دلیل است که عادات غذایی شما خلق و خوی شما را به طرز چشمگیری تغییر می دهد. به همین دلیل است که سیستم گوارش شما اغلب “مغز دوم” نامیده می شود.

میلیاردها باکتری در دستگاه گوارش را مهار می کند. بنابراین، آنها بر تولید مواد شیمیایی، انتقال دهنده های عصبی که پیام ها را از معده به مغز منتقل می کنند، تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، سروتونین و دوپامین بخشی از سیستم پاداش مغز هستند که شما را خوشحال می کند.

هنگامی که غذای سالم می خورید، رشد باکتری های خوب را افزایش می دهید، که به طور خودکار بر تولید انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارد. از سوی دیگر، اگر رژیم غذایی شما از غذاهای ناسالم و غذاهای ناسالم تشکیل شده باشد، باعث التهاب می شود که مانع تولید انتقال دهنده های عصبی می شود.

این به این معنی است که وقتی انتقال دهنده عصبی شما در وضعیت خوبی باقی بماند، پیام های مثبتی از اطرافیان شما دریافت خواهد کرد. با این حال، زمانی که تولید به اشتباه پیش می‌رود، ذهن شما روی نکات منفی اطرافتان متمرکز می‌شود.

به عنوان مثال، اگر به نوشیدنی‌های شیرین معتاد هستید، التهاب را افزایش داده و باکتری‌های مضر را در دستگاه گوارش شما تغذیه می‌کنند. با این حال، می تواند به طور موقت به ترشح دوپامین نیز کمک کند، اما این احساس مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

آنچه می خورید چه تاثیری بر سلامتی شما دارد؟

رابطه بین آنچه می خوریم و آنچه احساس می کنیم در واقع یک رابطه پیچیده است. با این حال، این مطمئن است، و این رژیم غذایی ما است که به نوعی بر ذهن ما تأثیر می گذارد.

مطمئناً می‌دانید که برخی غذاها می‌توانند احساس بهتری در شما ایجاد کنند و بله، ما در مورد غذاهای ناسالم صحبت می‌کنیم. با این حال، اصلاً سالم نیست و وقتی غذای ناسالم می‌خورید، دیگر اجازه نمی‌دهد وجدانتان سر بخورد.

به عنوان مثال، خوردن یک رژیم غذایی مدیترانه ای با غذاهای دریایی، سبزیجات، گیاهان، روغن زیتون، غلات و غلات فراوان باعث می شود از نظر علمی احساس رضایت کنید. این به این دلیل است که روغن ماهی علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و این همان راهی است که روده شما احساس شما را کنترل می کند.

اگر افسرده هستید، می توانید سریعتر از حد متوسط ​​غذا بخورید یا کمتر از سرعت متوسط ​​غذا بخورید. با این حال، اگر می خواهید بیشتر بر سلامت خود تمرکز کنید، احتمالاً باید سبزیجات، لوبیا، میوه ها و پروبیوتیک ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

برعکس، برخی از غذاها مغز شما را فریب می دهند تا احساس شادی کند و در عین حال احتمال ناسالم شدن شما را افزایش می دهد. به عنوان مثال، شکلات و کافئین قرار است ما را آرام کنند، اما برای مغز ما مضر هستند، زیرا ما را بیدار نگه می دارند و مصرف کالری ما را افزایش می دهند.

چه غذاهایی برای سلامتی مطلوب مفید هستند؟

گنجاندن غذای خوب در بشقاب خود یکی از بهترین و اثبات‌شده‌ترین راه‌ها برای محافظت از سلامت روان شما است. اگر سالم غذا نمی خورید، به زودی نیاز خواهید داشت درمان سلامت روان، که ممکن است استراتژی مناسب و مقرون به صرفه ای برای همه نباشد.

بیایید با غذاهای مفید برای سلامتی بیشتر آشنا شویم:

۱: غذاهای کامل

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افزودنی‌ها، مواد نگهدارنده و رنگ‌های خوراکی می‌توانند باعث بیش‌فعال شدن افراد و افسردگی شوند. به همین دلیل است که باید همیشه غذای کامل بخورید. غذای کامل به غذاهایی اطلاق می شود که به طور طبیعی فرآوری شده اند که مواد سالم کمی دارند، مانند سبزیجات و میوه های تازه.

۲: فیبر

اگر می خواهید فیبر بخورید، باید سبزیجات زیادی بخورید، زیرا آنها منبع قدرت فیبر هستند. همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا گلوکز را آهسته‌تر جذب کند، بنابراین دیگر عجله‌ای برای قند نخواهید داشت. بنابراین، برای مثال، همه غلات، میوه ها، سبزیجات و کربوهیدرات های حاوی مواد مغذی مانند لوبیا غذاهای خوبی برای خوردن هستند.

۳: آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها با عفونت ها مبارزه می کنند. اگر انواع توت ها، سبزیجات برگ سبز، زردچوبه، دانه های سیاه چیا، ماهی قزل آلا و غذاهایی که در معرض خطر اسیدهای چرب امگا ۳ هستند مصرف کنید، می توانید آنها را به وفور پیدا کنید. حتی شکر و شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان هستند، اما هنگام خوردن آنها باید اعتدال را رعایت کنید زیرا اثرات منفی دارند.

۴: ویتامین B

اگر طالبی، سبزیجات برگ سبز و عدس بخورید، مقدار زیادی ویتامین B مصرف می کنید که به نوبه خود به ترشح دوپامین کمک می کند. برخلاف شکر که مغز شما را فریب می دهد تا شاد باشد، ویتامین های B واقعاً مغز شما را شاد می کنند، بنابراین انتخاب مطمئنی برای محافظت از سلامت روان شما است.

۵: ویتامین D

باید بدانید که ویتامین D به تولید سروتونین کمک می کند و بهترین منبع برای دریافت آن ایستادن در مقابل نور خورشید است. با این حال، خوردن قارچ مانند Reishi، Cordyceps و Maitake نیز به ویتامین D کمک می کنند و اگر هیچ یک از اینها را دوست ندارید، همیشه می توانید مکمل های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.

۶: منیزیم

اگر می خواهید قلبتان قوی بماند و اعصاب و ماهیچه هایتان به درستی کار کنند، باید غذاهای غنی از منیزیم بخورید. اگر رژیم غذایی شما حاوی پتاسیم کافی نباشد، باعث اضطراب و افسردگی می شود. به همین دلیل باید غذاهایی مانند نوک کاکائو، شکلات تلخ، بادام هندی، بادام، سبزیجات با برگ تیره، اسفناج، لوبیا و موز.

۷: غذاهای تخمیر شده

اگر غذای تخمیر شده بخورید، حاوی پروبیوتیک کافی خواهد بود و در نتیجه به باکتری های خوب در سیستم گوارش کمک می کند. نوشیدنی تخمیر شده، کامبوچا، کیمچی، میسو، کلم ترش، تمپه نمونه هایی از غذاهای تخمیر شده هستند. همچنین سرشار از سدیم است، بنابراین فشار خون را نیز تثبیت می کند.

نتیجه

رابطه غذای خوب و روانی سلامت این غیرقابل انکار است، اما به شما کمک می کند تا زمانی که ارتباط علمی را درک می کنید، در مسیر یک رژیم غذایی سالم بمانید. بنابراین این مقاله را دنبال کنید و شروع به گنجاندن مواد مغذی توصیه شده در رژیم غذایی خود کنید. اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، در کادر نظر زیر از ما بپرسید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر